Corona Nieuws deel 3

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door lidu1, 24 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.528
    1.074
    113
    Uit de NOS liveblog, de leerplichtambtenaar gaat aan de deur bij probleemgezinnen.
    Gezinnen die al in beeld waren en nu uit beeld verdwijnen van school en niet meer bereikbaar zijn gaan zo benaderd worden, om te zorgen dat deze kinderen niet in de knel komen.

Pfff, lastige situatie hoor, alsof die mensen het achterste van hun tong gaan laten zien aan zo een vreemde die aan de deur komt :( Echt heel erg voor de kinderen in deze doelgroep nu.

SAARC en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  2. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Het heeft niets te maken met het glas half leeg te zien. Grappig dat ik pessimistisch ben terwijl ik alleen hardop zeg wat ik bij genoeg mensen tussen de regeltjes kan lezen.
    Namelijk dat er genoeg opmerkingen zijn dat men zelf in hun omgeving ook ziet dat men zich niet aan de regels en voorwaarden kan houden of dat men er bang voor is wanneer de ramadan of Pasen aanbreken.
    En ik weet zeker dat al die mensen die dit zeggen niet bij mij in de stad wonen.

Dat compliment kan ik overigens weinig mee. Al die leuke foto's en filmpjes van lege steden is een moment opname. Zo kreeg ik laatst een filmpje van Utrecht te zien, mijn geboortestad. Helemaal leeg en verlaten. Kies het juiste tijdstip en het is er inderdaad leeg en verlaten, pak een ander tijdstip en je struikelt over genoeg volk wat zich dus ook niet aan de gestelde voorwaarden kan houden.
    Overigens zeg ik niet dat dat compliment een slecht iets is hoor want mensen hebben in deze tijd ook iets positiefs nodig. Als iemand zoals Rutte elke keer zegt dat "we" het niet goed doen dan worden mensen het al snel zat en krijg je de bekende "Het is ook nooit goed bekijk het maar." opmerkingen en bijbehorende acties.

3. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Blijf maar bij dit idee van denken dat je iemand kent aan de hand van een paar meningen. Helemaal prima.

4. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Nou er zijn inderdaad genoeg mensen kritisch, maar het valt me op dat jouw posts vrijwel altijd doordrenkt zijn van cynisme. Het lijkt me enorm rot om zo in het leven te staan.

En je zult best gelijk hebben hoor, dat er inderdaad momenten zijn dat er best wat mensen door de binnenstad van Utrecht lopen. Maar dan nog; het is niet verboden om de deur uit te gaan hè... en je kunt je dan idd kritisch afvragen van goh, moet dit misschien nog strenger? En je kunt ook denken; ja zie je wel ons hele volk is nog te dom om te ... en die Rutte en dat hele rivm snappen er ook al helemaal niks van... zie je wel we gaan allemaal naar de gedver.... etc. Snap je mijn punt?

hummeltje5, Louise11110 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ik zie het eigenlijk niet als cynisme maar als realisme maar dat zal mijn opvatting zijn, ik voel me er ook niet negatief of iets over en heb er ook geen last van. Er is genoeg om positief over te zijn maar juist op dat moment in mijn posts dan blijkbaar wat minder.
    Het is bijna net zoals dat mij opvalt dat je hier eigenlijk bijna altijd je posts moet doordrenken met een suikerlaag om het zo te zeggen want als je maar iets buiten de groep denkt dan trap je op een hoop tere zieltjes. Zo zie ik dat toch.

En dat laatste... ik denk inderdaad dat een -deel- van ons volk te dom is om te poepen, maar de rest erachter denk ik niet. Ben geen fan van Rutte maar hij pakt het in mijn ogen prima aan en het RIVM heb ik eigenlijk ook wel vertrouwen in. Zie je.. het is niet altijd negatief ;) (hoewel ik dat dus niet zo zie.)

