Corona nieuws deel 4

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 11 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik vind wasbeer benauwd. Wegwerp moet ik nog testen maar het oogt voor mij luchtiger door het materiaal.

2. GossipGirlxoxo

Ik zag exact hetzelfde printje voor 10x zo weinig geld wel voorbij komen bij Ali. Volgens mij zijn het allemaal 3 of 4 lagen kapjes die wegwerp.

3. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Welke stof heb je?

Ik heb nog geen mondkap op gehad (geen enkele), maar heb nu uit voorzorg voor ons allemaal wasbare gekocht (in maart greep ik iveral naast, waren bijna door de pleepapier heen. Dus nu maar wat voorbariger haha, hopelijk zijn ze niet nodig).
    Wel van 100% katoen.

bosi333 vindt dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

Echt? Ik bestel veel op Ali de laatste tijd. Haarstrikken voor dochter, sokjes voor dochter, voor mijn moeder en oma zijn de diamond painting spullen niet aan te slepen (Ik bestel voor ze). Heb de ervaring met Ali dat je goed op moet letten wat de verkoper voor leveringstijd hanteerd en even recenties lezen. Alles wat ik de afgelopen 6 weken besteld had was na 2,5 week bij ons binnen. Zelf 2 gepersonaliseerde diamond painting schilderijen waren binnen 3 weken binnen. deze kapjes ook binnen nu en max. 4 weken binnen te hebben.

bulakgirl vindt dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

Ik heb ze laten maken begin van de crisis. Materiaal ben ik niet goed in om dat te herkennen maar het is een dikke t-shirt stof met een hele lichte stretch erin.

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Euh nee, ik bedoelde dat gewoon de hele tijd al...

7. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Nou hij heeft wel altijd een lagere saturatie. Rond de 92/93 maar dat is voor hem acceptabel en zolang dat blijft en hij er goed op functioneert is het prima.
    Zodra hij een simpele verkoudheid heeft dan gaat z'n Saturatie al richting de 90 en wordt hij vaak al opgenomen met zuurstof. Vorig jaar had hij een saturatie van 82 bij de hap en zijn we gewoon weggestuurd waardoor ik midden in de nacht 112 heb moeten bellen omdat hij dus wel in adem nood kwam. Uiteindelijk is hij 5x opgenomen geweest in 2 maanden tijd met de meest simpele dingen (oké 1x had hij een hele heftige longontsteking) en we hebben natuurlijk een hele rits aan medicatie, puffers, vernevelapparaat, preventief antibiotica en nog een zooi aan pillen.
    Dit jaar viel het qua opnames mee maar volgens de arts kwam dat voornamelijk omdat iedereen thuis bleef en er dus weinig van buitenaf meegenomen kon worden en we er rekening mee moeten houden dat het aankomende herfst (ook omdat hij nu naar de therapeutische peutergroep gaat) weer erger wordt qua opnames.

Ik ben dus in het begin van corona ook echt wel heel erg bang geweest dat hij het zou krijgen, zeker toen m'n middelste heel erg ziek werd (die heeft kawasaki gehad) en zijn heel lang binnen gebleven met hem. Pas sinds een klein maandje dat we weer naar buiten durven en wat durven te ondernemen :oops:

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.271
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Vaasje, jullie zullen inderdaad flink in angst hebben gezeten. Het is echt een rottijd.

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.740
    7.507
    113
    Vrouw
    Persoonlijk zou ik niks van AliExpress willen hebben wat ik op mn mond zou dragen...
    Veel spullen van hun staan erom bekend dat het veel gifstoffen en dergelijke bevatten die niet door Nederlandse keuringen zouden komen. Ook kleding.

10. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.168
    2.544
    113
    Misschien bestel ik bij de verkeerde... Maar alles wat ik tot nu toe besteld had was minimaal 4 weken onderweg (en dat zou nu dus idd eind augustus zijn voor het binnen is) ;)

Moet zeggen heb laatst bij kruidvat van die wasbare gekocht.. Maar die waren een stuk luchtiger als de wasbare van ome Ali!

Ben hier op de camping dan ook gauw overgestapt op die kruidvat dingen... :thumup:

11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.053
    15.075
    113
    nee dit was Belgie, ook vlakbij.

12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.053
    15.075
    113
    Voor de behandeling ervan wel ja, maar je weet zelf niet of je die afwijking hebt. Dat maakt het dat het net russisch roulette is. Verklaard wel waarom hetzelfde virus bij de ene bij een kuch blijft en de ander met loeiende sirene gaat, terwijl beiden optisch gezien en naar zij zelf weten gewoon gezond zijn. Maar hopelijk hiermee dat we weer een wapen extra hebben om iemand weer op te laten knappen met ook hopelijk een kortere weg naar herstel.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Laat het nu net niet de bedoeling zijn dat ze 'luchtig' zijn! ;)

Neuzeke en Lafayette vinden dit leuk.
  14. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.719
    2.524
    113
    Het maakt ook niet uit of je wel of niet weet of je het defecte gen hebt. Ze kunnen bij mensen die op de ic belanden meteen testen op het gen en dan de interferonen toedienen. Het testen kan tegenwoordig behoorlijk snel. Dat krijg je al een gerichtere behandeling dan alleen de symptoombestrijding en ondersteuning. En dat geeft wel hoop.

2littlemonkeys, Dubbelgeluk, amdaa en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.053
    15.075
    113
    Zeker, dat bedoel ik ook met de behandeling. Voor mezelf, ik hou wel afstand en probeer t gewoon algeheel te ontwijken als t ff kan.

Lynx vindt dit leuk.
  16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Dat wel, maar je wil natuurlijk al voorkomen dat je überhaupt op de ic belandt.

Lynx en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  17. GossipGirlxoxo

Dat zal best maar ik ga toch echt voor de optie waar ik het minst benauwd van word.

18. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.571
    3.069
    113
    Vandaag bij de hema mondkapjes gehaald, wat een rot dingen.
    Bij de jongste zit hij bij de oren heel gek, heeft dan gelijk mega flaporen.
    Bij de oudste schuift hij omhoog en ik heb het gelijk stik benauwd.

Bijgevoegde bestanden:

19. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Die lijkt mij gewoon echt te klein, zo zou hij niet aan de oren moeten trekken.

Neuzeke vindt dit leuk.
  20. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.571
    3.069
    113
    Het is een kinder mondkapje, bij zijn broer (1 jr ouder) zit hij prima

Deel Deze Pagina