Dit is ook aangegeven in de berichtgeving van GGD. Buiten in open lucht zien ze niet zoveel haarden, wat eruit komt zijn groepen binnen.
Als het volgende week nog zo is,dan maar al die binnenactiviteiten sluiten of naar buiten zetten. Kroegen e.dn
Ik snap eigenlijk de angst daar niet voor en ook niet voor het oplopen van de besmettingen. Ja de besmettingen lopen op en het aantal mensen dat door 1 persoon besmet wordt ook. Maar het aantal opnames en ic plekken blijft heel erg laag. Dan is dat toch prima. In wezen maakt het niet uit, al krijgen we alle 17 miljoen tegelijk Corona. Blijkbaar met heel milde symptomen.
Laten we hopen dat het zo blijft. De besmettingen zijn de afgelopen week toegenomen en die mensen liggen (nog) niet in het ziekenhuis, dat kan nog komen. Maar laten we hopen dat het virus aan het afzwakken is.
En toch denk ik dat het er niet mee te maken heeft, er zijn heel veel toeristen in Friesland maar niet meer nieuwe gevallen daar. Ik denk echt dat het door eigenwijze Nederlanders komt
Oh hier wel op iedere hoek handgel, maar verder nergens mensen zien staan die bv de boel een beetje ij de gaten hielden. Alleen 1 vrij jong meisje bij de toiletten die iedereen de goede kant op moest sturen, ze deed echt haar best, maar het was heel stressvol en de helft luisterde gewoon niet. Qua inrichting van het park was het goed geregeld, pijlen, eenrichtingspaden, overal bordjes met kort de maatregelen in pictogrammen (afstand, handen ontsmetten, pijlen volgen etc) - maar echt overal mensen die er lak aan hadden. De mensen die braaf de pijlen volgden etc, konden zo ook nooit afstand houden.
De meeste besmetting vallen nu in de groep 20-40 jarigen, de angst zit ‘m in dat die het de komende tijd bv gaan verspreiden onder hun ouders. Het virus is niet milder nu, het treft gewoon een groep die er over het algemeen mild ziek van wordt. Dus in wezen maakt het wel uit, alle 17 miljoen ziek betekent óók de groepen die er wél ernstig ziek van worden.
https://nos.nl/l/2341420 Vooral ook dat stukje regionale lockdown. Lekker dan. En bedankt cafégangers- en/of eigenaren voor het aan je laars lappen van de regels.
Wij waren zaterdag en zondag ook uit eten en alles zat buiten vol (op gepaste afstand) en binnen zat om en om ook vol. Maar ging prima. Gisteren nog gewinkeld en dat doe ik niet weer voorlopig. In de winkel ook gewoon tegen je aan gaan staan etc.
Ja was het maar waar. Ik snapte eerst ook de ernst niet helemaal. Maar ze denken dus dat de ic- en ziekenhuisopnames over 2 weken volgen als deze 20-40 jarigen straks hun ouders/grootouders besmetten.
ik heb ook het idee dat het virus milder is. In spanje bijvoorbeeld zie je ook veel nieuwe besmettingen maar nauwelijks ziekenhuisopnames en ic opnames.
Gelukkig maar. Echter is in Nederland wel een stijging zichtbaar van mensen die lang last hebben van zware klachten en mogelijk (hronische) longschade aan hebben overgehouden. Juist patiënten die de ziekte buiten het ziekenhuis hebben doorlopen. Dit zijn ook mensen die zwaar gaan drukken op de zorg (en verzuimcijfers), want velen zijn al maanden uit de running. Men blijft zich blindstaren op sterftecijfers. Terwijl het daar niet eens om gaat voornamelijk. Ik hoop enkel op zo min mogelijk gevolgen voor de economie en de zorgapparaat.
Dat weten we niet zeker, want dit soort virussen muteren vrij snel en meestal naar een mildere vorm. Dus dat is zeker een optie.
Dat staat helemaal niet vast hoor. Dat denken sommigen. Meerdere van dan soort virussen zijn afgezwakt na relatief korte tijd.
Dat kan, maar dat is helemaal nirt gezegd. Er is nu al zo vaak geroepen: wacht maar tot over 2 weken.
Laten we het hopen. Maar schijnbaar is iets nu voor het eerst weer hoog sinds 15 maart (sorry, klok horen luiden...) waardoor ik wel een soort van wat bezorgder ben dan bv na evenementen waarvan gezegd werd “wacht maar tot over twee weken”. Maar ik hoop zo erg dat het afgezwakt is...
Ik hoop het ook heel erg. Maar het verschil is inderdaad dat het besmettingscijfer nu weer hoger is en stijgt.
Feit is dat de besmettingen nu stijgen door besmettingen bij 20-40 jarigen, dus ook erg kort door de bocht om dan te concluderen dat het virus milder is geworden.