Het gaat om intensief sporten met een erg hoge hartslag (bijvoorbeeld bij intervaltraining). In dit artikel van een paar pagina’s terug: https://m.hln.be/wetenschap-planeet/medisch/hoe-verzorg-je-jezelf-thuis-wanneer-je-milde-symptomen-hebt-philippe-devos-intensivist-en-zelf-coronapatient-geeft-raad~afd81475/
Dacht ik eerst ook dat dat werd bedoelt, maar uit die link van amdaa, van die intensivist die zèlf ook besmet is met corona, komt dit screenshot: Het is dus niet dat je helemaal niet meer mag sporten, maar t beste is om je hartslag in de gaten te houden èn om niet te sporten bij corona symptomen. Overigens heb ik met dit artikel meteen mn antwoord op mn eigen vraag over of die 3 overleden tieners niet aan sport zouden hebben gedaan. Wel dus
Wat verdrietig zoveel mensen die iemand moeten missen en verdriet hebben in deze eenzame tijd. We gaan nu natuurlijk de derde week in van de maatregelen, dus ik denk wel dat de cijfers logisch zijn nog al hoop je dat het eerder afneemt..
Tuurlijk staat dat niet vast, zoals bijna niks wat men 'weet' over dit virus. En sowieso, al bestaat er een verband, dan is dat risico ongetwijfeld nog klein. Maar het is een mogelijkheid, en voor mij toch voldoende om manlief te vragen om even niet tot het uiterste te gaan met trainen (te meer omdat ie al onderzoeken gehad heeft naar hartritmestoornissen).
Het is idd schrikken. Maar zijn er serieus mensen die denken dat we er (zeker met dit slappe hap beleid in Nederland) zo makkelijk vanaf zouden komen?
Ik had niet verwacht dat het niet meer zou stijgen, ik ben niet voor niks heel voorzichtig. Maar dit is wel een grotere sprong dan wat ik nu verwacht had.
Zitten ook nog meldingen bij van de afgelopen dagen. Gister was het wat minder, waarschijnlijk omdat die meldingen er vandaag bij staan
Maar dit is de groep mensen die een poos geleden besmet is geraakt hè. Tussen maatregelen en effecten zit een mooie periode vertraging.
Mijn eerste gedachte was dat het even minder snel steeg door de mensen die de beslissingen van de overheid voor zijn geweest. Maar zoals hierboven staat blijft het inderdaad nog de vraag hoe de meldingen verdeeld gaan worden over de afgelopen dagen.
Dit - hoeft - toch niet perse zo te zijn? Er zijn ook mensen die binnen 3 dagen overlijden.. Edit: Met een incubatietijd van gemiddeld 5-6 dagen..
Ik vind dat Nederland helemaal geen slappe hap beleid voert. Nederland weegt juist de belasting op de gezondheidszorg en de economie zorgvuldig af tegen elkaar. De oversterfte aan Corona is helemaal niet zo hoog, vooralsnog minder dan bij een flinke griepgolf. En hoe je het ook bekijkt, voor het overgrote merendeel van de Nederlanders is er een leven na Corona. Dat hopelijk (en dat is dan dankzij het slappe hap beleid) nog enigszins overeind staat. Echt.. mensen moeten zich niet zo blindstaren op de sterftecijfers van corona. En de media ook niet.. Oh, en alle cijfers in Brabant wijzen er zeker op dat we hier over de piek heen zijn. Behalve in Oost-Brabant, daar is het nog wel ellende. In Brabant volgen we al een week langer maatregelen en adviezen.
Ja maar ze had het toch over de vertraging tussen de maatregelen en het effect ervan. We zitten al 1,5 week thuis. Even ter verduidelijking: Ik verwacht niet meteen een effect te zien hoor maar hierboven werd gezegd dat deze mensen die nu overleden zijn al een poos geleden besmet zijn geraakt. Dit hoeft dus niet zo te zijn. Er liggen ongetwijfeld nog honderden op de IC die inderdaad vanaf het begin daar al liggen maar je kunt ook overlijden binnen een paar dagen. Dan kunnen er dus ook gevallen bij zitten die besmet zijn geraakt terwijl we de maatregelen al hadden.
Ook wel de moeite waard om te melden; 101-jarige coronapatiënte mag IJsseland Ziekenhuis weer verlaten: ‘Kranige dame’ https://www.ad.nl/rotterdam/101-jarige-coronapatiente-mag-ijsseland-ziekenhuis-weer-verlaten-kranige-dame~a2dd111e/