Zara75, Jes88, hummeltje5 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.528
    1.074
    113
    Kan er misschien een "bekritiseer elkaar over alles wat je ook maar van corona kan vinden" topic geopend worden, zodat we hier niet 10 pagina's door hoeven scrollen voor 3 nieuwsberichten? :|

Pien86, Vero0504, hummeltje5 en 9 anderen vinden dit leuk.
  7. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
  8. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    3.009
    4.008
    113
    Vrouw
    Zouden de nieuwe besmettingen in Italië in dalende lijn zijn?

Screenshot_20200401-214503.jpg

Poolvos, Novi, Mississippi en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik las ook juist dat er door corona geen iftars in moskeën zullen zijn. Ik verwacht zoals jij omschrijft dat men tijdens de ramadan al de veiligheids regels niet ineens aan de laars zal lappen. De moskee is niet voor niets overal gesloten.

Marsepein vindt dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

Goede vergelijking!!

11. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Poe, die documentaire..
    Cijfers uit Italië laten zien dat 90% van de covid patiënten de IC behandeling niet overleefd. Andere landen laten betere cijfers zien, maar de verwachting is dat ruim de helft overlijd:cry:

12. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.678
    8.421
    113
    Vrouw
    Bij de laatste betekende cijfers die in dit topic stonden was het ongeveer 75% in Nederland. Hopelijk word dat de komende tijd lager.

Bubbel vindt dit leuk.
  13. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.234
    12.246
    113
  14. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.234
    12.246
    113
    Ik heb de documentaire niet gezien, maar kan dat komen omdat in Italië iedereen naar de IC gaat en in andere landen andere keuzes worden gemaakt? Of dat in andere landen de mensen nog maar net 4 weken op de IC liggen?

Novi, hummeltje5, Ysabella en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik ben er ook helemaal stil van.
    Ook dat ze op de ziekenhuizen die afvlakking niet herkennen.

In combinatie met dat artikel in de volkskrant ben ik nu zo onder de indruk van de heftigheid...

Jes88, Vero0504, MyMiracle en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. GossipGirlxoxo

Volgens mij zit dat verschil dat in Italië zowat iedereen naar de IC gaat en hier word gekeken naar de kwaliteit van leven ALS ze nog van de IC af zouden komen en de kans dat ze nog van de IC af komen. Kan me voorstellen dat daarom het sterfte percentage op de IC een stuk hoger is.

Bubbel en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  17. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    #1918 amdaa, 1 apr 2020
    Laatst bewerkt: 1 apr 2020
    Dat hopen ze ook, alleen valt daar nog weinig van te zeggen. Er zijn van 1.400 opgenomen patiënten op de IC tot nu toe maar 40 personen ontslagen. De arts in Nijmegen was heel somber over, en in dat laatste ziekenhuis hadden ze 4 patiënten terug kunnen sturen naar de verpleegafdeling. En 1 is naar huis gegaan.

Edit: ik lees nu dat de opnames ruim een week geleden waren. Hoop dat de stabilisering nu intern ook een ander beeld geeft!

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ze erkennen het wel hoor, maar dat is pas sinds enkele dagen en de opnames zijn 8 dgn geleden begonnen. Er gebeurd heel veel in 24 uur.

19. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.053
    16.580
    113
    Ik hoop zo dat de documentaire de ogen opent bij de mensen die denken ‘ we kunnen lekker in mei in Nederland op vakantie.’ ‘ het zal allemaal vast wel meevallen. ‘ ‘ 1,5 meter afstand is toch niet nodig?’ ‘ doe niet zo overtrokken, het is maar een virus.’ ‘ het is ‘maar’ *kots smiley* 20% van de mensen die op de ic terecht komt’

Hou op, het zal maar een familie lid of jezelf zijn die op de ic beland of je buurvrouw of een vreemde die door jou -onbewuste- toedoen op de ic beland omdat je denkt dat het allemaal wel meevalt.

En nee, ik heb het niet specifiek over mensen op dit forum. Maar als ik zie hoe mensen er hier in de stad mee omgaan word ik echt kotsmisselijk, vooral na deze documentaire. :(

ano, hummeltje5, Madelie en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina