Corona Nieuws deel 3

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door lidu1, 24 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

En als aanvulling op mijn vorige bericht. Die minister zei iets over dat het in sommige beroepen erg handig is te weten of je wel of niet immuum bent en daar kom je met alleen het sanquin onderzoek niet achter. Dus ik vermoed dat ze eerst onder zorgpersoneel ingezet zullen worden tot er meer testcappiciteit is.

Syane vindt dit leuk.
  2. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Wat vonden jullie, behalve die 28 april, de belangrijkste boodschappen van de persconferentie?

Ik vind deze toch het belangrijkst:

Rutte:
    "We zijn voorbij de start, maar nog niet aan het eind van het begin."

De Jonge:
    We gaan aanzienlijk meer testen, richting 17.500 per dag.

MyMiracle, Nehneh, sprits en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

Er zal een bewuste keuze zijn geweest waarom onze regering heeft gekozen voor het model die hier nu van toepassing is. Maar wat jij nu omschrijft lijkt me veiliger voor de risico groep, beter voor de economie en beter om als land zsm immuniteit op te bouwen.
    Wat zijn de voordelen van ons model tov het model dat jij net benoemt?

hummeltje5 en Nellie4 vinden dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

Maar ik heb de woorden niet onmogelijk ook niet in mijn mond gehad hoor. Ik heb wel de woorden absoluut niet verstandig genoemt. En niet onmogelijk is toch juist wel mogelijk :p

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Op zich zitten wij nu nog in het opvangen van die eerste klap, ik denk dat je pas echt kan kiezen om het volgens een bepaald plan losser te gaan laten als je de huidige situatie onder controle hebt. Dus dat maximaal controleren waar ze het eerder over hadden, daarna lijkt het me idd logisch om de kwetsbaarsten te beschermen door ze het langst in quarantaine te houden.

Syane en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

Dank je, klinkt logisch, dus we zitten nu eigenlijk nog in de fase puinruimen en damage control.

7. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Dat mag vast wel vermoed ik hoor! Wij nodigen de kindjes die deze periode afscheid zouden nemen ook nog een keertje uit om dat nog te komen doen als alles weer normaal is.

8. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.892
    7.958
    113
    De kaart laat het aantal ziekenhuisopnames per 100.000 inwoners zien, dus niet het exacte aantal.

9. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
  10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.060
    15.077
    113
    in dat geval is er hoop voor degene met een hoog BMI maar gewoon groot postuur / flink gespierd.

11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.060
    15.077
    113
    Wow, dat gaat als minimaal bijzonder in de geschiedenisboeken. Nog ff en we bereiken wereldvrede met corona...wordt t toch nog een popcorn momentje tijdens de quarantaine.

Zwierezwaai en hummeltje5 vinden dit leuk.
  12. GossipGirlxoxo

Niet dat ik het in twijfel trek want ik heb er geen verstand van. Maar wat wel in me opkomt is dat ik het dan gek vind dat er dan meer mannen dan vrouwen op de ic terecht komen. Volgens mij is het namelijk een feit dat vrouwen over het algemeen meer vetcellen hebben dan mannen. Denk aan borsten, billen, heupen.

13. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.299
    11.902
    113
    En hopelijk vervolgens op de mensen in de vitale beroepen.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Volgens mij ging dat over de gewone testen en niet de antistoffen testen.

15. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ik weet niet of iemand anders al had gereageerd want ik loop nog achter met lezen.
    Maar deze fase lijkt begonnen:
    In de drie ziekenhuizen waar ik collega’s op de IC heb, hoorde ik deze week in ieder geval de eerste berichten over mensen die van de beademing af waren gegaan! In één ziekenhuis zelfs al 5 stuks sinds maandag :) daar stonden gisteren (heeeel eventjes) 7 bedden leeg.
    Regios: Midden-brabant. Gelderland.

Zonnestralen, Adje, MyMiracle en 15 anderen vinden dit leuk.
  16. Jes88

Jes88 Fanatiek lid

11 aug 2019
    1.139
    1.268
    113
    Dat was ook wat hij zei. Er komen meer testen, ze beginnen met zorgpersoneel buiten het ziekenhuis.

Syane vindt dit leuk.
  17. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.299
    11.902
    113
    Ik denk dat dat heel veel druk en spanning kan wegnemen in de maatschappij. Hopelijk kunnen dan weer later alle mensen die vermoedelijk Corona hebben gehad getest worden (ook degenen die zich volgens de richtlijnen niet gemeld hebben bij de huisarts maar wel ziek zijn geweest).

GossipGirlxoxo en Jes88 vinden dit leuk.
  18. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Het bijzondere hieraan vind ik dat vrouwen per definitie meer vetcellen hebben dan mannen. Terwijl mannen heftiger reageren op Covid

Vero0504 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  19. Jes88

Jes88 Fanatiek lid

11 aug 2019
    1.139
    1.268
    113
    Ja precies en bovendien zal het een veel beter beeld geven hoe we er nu voor staan kwa aantallen en de groepsimmuniteit

GossipGirlxoxo en Syane vinden dit leuk.
  20. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Even verder gaan lezen.

Het gaat om de Ace2 receptor, eiwit waarmee Covid het lichaam, en daarna de longen binnendringt. Hoe meer vetcellen, hoe meer ace2 receptoren in het lichaam.
    Deze reageert vervolgens verschillend op X kf Y chromosomen. En daar komt het verschil tussen mannen en vrouwen om de hoek kijken.

Als er mensen zijn met meer kennis hierover lees ik graag wat meer uitleg. Vind het heel interessant!

Syane, hummeltje5, Pien86 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina