Corona nieuws deel 4

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 11 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.273
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Hoe weet je dat het helemaal niks helpt?

3. tuc

tuc Niet meer actief

Dat is echt miljoenen keren al uitgelegd: het is al duidelijk dat mensen met kapje geen afstand houden, en daarmee wordt het belangrijkste advies al teniet gedaan. Mensen weten niet hoe ze ermee om moeten gaan, mondkapjes worden aangeraakt, verschoven enz enz.

4. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    hier nog wel voldoende afstand hoor. Zit altijd wel een enkeling tussen die er lak aan heeft, maar over het algemeen gaat het qua afstand prima.

Wellesnietes en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Dat zijn aannames, er zijn inmiddels onderzoeken gedaan waaruit blijkt dat het - samen met het advies van social distancing en goede handhygiene - wél helpt. Daarom is bv de WHO het nu wel gaan aanraden.

Eerst werd er ook beweerd door het RIVM dat het zelfs averechts zou werken; daar is totaal geen bewijs voor, integendeel zelfs.

bosi333 vindt dit leuk.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

Anouk2005 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Dat was mijn punt niet zo hoor, vermoed ook wel dat die er komt. Mijn broek zakt af van dat toen er mondkapjes te weinig waren iedereen (regering rivm) maar riep dat het niet nodig was en schijnveiligheid was en nu ineens is er bewijs dat het toch wel verschil maakt. Krijg een gevoel zwaar in de maling te worden genomen.

Mississippi, Anouk2005, Youtan en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

Ik krijg het vreselijk benauwd van mondkapjes. Zet er niet graag 1 op. Maar wat moet dat moet natuurlijk

Anouk2005 en Neuzeke vinden dit leuk.
  9. tuc

tuc Niet meer actief

Geen aannames, dat zijn gewoon dingen die ik letterlijk zie gebeuren.
    Heb vandaag in een soort pretpark ook weer genoeg van die mondkapgekkies gezien. Zitten er continue met de tengels aan, ding hangt maar wat, en nog veel zotter, bij een show wil er eentje vlak naast mij ploffen, ik smijt mn rugzak er neer en zeg: 1,5 meter he? Wijst ze naar dat achterlijke ding en zegt: ja maar ik heb een mondkapje.
    Echt opzouten!

En dit is niet 1 gevalletje.

10. GossipGirlxoxo

Ja denk je echt zo snel?

Maar als het wel straks overal verplicht word zet je er toch wel 1 op?

Ik vind het gewoon raar dat er maanden is geroepen dat het schijnveiligheid bied en nu dan toch verplicht gaat worden (als dat zo is).

11. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.938
    19.110
    113
    Vrouw
    Destijds in de maling genomen omdat er gewoon te weinig mondmasker waren of nu?

12. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.571
    3.069
    113
    Ik ga voor de zekerheid wel alvast wat mondkapjes halen.
    Straks word het wel verplicht en komt er een run op die dingen.

GossipGirlxoxo en Neuzeke vinden dit leuk.
  13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Dat je het ziet, betekent niet dat het meteen het effect teniet doet of zelfs averechts werkt he...
    En hier zónder mondkapjes ook genoeg mensen die zich niet aan de 1,5m houden; betekent niet dat die 1,5m niet werkt. Liever natuurlijk dat íedereen zich er aan houdt, maar als een grote groep het al goed doet, is dat al winst.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Dat zal ik nog wel zien. Ik geloof nl niet dat er veel handhaving op komt.
    Ik hou altijd, echt altijd meer dan 1,5 meter afstand en ga met klachten niet de deur uit. Dat is veel belangrijker.

Mississippi, Nellie4 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  15. GossipGirlxoxo

Zeker een grote WOW!
    Van dit stukje valt mijn mond wel open " Hij roept de Zeeuwen op om allemaal een mondmasker te dragen, zodat de Vlamingen zich weer veilig voelen in de provincie"
    Volgens mij is het belangrijker dat Zeeuwen zichzelf veilig voelen dus laat die toeristen lekker wegblijven. Echt omgekeerde wereld dit.

Mississippi, cosdy en tuc vinden dit leuk.
  16. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.938
    19.110
    113
    Vrouw
    En het went.
    Ik heb april, mei en juni iedere ma en di 10nuur per dag met een mondkapje gewerkt en het went echt.

bosi333, Zara75 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  17. GossipGirlxoxo

Maar in een artikel dat het hierboven word gedeeld schrijven ze dat nog steeds. Ik kan slecht tegen al dat tegenstrijdige nieuws en als het om corona gaat zie en lees ik alleen maar tegenstrijdigheden.

tuc vindt dit leuk.
  18. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    3.009
    4.008
    113
    Vrouw
    In Limburg ook als ik de mensen op mijn werk erover bezig hoor. Mensen zijn juist weer voorzichtiger en durven anderen weer sneller aan te spreken.

19. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Hahaha, wat een idioot!

Ik zou Vlamingen oproepen zich in Zeeland vooral aan de daar geldende regels te houden, want dat was ook niet gebeurd bij dag familiefeest. Prima dat ze in BE bij elkaar in de ‘bubbel’ zaten - in NL bestaat dat niet.

20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Omdat het gewoon nog zo nieuw en onbekend is, nu komen er nieuwe resultaten van onderzoeken naar buiten en daar zou het OMT op in moeten springen ipv vast te houden aan wat ze bv 6 maanden geleden dáchten te weten.

Mar76 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina