Corona nieuws deel 4

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 11 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ja. Ik hoop dat ze dat niet ook gaan aanpassen. Ik ging in een godvergeten gat in de Ardennen zitten binnen twee weken.

2. Ansel

Ansel Actief lid

11 aug 2019
    495
    640
    93
    Vrouw
    Ik dacht dat dat wel sterk ontraden werd. Hoorde de provinciegouverneur iets zeggen van ‘blijf voor je eigen veiligheid uit Antwerpen weg’. Denk niet dat het echt verboden is (maar ben niet 100% zeker). Zo dadelijk nog eens dubbelchecken.

Edit: ik zie dat je het, begrijpelijk ook, over de omgekeerde situatie had (van Antwerpen naar andere regio’s) en dat @Shakes al geantwoord heeft

3. Ansel

Ansel Actief lid

11 aug 2019
    495
    640
    93
    Vrouw
    Ik hoop voor jou dat jullie reis naar de Ardennen kan doorgaan! Want als je effectief zo goed als geïsoleerd in de Ardennen zit, breng je niet direct veel risico met je mee... (zelf kan ik ook echt genieten van tripjes naar de Ardennen waarbij je quasi geen kat tegenkomt, maar waarbij je gewoon kan genieten van de natuur rondom, van wandelen,...)

amdaa en Shakes vinden dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Hoe waren deze regels voor deze beperkingen?

5. BliksemSter

BliksemSter Niet meer actief

Ik hoorde toevallig gisteren van iemand die in de Ardennen woont dat het abnormaal druk is in de Ardennen met toeristen. Heeft het nog nooit zo druk gezien...

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dit is allemaal nieuw. Afstandsregels waren er uiteraard al, en er waren heel veel regels bij evenementen (vooral ivm maximaal aantal aanwezigen). En telewerken was sowieso zo veel mogelijk aangeraden.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Een stuk fietsen is toch niet te doen met een mondmasker?
    Althans niet op je racefiets.

8. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Sowieso wordt buiten sporten je op die manier wel erg lastig gemaakt. Lijkt me in het kader van de volksgezondheid ook niet de allerslimste zet....

9. tuc

tuc Niet meer actief

Nu ben ik geen minister, burgemeester oid dus maakt het weinig uit wat ik zeg.
    Maar uit eigen ervaring heb ik hier ook wel geplaatst dat veel Belgen en Duitsers het er hier ( in Zeeland) van nemen omdat de regels hier (wat betreft mondmaskers) minder streng zijn.
    Een Duits gezin op ons campingveldje verzuchtte het zelf dat zij zo echt niet blij werden van het gros van de landgenoten.

10. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.191
    1.396
    113
    Ga eens een dagje naar Middelburg! Dan denk je er meteen anders over.

bosi333 en cosdy vinden dit leuk.
  11. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.932
    19.102
    113
    Vrouw
    Maar zou een Duitsers of Belg die zich aan de regels houd opvallen denk je?

Want zoals je leest bij tuc, zijn zelfs Duitsers niet akkoord met het gedrag van hun landgenoten, dus er zijn ook Duitsers die het gewoon goed doen en afkeuren ook e.

In België houden er zich ook nog te veel niet aan de regels en afspraken maar dat wil niet zeggen dat alle Belgen dit doen.

De problemen met de Nederlandse jongeren in Knokke een tijd terug, wil ook niet zeggen dat iedere Nederlandse jongere zich niet aan de maatregelen houd e.

Of is het lastiger als een toerist zich niet aan de maatregelen houd dan een Nederlander zelf? Want die zijn er ook e.

Relax en Nellie4 vinden dit leuk.
  12. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.868
    2.057
    113
    Vrouw
    Zullen we met z'n allen ophouden over Belgen, Duitsers, Nederlanders? Ik woon zo'n beetje op de grens (met België) en vlakbij Zeeland en zie hier alle nationaliteiten voorbij komen. Toeristen of niet, what's in a name. En onder iedere groep zijn mensen die zich wel, en mensen die zich niet aan de regels houden.

In ieder land wordt anders geteld, zijn de woonomstandigheden anders en ook de regels. Het heeft zo weinig zin om te vergelijken of vingertje te wijzen.

Nellie4, Mar76, Zwierezwaai en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Het gaat er me niet om dat er Belgen of Duitsers in Nl zijn die zich niet aan de regels houden, dat er zo zijn geloof ik graag, net zoals er in Nederland Nederlanders zijn die zich niet aan de regels houden en in het buitenland ook Nederlanders die zich niet aan de regels houden
    M.

Het gaat me om het veralgemenen en met de vinger wijzen van volledige bevolkingsgroepen /nationaliteiten. Niet elke Belg of elke Duitser misdraagt zich, net zoals niet elke Nederlander zich goed dan wel slecht aan de regels houdt.

