Ik hoop ook echt dat het zo blijft, en dat we straks niet de dupe zijn als er weer terecht! Strenger word dat ze echt per provincie gaan bekijken ofzo..
Ja inderdaad. Kijk maar eens naar bv de Tilburgse Kermis, normaal de grootste in de Benelux. Zijn van ruim 200 naar 'maar' 55 attracties gegaan, verdeeld over pleinen. Maar het is daar overvol soms, afstand houden gaat echt niet. (ben er zelf niet geweest hoor, dit lees ik in de media en gehoord van familie die daar woont)
Ik denk niet dat vakantiegangers de oorzaak zijn, want in andere landen zijn toch niet veel meer besmettingen? Ik denk dat het komt omdat mensen weer veel meer binnen samenkomen en geen afstand houden.
Het zijn nog steeds clusters. Mensen zijn bij elkaar gekomen en hebben zich niet aan de regels gehouden. Ik vraag me af hoeveel besmettingen er zijn gekomen door bezoek supermarkt e.d. Het lijkt nu wel duidelijk dat verdere versoepeling bij evenementen er niet in zit.
Ja abnormaal toch. En ook zo dramatisch. Er waren er daar die spraken alsof ze de oorlog net achter de rug hadden.
Ik moet sowieso zeggen dat sinds alle versoepelingen veel mensen in ene doen alsof corona nooit geweest is. Wij wilden zondag uit eten en het was daar zo enorm druk dat er onmogelijk die 1,5mtr regel gewaarborgd kon worden. Het stond wel netjes aangegeven met stickers en pamfletten maar daar was ook echt wel alles mee gezegd. Vind het best jammer en ben stiekem ook best bang dat we straks weer redelijk zijn waar we begonnen en mijn man weer nergens mee naar toe mag qua controles en echo's
Hier worden regels overal genegeerd - in winkels, op straat, in de bibliotheek. Ja, er staan strepen en pijlen overal, maar mensen lopen gewoon kriskras door elkaar etc. Ik ben 2x in een restaurant geweest en dat ging goed, omdat mensen daar zitten en tafels uit elkaar staan. Maar ik kwam langs cafés waar mensen in grotere groepen samen zitten en die afstand tussen groepen gewoon wegvalt. Kan me goed voorstellen dat je dan zo 23 besmettingen te pakken hebt in 1 zaak... De versoepeling an sich lijkt me het probleem niet, de laksheid van mensen als het om de maatregelen gaat wel. Ik ben ook in de dierentuin geweest en achteraf was dat gewoon niet slim - voor mezelf ben ik niet bang, maar mijn schoonouders waren mee en hadden echt verwacht dat die 1.5m heilig was - maar ook daar liepen mensen tegen looprichtingen in en kriskras door elkaar ipv rechts te houden. En dan staat er bv op een deur van een binnenverblijf dat er max 5 mensen binnen mogen, ik deed de deur open en het was bómvol - zeker 20+ mensen in zo’n kleine ruimte zonder goede ventilatie. Snel omgekeerd! Dat doen we voorlopig niet nog eens.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het vrij lastig vind. Ik vertik het om weer zo angstig te worden als in het begin van heel het corona gebeuren. Maar toch begin ik ook weer wat angstiger en voorzichtig te worden. Het is alleen verdomd lastig als je zowat de enige bent in de vriendengroep die zich graag aan alle maatregelen wil houden. Ik moet er nu maar op vertrouwen dat vooral de mensen in mijn directe omgeving hun verantwoordelijkheden nemen. Ik woon in omgeving Tilburg en ik weet gewoon dat er zat mensen in mijn omgeving op de kermis in Tilburg komen. N.a.v. alle berichten in de media vind ik het erg lastig om op de verantwoordelijkheden van de mensen te vertrouwen. Maar ik wil mijzelf en de kinderen echt niet opsluiten. Er moet ook gewoon geleefd worden zeg maar.
https://www.lc.nl/friesland/Aantal-coronabesmettingen-verdubbelt-in-Nederland-Friesland-blijft-buiten-schot-25868073.html
RIVM Het dashboard is gebaseerd op de cijfers van het RIVM en ook de manier van tellen. Dit is de manier van tellen vanaf het begin af aan geweest. Deze man heeft nu een fout ontdekt in de cijfers vanwege de correcties. In de url wordt alleen Friesland genoemd en in het artikel hebben ze het over het noorden (Groningen, Drenthe en Friesland). Maar snap het wel hoor, het is immers de Lc die bericht doet
Vandaag ook een dagje weg geweest... Had het er met m'n man over... Als iedereen zich gewoon netjes aan de regels en afstand houden... Gewoon even 2 tellen wachten en met richtingen mee lopen is er niks aan de hand en kun je echt een leuke dag uit hebben. Maar man man.. Nu ook weer overal liep iedereen tegen de richting in... Ergens in de rij staan en hop mensen stonden in elkaars en in mijn aura.... Groepen van 3 vrouwen met 8 kinderen samen in een attractie willen, waar plek is voor 4 huishoudens en echt niet bedacht dat in 1 huishouden 11 personen zitten, dus stond je ook weer opgepropt in kleine ruimtes met teveel mensen! Daar baalde ik wel van, had het personeel best wat van kunnen zeggen imo. Ergens anders in de rij Duitsers die steeds in m'n nek stonden te hijgen! die bleven na ik om afstand had gevraagd gelukkig wel op afstand, maar die jongen in dat gezelschap had de korsten in z'n neus staan en stond constant te hoesten... Ik voelde me gewoon niet prettig! De verhogingen van besmettingen verbazen me dus niets, want echt overal waar ik kom moet ik "vechten" voor afstand en vertrouwen dat de andere met klachten thuis blijven... Vind ik echt heel moeilijk
Ik zag dat meerdere landen weer meer besmettingen hebben oa Frankrijk, Spanje, België en nu dus Nederland.
Wij waren van de week in de dierentuin en ik vond dat het daar eigenlijk heel prima ging. Mensen hielden echt wel afstand, er stonden af en toe van die palen met handgel. De binnen delen stond iemand bij de ingang te kijken hoe veel mensen erin en eruit gingen. Was 1 looprichting, dat ging ook vrij goed. Ik was eigenlijk verrast dat het zo soepel leek te gaan allemaal.
Wij waren zaterdag en zondag ook uiteten. Beide dagen was maar 20% van de tafels bezet. Binnen en buiten op het teras. En zo was het op het hele plein bij elke tent. Was gewoon treurig. Had echt medelijden met de horeca.
Ja dat is ook heel erg triest maar zoals ik het zondag mee maakte was het echt niet oké. En ergens vind ik het ook verantwoording van de mens zelf die blijkbaar mailing hebben aan de regels mja als je genoeg lege tafels ziet en verder is er niemand die wat zegt snap ik ook goed dat je gewoon gaat zitten.