Corona nieuws deel 4

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 11 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik woon er, ja. In een gemeente die nauwelijks getroffen is door de tweede golf.

2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Nee voor mij persoonlijk steekt dat niet zo nauw. Maar kan me voorstellen dat jij als bewoner van België wel graag wilt weten wie dat waar en wanneer gezegt heeft. Als het een uitspraak van een Nederlandse minister was geweest had ik dat wel willen weten namelijk. En wie, wat, waar heeft gezegt weet ik niet. Ik reageerde op een post van iemand die dat op de radio heeft gehoord. En ik vond wat ze vertelde bizar. Ik ga niet van elk bericht over België een bron onderzoek doen of het correct is wat leden hier delen.

3. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.908
    19.090
    113
    Vrouw
    Tja ze kunnen niet anders vrees ik.
    Als je kijkt naar die cijfers moet daar wat gebeuren.
    Ik vind wat daar aan de hand is, niet alleen slecht voor België maar ook voor Nederland die dichtbij zit.
    Je kan dit helaas niet zo laten e.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

Dat is dan flink balen. Maar hopelijk blijft het virus ook weg uit jullie gemeente mede door dit soort maatregelen.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Uit je bericht leek het alsof je het ook gehoord had. Vandaar dat ik het zo gek vond.

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Sure. Maar heb dan ook het lef om het een lockdown te noemen. Naast de avondklok geldt in de provincie ook een verplichting tot het dragen van een mondmasker zodra je de deur uit gaat. Een verbod op ploeg- en contactsporten. De plicht om alleen naar de winkel te gaan, hoogstens met een kind als het echt niet anders kan. En een verplichting tot thuiswerken, tenzij echt niet mogelijk. Dat is gewoon een lockdown.

Wellesnietes vindt dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

Oh nee, dan kwam dat verkeerd over.

Shakes vindt dit leuk.
  8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Een intelligente lockdown, net als bij ons toen. Je mag immers nog wel je huis uit om een stuk te gaan wandelen of fietsen. Je kunt nog bij elkaar op bezoek (beperkt). Je zit niet binnen opgesloten. Zoals in andere landen wel is geweest, dat je papieren bij je moest hebben als je buiten was, waarop de aard en begintijd van je uitstapje op moesten staan.

Maar dat het weer terug behoorlijk streng is, is zeker.

9. Ansel

Ansel Actief lid

11 aug 2019
    495
    640
    93
    Vrouw
    Ja, inderdaad. Scherper dan in de rest van het land, met o.a. zoals hierboven vermeld een avondklok om 23u30 (horeca moet ten laatste om 23u toe). Daarnaast nog een boel maatregelen, sommigen gelden enkel in bepaalde gemeentes van Antwerpen, nl. die regio’s waarin het aantal besmettingen het hoogst ligt (ik woon in zo een gemeente met de meest strenge maatregelen).

- fitnesscentra terug toe
    - ploegsporten boven de 18 verboden
    - individuele contactsporten verboden
    - afstandsregels in horeca verstrengd
    - overal in het publieke domein mondmaskers dragen (ten allen tijde dus)
    - alle evenementen en feesten zijn verboden
    - telewerk verplicht (tenzij niet anders mogelijk)

Streng, absoluut niet leuk... maar toch snap ik het wel...

Neuzeke vindt dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

Ja dat is een (intiligente) lockdown. Zat zojuist het nieuws te kijken en de Nederlands media spreekt wel over een lockdown in Antwerpen.

11. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.908
    19.090
    113
    Vrouw
    Zolang je op café en restaurant kan gaan, kan je toch niet echt spreken van een lock down lijkt mij. Ik snap als je daar woont dat het maar niets is maar ik vind het wel een positief iets dat ze niet heel het land deze regels opleggen omdat het in Antwerpen uit de hand loopt.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, dat is ook zo dat dat allemaal nog mag. Nou, een halve intelligente lockdown dan.

Neuzeke en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  13. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Dan mag je nog een goede arts en expert zijn, een goede onderbouwing is er nooit om 'alle' Duitsers (of alle Duitse toeristen) over 1 kam te scheren en het is altijd gevaarlijk om zoiets, gebaseerd op een persoonlijke ervaring, in de media te gooien. En als je een bepaald gezag geniet hzb je al helemaal de verantwoordelijkheid om zo'n dingen niet te roepen.

Er zijn in het verleden nog al bevolkingsgroepen beschuldigd van het verspreiden van ziektes, laat ons die weg maar niet op gaan.

Trirani, Neuzeke en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

Ja helemaal als je net wat versoepelingen hebt gehad lijkt het me even extra moeilijk om weer terug te schakelen. Sterkte daar!

Ansel vindt dit leuk.
  15. Ansel

Ansel Actief lid

11 aug 2019
    495
    640
    93
    Vrouw
    Hoewel ik dus in de omgeving van Antwerpen woon, ben ik het met je eens. Laat ons hopen dat de rest van ons land gespaard blijft van verdere verstrengingen (en dat de huidige situatie in Antwerpen snel onder controle geraakt).

De provinciegouverneur gaf trouwens zelf aan dat het wel of niet een lockdown noemen, maar afhangt van hoe je het woord interpreteert (what’s in a name...).

Neuzeke en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  16. GossipGirlxoxo

Als dat zo lokaal werkt dan is dat ook de beste oplossing. Het is natuurlijk krom en dom om al die maatregelen in het hele land door te voeren als het in de rest van het land nog goed gaat. Daar doe je de economie alleen maar onnodig schade mee.

Neuzeke vindt dit leuk.
  17. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Op die fitnesscentra na gelden al die regels voor heel de provincie. Inclusief bijvoorbeeld mondmasker op de fiets dragen.

18. Ansel

Ansel Actief lid

11 aug 2019
    495
    640
    93
    Vrouw
    Ja, ik heb minder gelet op wat wel en niet voor de volledige provincie geldt, omdat ik op de kaart meteen zeg dat voor ons álle maatregelen zouden gelden (maar dat verwachtte ik al wel...)

19. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.908
    19.090
    113
    Vrouw
    Als het een troost is, bij ons en de omliggende dorpen moet dit dus ook vanaf vandaag.
    Enkel niet bij fietsen, joggen en zware fysieke inspanning en ik woon niet in de buurt van Antwerpen.

20. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dat is inderdaad gewoon een lockdown.

Maar geen verdere reisberbod?
    Dus mensen in Antwerpen mogen weer amper met elkaar in cintact komen, maar heel Antwerpen kan eruit trekken en (extreem getrokken) zich verspreiden over België en Nederland?

Deel Deze Pagina