Corona nieuws deel 4

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 11 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Oh jij was me al voor. Wat een verschil in prijs he?! Heb voor man en zoon zwarte besteld en voor mezelf roze. Stuk goedkoper en als het dan toch moet net wat charmanter dan die blauwe (maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk).

2. GossipGirlxoxo

Maar je voorbeeld van de Beverwijkse bazaar is er 1 waar het niet druk hoeft te zijn. Daar kunnen ze weer net als vroeger een kassa neerzetten zodat ze koppen kunnen tellen en vol is vol. Die mondkapjes zouden op plekken moeten waar het qua afstand of handeling niet mogelijk is afstand te bewaren en te triageren zoals bijvoorbeeld het OV.

Fuddey vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

Mijn ouders krijgen ook jaarlijks een oproep voor de griepprik en halen die ook. Dit vaccin zouden ze ook zeker halen al is het alleen al om weer binnen 1,5 meter van hun kleinkinderen te durven.

Louise11110 vindt dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

Dan kun je mijn quote van zojuist als niet verzoenen beschouwen. Duurde even voor het kwartje bij je viel hierover?! :p

5. GossipGirlxoxo

Mijn zoon krijgt ook elk jaar de griepprik omdat hij tot een paar jaar terug van elke griep en verkoudheid een (dubbele) longontsteking op liep. Hem laat ik niet vaccineren omdat nu wel duidelijk is dat er zo goed als geen kinderen in NL ernstig ziek zijn geworden door corona.

6. GossipGirlxoxo

Dat is een groot verschil met Duinrel. Daar worden dus wel alle punten die jij noemt gehandhaafd door de medewerkers. Wij hadden zelfs moeite binnen te komen met 7 gereserveerde personen omdat we de baby in de wagen erbij niet hadden gereserveerd. Niet aan gedacht omdat die gratis is. Als ze niet een oogje had toegeknepen hadden we zo weer rechtsomkeer kunnen maken.

bulakgirl en amdaa vinden dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

Ik denk dat je met jouw omschrijving niet eens direct in aanmerking komt voor een vaccin. Want als Die er is is er niet in 1x een oplage voor de hele wereld bevolking. Ik neem aan eerst voor alle groepen die jij opsomt waar je niet onder valt.

Wellesnietes en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  8. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ja ik laat hem (niet gelijk) wel vaccineren maar puur omdat hij ernstig long patiënt is (zijn rechter long is ernstig beschadigd en zijn linker long functioneert ook niet zoals het moet)
    Als hij het krijgt dan verteld hij het ook niet na. En ondanks dat de kans enorm klein is loop ik het risico liever niet :oops:

9. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.233
    12.246
    113
    Dit inderdaad. Mijn ouders hoeven er niet over na te denken, die zouden hem direct nemen, 2x risico patiënt. Maar ik ga er niet vanuit dat ik hem überhaupt aangeboden ga krijgen als je het gemiddelde ziekteverloop ziet als je niet in de risicogroep valt. (Ik zou nu alleen heeeel graag willen weten of mijn mannen thuis het gen TLR7 hebben)

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Ja dat klopt ook. Daar ga ik in elk geval wel vanuit. Maar als ze dan na al die groepen nog over hebben betwijfel ik ook of ik hem überhaupt zou zetten (dan ga ik wel mee in de groepsbescherming ;)) Ik ging in mijn overpeinzing uit wat ik zelf zou besluiten als ik hem al aangeboden kreeg en dan zou ik dus waarschijnlijk nee zeggen omdat ik voor mezelf het risico laag vindt..

Ik neem toch aan dat ze beginnen met zwakken, zieken, hulpverleners, zorg, ouderen en de gezonde mensen die waarschijnlijk het minste te vrezen hebben voor het virus als laatste. Lijkt me wel het meest logisch.

11. Wellesnietes

Ja naar dat laatste ben ik inderdaad ook wel benieuwd.

12. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.571
    3.069
    113
    Zit even te kijken en verschilt idd een hoop!

Wat is handiger en comfortabeler, wegwerp of wasbaar?

13. Wellesnietes

Nee België. Kindje had wel onderliggende ziektes overigens maar is natuurlijk alsnog vreselijk. Ik heb er zelf 1 van 3. Moet er niet aan denken :(:cry:

14. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Nee, in België. Heel verdrietig, het kindje had idd ernstig onderliggend lijden. Die hoeven maar een verkoudheid op te lopen als ze al zwak zijn en dan is het voorbij..

15. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.932
    19.102
    113
    Vrouw
    Tja ik weet niet of die van Ali te vergelijken zijn met die dat ik gepost hebt. Ik heb er mij niet in verdiept of die dat ik gepost heb ook uit china komen.

16. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.168
    2.544
    113
    Hopelijk heb je ze eind augustus binnen! :roflmao:

Mijn Ali express pakketjes hebben tot nu toe echt 4-6 weken erover gedaan... :p

17. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.298
    11.902
    113
    Mondkapjes voor kinderen (wasbaar) zijn te koop bij de Hema en Zeeman. Hoe ik het inschatte qua maat wel tot een jaar of 8. Mijn kinderen zijn al wat ouder en daar heb ik gewoon de volwassen maat voor. Maar dan wel verstelbaar bij de oren.

Wellesnietes vindt dit leuk.
  18. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.298
    11.902
    113
    Dat zou ik dan melden bij de gemeente. Die kan/moet dan met het park in gesprek gaan.

19. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.892
    7.958
    113
    Zoals ik het artikel heb gelezen heeft iedereen dat gen, alleen zat er bij de mensen die heel ziek werden van Corona een foutje in dat gen.
    Maar ik begrijp verder precies wat je bedoelt, ik zou nu voor mijn mannelijke familieleden ook willen weten wat de staat van hun TLR7 gen is :D

SAARC, Dubbelgeluk en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  20. GossipGirlxoxo

Snap ik helemaal. Wat heftig. Is hij altijd benauwd? En komt hij later eventueel in aanmerking voor een longtransplantatie?

Deel Deze Pagina