Corona nieuws deel 4

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 11 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Oh ik weet niet over wie maar ALS er nu vanuit de Belgische regering commentaar is op de Nederlandse aanpak en deze dan de grens weer dicht zouden willen gooien is het eerste wat in mij opkomt, kijk in de spiegel of leer van onze aanpak gezien de cijfers. Zou dat wel een beetje bizar vinden. Jij niet?

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
  3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
  4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
  5. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.910
    19.090
    113
    Vrouw
    Ahja dienen van Deinze.
    Ja das wel een burgemeester en geen minister natuurlijk.

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Natuurlijk zou ik dat bizar vinden. Maar ik kan er nergens iets over vinden. Vind je het raar dat ik vraag wie het was, voor ik verongelijkt ga doen?

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
  8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ah het wordt nog beter! De provincie Antwerpen stelt een avondklok in. Wtf. Dat is écht absurd.

9. GossipGirlxoxo

Nee hoor je hebt gelijk dat je het als Belg zijnde wilt checken voor je verdere uitspraken doet. Al zou ze nu een naam roepen weet ik nog niet om wie het zal gaan.

10. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik heb juist gelezen dat Pieter de Crem gezegd heeft dat er geen sprake is va' het opnieuw sluiten van grenzen, en ik heb verder ook totaal niks gelezen in de media over kritiek op de Nederlandse aanpak.

Overigens vind ik dat hele wijzen naar elkaar en naar bevolkingsgroepen een beetje onsmakelijk en gevaarlijk worden. Ik zag dat van die Gommers en Duitsers passeren op fb en ik werd er echt een beetje ongemakkelijk van. Alsof het ineens bon ton is om volledige bevolkingsgroepen en nationaliteiten met de vinger te gaan wijzen en over 1 kam te scheren.

Trirani, Mar76 en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  11. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
  12. GossipGirlxoxo

Ik weet niet meer wie? Maar er was dit weekend hier iemand die benoemde dat het tegen de grondwet in zou gaan. Wel op basis van een andere wet maar toch. Ze werd als anti kapjes gek weggezet hier door veel leden. Zo gek was ze toch nog niet helemaal.

13. GossipGirlxoxo

Met welke achterliggende gedachte? Dat ze na een bepaald tijdstip meer moeite hebben met handhaven?

14. GossipGirlxoxo

Met je eens dat zoiets gevaarlijk kan zijn/worden. Maar aan de andere kant geloof ik niet dat iemand als Gommers met zijn vingertje wijst zonder goede onderbouwing daarvoor.

15. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.910
    19.090
    113
    Vrouw
    Dat is natuurlijk dat typische geroep e.
    Het ligt aan de toeristen.
    Wij doen alles juist.

Om even een andere visie erbij te halen.

Toeristen kunnen bijdragen aan de virusverspreiding, maar tot dusverre zijn zij niet massaal in beeld gekomen bij de Amsterdamse GGD als nieuwe besmettingsgevallen. Volgens de GGD zijn de afgelopen tijd de meeste mensen besmet bij een familiefeestje, bruiloft of begrafenis. Dat zijn (meestal) bijeenkomsten met een lokaal karakter.

16. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Feestjes tegengaan.

17. GossipGirlxoxo

Ze zitten daar toch als sardientjes in een blik met mede gedetineerden in 1 cel. En de hygiëne daar zullen ook niet om over naar huis te schrijven zijn. Er hoeft maar 1 bewaarder of bezoeker het virus daar mee de gevangenis in te nemen en gaat als een lopend vuurtje.

Syane en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  18. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Als Belg zijnde? Als Nederlander steekt het niet zo nauw dat je op een forum commentaar geeft op iets dat niemand kan terugvinden, en dus waarschijnlijk niet klopt?

Nellie4 vindt dit leuk.
  19. GossipGirlxoxo

Als die feestjes echt een groot probleem zijn vind ik dat niet eens zo een gekke maatregel. Woon jij in deze regio? Word je direct geraakt door deze strengere maatregelen? Want in de provincie antwerpen zijn de maatregelen nog scherper dan in de rest van het land heb ik begrepen?

Deel Deze Pagina