Oh dat ben ik ook met je eens hoor, ik zeg ook nergens dat alleen e werkgever er alleen voor op moet draaien, maar ik vind wel dat er naar sommige "gevallen" specifieker gekeken moet worden omdat het nirt voor iedereen zo "simpel" is om thuis te werken.
Ja, maar dat is voor de overheid geen doen natuurlijk. Dat vind ik toch wel een taak voor de werkgever en werknemer. Misschien dat de overheid wel een oproep kan doen om het samen op te lossen.
Uiteraard voor de werknemer, wellicht kan er ook een extra project per gemeente oid worden opgezet voor mensen bij wie het medisch kdv dicht is oid
Ja die is echt niet wijs.. Weet alleen niet of het echt waar zou zijn. Had ook gelezen dat hij er 100% ervan overtuigd is dat hij al corona heeft gehad.
Dat is inderdaad ook denken in oplossingen. Daarbij kan ik het me ook echt niet indenken dat scholen niet mee willen denken met gezinnen die volledig vastlopen. Ik neem zelfs aan dat scholen die gezinnen nu wel extra in de gaten houden en eventueel aan de bel trekken. Lijkt me ook logsch, gezien de maatschappelijke functie die zij hebben. Maar, ouders die het niet trekken zijn zelf ook verantwoordelijk om extra hulp te vragen van de werkgever en school. Ik ben er van overtuigd dat wanneer ouders open een gesprek hierover aangaan, ze echt wel hulp kunnen verwachten.
Dat staat nergens he? Er wordt afgeraden te sporten als je symptomen vertoont, en er wordt afgeraden om heel heftig te gaan sporten algemeen, je kan dus wel gaan joggen, maar het is niet het moment om aan interval-training te doen.
Dat is toch gewoon een normaal onderdeel van een training? Er staat ook wanneer je nog geen symptomen hebt. Maar goed, dat moet iedereen ook zelf weten, ik vind het wat voorbarig om daar nu al mee te stoppen.
Natuurlijk moet iedereen dat voor zichzelf weten, maar op basis van informatie kan je voor jezelf een beslissing nemen he. Neemt niet weg dat het goed is om te weten dat er mogelijk een verband bestaat tussen hoog-intensief sporten en hartfalen door het virus.
Hier houdt school een vinger aan de pols bij alle kinderen, en voor deze situatie waren er natuurlijk op school ook wel dingen bekend over bv de thuissituatie. Ik weet van een paar leerlingen dat zij nu naar school gaan omdat het thuis gewoon niet gaat anders - een jongen met ass die school echt nodig heeft in zijn ritme, een gezin waarin beide ouders psychische problematiek hebben, en zo nog wat meer situaties. Als ze merken dat een kind thuis niet voldoende toekomt aan schoolwerk, nodigen ze ook uit tot eerst bv meer 1 op 1 hulp via telefoon/videobellen, en anders door bv 1 of 2x per week naar school te komen. Ik ben heel erg te spreken over hoe ze het hier nu regelen, geen kind wordt aan zijn lot over gelaten.
Ja dat laatste is dus de vraag. Is dat echt zo? Of is dat een vage conclusie uit een handjevol uit duizenden overledenen? Voor mij nog te vaag. Ik heb wel tegen zoon gezegd dat hij geen interval moet doen nu, maar vraag me echt af of dat zo zinvol is.
Nou op het overzicht van het RIVM zie je toch wel dat er in Ermelo en Nunspeet meer gevallen zijn dan in Harderwijk. En als al die andere dorpen ook hier naar het St. Jansdal moeten zit het al snel vol lijkt mij. Isala in Zwolle zit ook al te vol.
Deze is inmiddels een paar dagen oud maar moet je kijken in Nunspeet.. Wat een verschil vergeleken met de rest.
Crisis overleg is gisteren (ook al) geweest. Zat Ann Vossen te vertellen die daar deel vanuit maakt. Idd behoorlijk