En als aanvulling op mijn vorige bericht. Die minister zei iets over dat het in sommige beroepen erg handig is te weten of je wel of niet immuum bent en daar kom je met alleen het sanquin onderzoek niet achter. Dus ik vermoed dat ze eerst onder zorgpersoneel ingezet zullen worden tot er meer testcappiciteit is.
Wat vonden jullie, behalve die 28 april, de belangrijkste boodschappen van de persconferentie? Ik vind deze toch het belangrijkst: Rutte: "We zijn voorbij de start, maar nog niet aan het eind van het begin." De Jonge: We gaan aanzienlijk meer testen, richting 17.500 per dag.
Er zal een bewuste keuze zijn geweest waarom onze regering heeft gekozen voor het model die hier nu van toepassing is. Maar wat jij nu omschrijft lijkt me veiliger voor de risico groep, beter voor de economie en beter om als land zsm immuniteit op te bouwen. Wat zijn de voordelen van ons model tov het model dat jij net benoemt?
Maar ik heb de woorden niet onmogelijk ook niet in mijn mond gehad hoor. Ik heb wel de woorden absoluut niet verstandig genoemt. En niet onmogelijk is toch juist wel mogelijk
Op zich zitten wij nu nog in het opvangen van die eerste klap, ik denk dat je pas echt kan kiezen om het volgens een bepaald plan losser te gaan laten als je de huidige situatie onder controle hebt. Dus dat maximaal controleren waar ze het eerder over hadden, daarna lijkt het me idd logisch om de kwetsbaarsten te beschermen door ze het langst in quarantaine te houden.
Dat mag vast wel vermoed ik hoor! Wij nodigen de kindjes die deze periode afscheid zouden nemen ook nog een keertje uit om dat nog te komen doen als alles weer normaal is.
Waarom bellen wij niet even naar de grote vriend in Moskow? Er gaan zelfs Russische hulptroepen naar US, moet niet gekker worden. https://www.rt.com/news/484623-russia-coronavirus-aid-us/
Wow, dat gaat als minimaal bijzonder in de geschiedenisboeken. Nog ff en we bereiken wereldvrede met corona...wordt t toch nog een popcorn momentje tijdens de quarantaine.
Niet dat ik het in twijfel trek want ik heb er geen verstand van. Maar wat wel in me opkomt is dat ik het dan gek vind dat er dan meer mannen dan vrouwen op de ic terecht komen. Volgens mij is het namelijk een feit dat vrouwen over het algemeen meer vetcellen hebben dan mannen. Denk aan borsten, billen, heupen.
Ik weet niet of iemand anders al had gereageerd want ik loop nog achter met lezen. Maar deze fase lijkt begonnen: In de drie ziekenhuizen waar ik collega’s op de IC heb, hoorde ik deze week in ieder geval de eerste berichten over mensen die van de beademing af waren gegaan! In één ziekenhuis zelfs al 5 stuks sinds maandag daar stonden gisteren (heeeel eventjes) 7 bedden leeg. Regios: Midden-brabant. Gelderland.
Ik denk dat dat heel veel druk en spanning kan wegnemen in de maatschappij. Hopelijk kunnen dan weer later alle mensen die vermoedelijk Corona hebben gehad getest worden (ook degenen die zich volgens de richtlijnen niet gemeld hebben bij de huisarts maar wel ziek zijn geweest).
Het bijzondere hieraan vind ik dat vrouwen per definitie meer vetcellen hebben dan mannen. Terwijl mannen heftiger reageren op Covid
Ja precies en bovendien zal het een veel beter beeld geven hoe we er nu voor staan kwa aantallen en de groepsimmuniteit
Even verder gaan lezen. Het gaat om de Ace2 receptor, eiwit waarmee Covid het lichaam, en daarna de longen binnendringt. Hoe meer vetcellen, hoe meer ace2 receptoren in het lichaam. Deze reageert vervolgens verschillend op X kf Y chromosomen. En daar komt het verschil tussen mannen en vrouwen om de hoek kijken. Als er mensen zijn met meer kennis hierover lees ik graag wat meer uitleg. Vind het heel interessant!