Hoezo hysterisch? Ik reageerde alleen op de discussie over het 'onjuist gebruik' van kapjes. Mij hoor je niet zeggen dat een kapje steriel moet zijn hoor. Maar blijkbaar vinden sommigen dat dus wél.
Ja ik moet zeggen dat ik liever heb dat iemand 1,5mtr afstand houdt dan een mondkapje draagt en naast me komt staan. Overigens, vanavond komt er weer een persconferentie wbt corona.
Maar zijn mondkapjes niet meer bedoeld om anderen te beschermen? Ik heb totaal niet de illusie dat ze mij beschermen (hier zijn ze ‘verplicht‘) maar stel ik ben besmet zonder het door te hebben, dan heb ik minder kans te verspreiden doordat virusdeeltjes opgevangen worden door een masker. Niet alles, maar toch meer dan wanneer ik hem niet draag.
Hysterisch omdat je dingen aanvoert als reden om geen mondkapje te willen dragen die gewoon gigantisch zijn overdreven. Prima als je het gewoon niet prettig vindt, maar ‘godsvermogen’ en ‘iedere 5 minuten wassen’ is gewoon hysterisch geroep.
Ze zijn er idd om anderen te beschermen. Ik werk zelf in de zorg dus vond het niet zo abnormaal dat ik ook in de winkel een mondkapje opzette. Ik wou geen risico nemen en die 30 min extra maken het verschil ook niet. Natuurlijk in combinatie met verdere goed hygiëne en afstand houden. Mondkapje alleen is niet voldoende.
Ja, precies. Dus als iedereen zo’n mondkapje draagt, is iedereen daardoor beschermd (nooit 100% natuurlijk, maar zeker meer dan zonder mondkapjes).
Het woordje steriel valt nochtans alleen in uw post hoor. Maar je geeft het toe dat je er gewoon geen zin in hebt. Mss lijkt het voor u allemaal dramatischer dan wat het eigenlijk is doordat je het niet wil en er niet akkoord mee bent, dat het verplicht is? Als je daar niet negatief tegenaan kijkt, maak je daar minder van volgens mij.
Rond de 30 euro voor 50 wegwerpmaskers, die je bij 'correct gebruik' regelmatig moet vervangen, gaat toch wel behoorlijk oplopen. Dus nee, daar begin ik niet aan. En ik voer deze dingen niet als reden op om geen mondkapje te dragen. Op plekken waar het sinds deze week helaas verplicht is zet ik heus wel een kapje op, maar ik maak me inderdaad wel schuldig aan 'verkeerd gebruik' met een ongewassen stoffen kapje, evenals het gros van de doorsnee mens, wat ik dus aan @Neuzeke uitlegde. Maar als jij dat hysterisch wil noemen then so be it.
Hoezo begin je dan over iedere 5 minuten wassen en dat ze zogenaamd steriel moeten zijn? Je roept gewoon iets wat niemand hier heeft gezegd en nergens op slaat, maar kan niet uitleggen waarom je zoiets roept.
Sorry, ik begrijp echt niet wat je hiermee wil zeggen? Wat de rest betreft: ik ben inderdaad niet heel happy met de verplichting nee, en dan vooral wegens het feit dat er niet wordt aangegeven voor welke termijn men dit denkt te gaan verplichten, en onder welke voorwaarden die verplichting ooit weer opgeheven gaat worden (straks tóch allemaal verplicht aan een vaccin)? Ik woon in een zeer dunbevolkte regio hier in Frankrijk, met een heel lage besmettingsgraad, waar je met alle gemak méér dan genoeg afstand kunt houden, óók in de winkel. Ik blijf netjes bij vreemden uit de buurt, en familie en kennissen zie ik ook maar sporadisch. Dat kapje gebruik ik voor de vorm omdat het moet, maar meer ook niet.
Ja ik vind die kapjes ook niet goedkoop. Wij gebruiken wegwerp gewoon meerdere keren. Is dat juist, nee. Kostenbesparend, ja.
Ik heb al drie keer uitgelegd dat ik reageerde op de discussie over het 'correct gebruik' van kapjes, en uitlegde waarom ik (en velen met mij) zich schuldig maakt aan 'fout gebruik' van kapjes. De 'bloemige' of noem het 'hysterische' termen die ik daarbij gebruikte kwamen voort uit een soort van humor, die jou blijkbaar ontging. Ik begrijp echt niet waarom je er zo op door blijft hameren?
En daarom helpen mondkapjes ook. Mensen denken na voordat ze weggaan of het wel echt nodig is. Ze gaan niet meer nutteloos met het hele gezin boodschappen doen of met het hele gezin schoenen kopen voor moeder want bweighh dan moet iedereen dat stom mondkapje op.
Kinderen hoeven toch geen mondkapje op (in Nederland iig) weet niet hoe dat in andere landen is trouwens. @Whysteria is dat bij jullie wel zo?
Dat deed ik toch al nooit . Ik koop bijna alles online, en ga in mijn eentje naar de supermarkt, lekker even zoonloos...
Ahh oké! Maar goed dan kun je dus alsnog met het hele gezin er op uit want alleen jij moet (en je partner) een mondkapje op dat is dus niks anders als zonder kinderen lijkt mij?
Is een aanname. Ons (ik praat voor mezelf) weghoudt het niet. Lekker die wegwerp voor de 20ste keer opzetten en gaan met die banaan. Hoezo schijnveiligheid.
Hahaha ja hier idem. Albert Heijn is onderweg. Of ik ga sochtends voor vriend gaat werken. Nee kinderen hoeven geen mondkapje op maar volwassen wel. Normaal gaat mijn vader mee als mijn moeder schoenen wil kopen. Vorige week is ze alleen gegaan want mijn vader wou echt geen uur in die winkel wachten met mondkapje op. M'n moeder was ook veel sneller klaar dan normaal want dat vervelend mondkapje wou ze zo snel mogelijk af doen. Dus mondkapjes dragen helpt. Mensen doen hun ding sneller en blijven hiervoor sneller thuis. Ow en mijn ouders doen altijd een nieuwe op. Is gewoon in elke apotheek te koop.