Als er een probleem is met mensen in vakantiestemming, kan je dat ook gewoon zo zeggen - - > veel toeristen/dagjesmensen houden zich niet aan de afstandsregels.

Dat is een stuk neutralere communicatie dan het benoemen van bevolkingsgroepen en nationaliteiten

Wellesnietes vindt dit leuk.
  14. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.191
    1.396
    113
    Ga in Middelburg maar opzoek naar Nederlanders, die vind je bijna niet. Iedereen vlucht daar weg, omdat er zo'n grote stroom Duitsers gekomen is. En ja, je haalt ze er zo uit, want ze zijn op vakantie en er zijn geen regels. Je bent er duidelijk niet geweest.

Als je in een ander land op vakantie gaat heb je je in de regels te verdiepen, want er wonen ook mensen die al maanden hun best doen om het virus in de toom te houden. En dat wordt nu verpest door toeristen die nergens naar kijken.

https://www.destentor.nl/binnenland/ic-arts-gommers-schrikt-van-duitsers-tijdens-vakantie-in-zeeland-ik-stop-voortaan-een-mondkapje-in-mijn-zak~a9537906/?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=socialsharing_web

cosdy en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  15. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Tja, Nederlanders op vakantie kom ik liever ook zo weinig mogelijk tegen, maar dat had ik al voor corona. :|

16. Ansel

Ansel Actief lid

11 aug 2019
    495
    640
    93
    Vrouw
    #2896 Ansel, 28 jul 2020
    Laatst bewerkt: 28 jul 2020
    Er werd een hele tijd aangeraden om owv Corona op vakantie te gaan in eigen land. Kan me wel voorstellen dat je dat dan merkt aan het aantal toeristen in bv. de Ardennen. In de regio waar wij meestal naar de Ardennen gaan, liggen de huizen zo ver van elkaar af en is er zoveel groen dat je perfect (veel) afstand kan houden, zelfs wanneer alle huizen bezet zijn. Het zal er misschien wel wat van afhangen waar je je precies bevindt in de Ardennen... (dichtbij de stadjes of níet bv.)

17. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Het is ook absoluut niet goed om mensen uitspraken toe te schrijven die ze niet hebben gezegd.

Hij gaf aan dat HIJ op zijn vakantielokatie schrok van de Duitse toeristen die hij zag en die zich niet op de hoogte leken te zijn van de geldende maatregelen.

Waarom mensen dat ombuigen naar: alle Duitsers, alle Belgen of alle Nederlanders is mij een raadsel.

GossipGirlxoxo en Wellesnietes vinden dit leuk.
  18. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.932
    19.102
    113
    Vrouw
    Heb je ook gelezen dat ik niet reageren op wat die man zegt maar op iemand die het hier een beetje anders schreef dan wat in het artikel stond?

Ik heb namelijk zelf gezegd dat ik nergens kon lezen dat die man zeg dat Belgen zich niet aan de regels houden.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.288
    113
    Vrouw
    Brabant
    GossipGirlxoxo en bulakgirl vinden dit leuk.
  20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.318
    23.469
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Weekcijfers RIVM: percentage positieve coronatests gelijkgebleven
    Afgelopen week zijn 1329 coronabesmettingen geregistreerd, blijkt uit nieuwe cijfers van het RIVM. Vorige week werden er 987 nieuwe besmettingen gemeld, tegen 534 in de week daarvoor.

Het percentage mensen dat positief werd getest bleef gelijk op 1 procent. Dat geeft aan dat de situatie weinig veranderd is in een week tijd, schrijft het RIVM. Drie weken geleden had nog 0,6 procent van alle mensen die zich lieten testen het coronavirus bij zich; twee weken was dat 1 procent.

Het besmettingsgetal, de 'r-waarde', ligt op 1,40. Dat betekent dat 100 coronapatiënten samen 140 andere mensen besmetten. Vorige week lag dit reproductiegetal op 1,29. Alleen als het besmettingsgetal onder de 1 wordt teruggedrongen, neemt de verspreiding van het virus af.

Aura Timen van het Centrum Landelijke Coördinatie Infectieziektebestrijding: "Deze cijfers zijn een geruststelling. We zien deze week nog steeds een toename, maar het gaat minder snel dan vorige week." Vorige week noemde Timen de verdubbeling 'verontrustend' en 'een wake-upcall'.

Het aantal besmettingen liep opnieuw het meest op in Zuid-Holland, Noord-Holland en Zeeland. Per 100.000 inwoners kreeg Zuid-Holland er in de afgelopen twee weken 28 patiënten bij, tegen 22 in Zeeland en 18 in Zuid-Holland. In de noordelijke provincies lag het aantal besmettingen veel lager, hoewel het aantal besmettingen daar ook toeneemt.

NOS / HARM KERSTEN

Deel Deze Pagina