Corona Nieuws deel 3

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door lidu1, 24 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dat weet ik ook niet idd.
    De heer Gommers vertelde net de piek verwacht wordt eind mei danwel begin juni. Daar had hij een grafiek voor die dat aangaf. Waarop dat allemaal precies is gebaseerd durf ik niet te zeggen. Gommers is nog aan het woord nu wellicht komt het nog voorbij

2. Nehneh

Nehneh Niet meer actief

Persoonlijk vind ik deze uitspraak veel te voorbarig. Gelukkig gebruiken ze het woordje 'lijkt'. We zullen zien wat de aankomende week gaat doen. Hopelijk gooien de mensen die nog gezellig samenkwamen in parken, strand etc geen roet in het eten. Aangezien er ook een incubatietijd is, toch even afwachten wat dat gaat doen.

hummeltje5, SAARC, Spectre en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Nehneh

Nehneh Niet meer actief

4. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Inderdaad dat vind ik ook.
    Dat wat de heer Gommers nu verteld klinkt toch echt allemaal niet zo rooskleurig zoals het RIVM het brengt. Het is gewoon echt heel erg nijpend en spannend op de IC en dan voor nu vooral in Brabant en stukje limburg. Dat dit nu op NOS wekt dadelijk weer het idee dat iedereen denkt "oh dan kunnen we gerust weer naar buiten"

SAARC, Syane en Nehneh vinden dit leuk.
  5. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Screenshot_20200325-120219_NOS.jpg

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.309
    23.458
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik snap dat laatste niet. Hoezo een piek eind mei? Dat is 2 maanden. Dan gaan alle maatregelen niet helpen ofzo? Ik lees tot nu toe telkens dat ze komend weekend de piek verwachten. #confused

Spectre, Novi en Mississippi vinden dit leuk.
  7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dit gaat over de piek op de intensive care. Als we niets doen dan komt die piek al veel eerder en dan is echt een probleem want dan zijn er geen bedden en niet genoeg apparatuur en medicijnen die daarbij nodig zijn. Nu smeren we het uit en dat was ook precies de bedoeling en het doel dat ze gezondheidszorg het kan blijven bolwerken. Dus de maatregelen helpen wel degelijk want het wordt nu uitgesmeerd over een langere tijd waarbij je als het ware tijd koopt en dus plaats en ruimte op de IC. Zo zijn er op dit moment nog niet genoeg bedden en apparaten beschikbaar en de verwachting is dat, dat eind mei wel de bedoeling is

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.309
    23.458
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja maar dan nog snap ik niet dat er eind mei een piek qua bezetting ic bedden wordt verwacht. Dat zouden dan mensen zijn die nu niet besmet zijn nog. Al deze maatregelen zijn er nu toch om te voorkomen dat er zoveel besmettingen bij komen? Ik lees al weken over een verwachte piek komend weekend. En dat kan ik nog rijmen met carnaval en wintersport en zonder maatregelen.

hummeltje5, Spectre, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Dat zijn de mensen die nu nog niet besmet zijn, plus de mensen die dat wel zijn, deze/komende week symptomen krijgen en over 2-3 weken op de IC belanden. Vervolgens 3-4 weken op de IC liggen.
    We mogen niet vergeten dat de patiënten niet na een paar dagen weer naar buiten wandelen...

hummeltje5 en Juffie26 vinden dit leuk.
  10. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.399
    5.305
    113
    Maar het is volgens mij ook zo dat veel mensen relatief lang op de ic moeten blijven. Dus als de piek de komende week komt van nieuwe patienten op de ic en dan afvlakt, blijven de bedden nog wel steeds voller worden, omdat er minder patienten vanaf gaan dan er bij komen.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  11. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.049
    16.562
    113
    Nee, deze maatregelen moeten er voor zorgen dat de 60 a 70% die uiteindelijk in Nederland besmet gaat worden uitgesmeerd word over een langere periode. Ipv binnen een x aantal weken, want dat kan de zorg gewoon niet aan.

Juffie26 vindt dit leuk.
  12. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.399
    5.305
    113
  13. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    :|

14. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ziekenhuisopnames lopen flink achter op de besmettingsgolf, want er gaat een hele tijd overheen tussen
    de besmetting - incubatietijd - symptomen - ziek thuis - wordt erger - zkh opname - IC opname.

qwerty123, hummeltje5, Whoopy en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.309
    23.458
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Haha ik snap m idd, dank. Dan maar hopen dat er weinig besmettingen bij komen.

Ysabella vindt dit leuk.
  16. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Vind ik een lastige. Op onze school werken de leerkrachten echt gewoon volledig door, met begeleiding van leerlingen, dagopening, overleg met collega’s. Die hebben ook recht op vakantie, vind ik. Ik ben niet per se tegen, maar ook niet direct voor.

17. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Dank je wel voor je uitleg. :D

18. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Er ligt best veel tijd tussen de initiële besmetting en de opname op IC.

Daarnaast liggen mensen relatief lang op de IC, dat is juist het hele risico van coronavirus (vs griep). Verloop is erg lang en ongelooflijk heftig.
    Mensen die nu opgenomen worden blijven daar wekenlang bedden bezet houden. En er komen constant mensen bij.

Liekje81 vindt dit leuk.
  19. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dat zal ook het gevolg zijn van deze crisis.

- Bij de zorgmedewerkers zijn vakanties al ingetrokken;

- horeca zal dadelijk heel veel werk moeten verzetten om omzetverlies in te halen;

- heel veel bedrijven stellen projecten zoveel mogelijk uit, gaat in de zomer gebeuren;

- de kans bestaat dat veel bedrijven de bouwvak gaan schrappen, er is geen ruimte meer om dicht te gaan dit jaar;

- thuiswerkende ouders leveren nu veel verlofuren in om hun kinderen te kunnen opvangen/begeleiden.
    Ik weet niet of leerkrachten 2h verlof moeten schrijven op een dag als ze bijv maar 6h effectief hebben gewerkt thuis, maar ik moet dat wel. En vele met mij

En zo leveren we allemaal verlofdagen en tijd in, en de economische crisis die er achteraan komt zal dat nog meer nodig zijn. Het is niet anders

Luna86 vindt dit leuk.
  20. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Wat ik gisteren begreep is dat iedereen in een gezin met besmetting wordt gemonitord door swabs en bloedtesten. Je kunt aan de ontwikkeling van de virus en de aanwezigheid van eventuele antistoffen een tijdlijn opstellen van besmetting en zo de keten van besmetting opstellen. Wellicht blijkt dus uit bloedonderzoek in een gezin waarvan de vader Corona heeft dat een kind het al gehad heeft en aan hem heeft doorgegeven, of dat kinderen wel antistoffen maken maar de besmetting niet doorgeven (ze zullen vast ook kijken of gevonden Corona van dezelfde stam is e.d.).

Deskundigen, verbeter me als ik het verkeerd heb begrepen gisteravond.

hummeltje5, Ysabella en amdaa vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina