Bij welke symptomen laten testen op corona?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Nummer4, 26 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.753
    5.443
    113
    Vrouw
    #1 Nummer4, 26 jul 2020
    Laatst bewerkt: 26 jul 2020
    Ik ben meer het afwachtende type en denk, ik heb geen koorts dus ga nog niet bellen :oops:

    We zijn in een pretpark geweest twee weken geleden. Sinds een week heb ik lichte keelpijn en ben licht snotterig. Sinds drie dagen voelt het alsof mijn ogen gaan ontsteken. :| ik twijfel nu dus of ik me moet laten testen.


    Bij welke symptomen hebben jullie je laten testen?


    Edit: misschien handig om te vermelden, ik heb hooikoorts dus daar link ik als eerste deze kwaaltjes aan. Loop al sinds februari af en aan te snotteren.
     
  2. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.321
    4.702
    113
    Vrouw
    Bellen en laten testen. Liever 1x teveel dan 1x te weinig.

    M'n man was alleen snotterig die heeft zich vrijdag laten testen. Gelukkig negatief. Ik heb keelpijn en neusverkouden en mag vanmiddag testen. Verder ook geen koorts.
     
    Zuul, Didi1980 en Nummer4 vinden dit leuk.
  3. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.753
    5.443
    113
    Vrouw
    @Mammavantwee ik deel je mening hoor, beter te vaak dan te weinig.

    Ik heb net de o.p. even aangevuld, ik heb last van hooikoorts dus daar schoof ik het in eerste instantie op maar begin nu toch te twijfelen.

    Kom trouwens amper onder de mensen dus qua gevaar voor anderen nihil. Maar ja, wijsheid... Ik begrijp je punt.

    Succes met de test vandaag!
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  4. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.578
    3.804
    113
    Testen! (En waarschijnlijk dan idd ook uitsluiten daardoor.)
    Het advies is testen bij milde klachten of als klachten verergeren. Koorts is inmiddels al lang niet meer het enige wat telt, er zijn er genoeg zonder koorts die wel besmet waren.
    Ml had vorige week ineens een flinke loopneus. Wij wisten bijna zeker dat het gewoon verkoudheid was, maar toch heeft hij laten testen. Mede ook omdat wij later de week nog wat dingen gepland hadden staan.
     
    Nummer4 vindt dit leuk.
  5. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.127
    1.926
    113
    Ik zou me laten testen, better safe than sorry. Ik heb me laatst laten testen met alleen een neusverkoudheid.
     
    Nummer4 vindt dit leuk.
  6. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.834
    113
    Idd even testen
     
  7. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Het advies is toch, ook testen bij milde klachten... Dus ja, laten testen.. Beter uitsluiten.
     
  8. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik kreeg op vrijdag verkoudheidsklachten en ben op zaterdag getest. Op zondag kreeg ik de uitslag (geen corona) waardoor ik op maandag gewoon weer kon werken.

    voelde overigens heeeeeeeel gek om verkouden te gaan werken in deze tijd. Maarja... onderwijs he:)
     
    Nummer4 vindt dit leuk.
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.574
    113
    Jep testen dus.
     
  10. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Tja ik vind het wel lastig hoor. Een beetje keelpijn zou voor mij niet direct een reden zijn om te testen omdat het 9 van de 10x binnen een dag over is. Mocht ik echt snotterig zijn en dan icm keelpijn dan zou ik wel testen. In de praktijk nu 2 besmette gezinnen waarvan de eerste twee testen negatief waren en de derde positief. Ik blijf het raar vinden en de negatieve testen waren met flinke klachten en ze kwamen net terug uit Turkije ivm familie bezoek.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ergens in april heb ik daar vaker over gelezen. Dat het virus zich soms diep in de longen nestelt, en de ziekte op de longfoto duidelijk zichtbaar is, maar de test negatief.
    Geen idee of dit ook echt klopt overigens
     
  12. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Oh dat mag dan gewoon? Ik dacht dat de regel was bij klachten thuisblijven omdat wat nu negatief is morgen wel positief kan zijn.
     
  13. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik zou persoonlijk ook pas testen op het moment dat mijn klachten na een dag of 3 niet minder zijn, als ik een combinatie van klachten heb of direct als ik klachten met verhoging/koorts zou hebben. Voelt voor mij heel tegen natuurlijk om met een verkoudheid binnen te blijven (dat zou ik wel doen nu) en al helemaal om me ervoor te laten testen.
     
  14. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Bij ons werd de regel ook ineens dat je na testen en een negatieve uitslag best kon gaan werken met klachten... Als je normaal ook zou gaan werken o_O ik snapte 'm niet zo... Want op die manier geef je ook het verkoudheid virus door...

    Maar goed idd de vals negatieve testen komen er dan ook doorheen en ben je alsnog corona aan 't verspreiden op deze manier :(
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Gebruik je medicijnen tegen hooikoorts en werken die nog? Ik heb de klachten die jij beschrijft elke ochtend en vaak weer in de avond. Maar ik neem tijdens het ontbijt een pil en dan namen de klachten binnen een half uur af. Nog één keer goed m'n neus snuiten em de rest van de dag is er niks meer aan de hand.

    Toen ik ondanks gebruik van mijn gebruikelijke medicatie toch bleef snotteren, heb ik me wel laten testen. Maar zo lang het na inname van dit pil duidelijk sterk vermindert, schrijf ik het toe aan hooikoorts.
     
  16. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Voor leerkrachten geldt dat je dan mag werken... zolang er geen klachten bijkomen is er geen reden om te denken dat het corona zou zijn als je negatief test. In afwachting van de uitslag moet je wel thuisblijven.

    ‘Leuk’ feitje: (lichtelijk offtopic) sinds de kinderen tot 6 jaar weer snotterend naar school mogen zijn bij ons bijna alle kleuterleerkrachten al flink verkouden geweest. (En dus ook negatief getest) En van wat ik hoor, op scholen rondom ons ook. Geeft wel aan wat het thuiszitten met onze weerstand doet. Ik was nooit/amper verkouden. En als ik het dan was, was ik er na 3 dagen weer vanaf. Nu duurde het twee weken voor ik er helemaal vanaf was! Er kwamen geen klachten bij, het nam gewoon heel langzaam af. Alsof mijn weerstand geen idee had wat die ermee aanmoest.

    Maargoed. Allemaal klassen zonder leerkracht. Omdat de kleintjes weer snotterend naar school mogen:roflmao: Bizar toch.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  17. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Mijn oudste twee waren een paar weken terug flink verkouden (hoesten en snot) ik heb ze thuis gehouden en een paar dagen gewacht. Mijn middelste heeft inmiddels een flink trauma van die test (hij is in maart twee keer getest) na twee dagen was alles weg.

    We hebben 1,5wk preventief binnen gezeten en daarna weer naar buiten gegaan. (dit hoeft uiteraard niet maar hebben we zelf besloten gewoon just in case)
     
  18. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Ik ben wijkverpleegkundige en wij moeten ook gewoon door, snotterig of niet. Bij klachten laten testen en zodra hij negatief is mag je geen dag meer missen ;) dit komt ook omdat we een groot personeelstekort hebben en daardoor al met 2 man minder lopen dan gewenst
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  19. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Ik vind het ook heel krom, maar is niks tegen te doen. We kunnen niet allemaal thuis gaan zitten, dan stort het hele land in
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  20. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Eens, maar ons bedrijf heeft als regel dat je na verkoudheid klachten nog 14 dagen in quarantaine moet...(ipv de 24 uur volgens rivm) en om dan ineens met een negatieve test met klachten te mogen werken vind ik wel heel bijzonder ;)
     

Deel Deze Pagina