Uiteraard. Voortschrijdend inzicht over een ziekte waarover toen nauwelijks gekend was. Maar inmiddels weten we dat ook mensen die een mild verloop van de ziekte hadden, daar wel blijvende en zware gevolgen aan kunnen overhouden.
https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/enoximon-wondermiddel-tegen-corona-en-astma-1.1683251 Wat vinden jullie hier dan van? Dit middel lijkt goed te werken, maar wordt niet onderzocht, want er valt niets aan te verdienen door de farmaceutische industrie.
Maar als je na een infectie al niet immuun bent, wie zegt dat een vaccin dan gaat werken? Je hoort zo weinig over de immuniteit, maar er wordt wel vol ingezet op een vaccin.
Dat wordt natuurlijk getest immuniteit die je lichaam na een infectie aanmaakt, is niet noodzakelijk hetzelfde als immuniteit door een vaccin. Het maakt een vaccin wel moeilijker, maar blijkbaar zijn er wel veelbelovende kandidaten.
Wat ik ervan heb begrepen is dat een groep twee vaccins heeft gekregen en die wel volle immuniteit hadden opgebouwd. Maar ook dat is uiteindelijk nog afwachten natuurlijk.
Dat er voortschrijdend inzicht is is niet zo vreemd nee. Dat gebeurd gelukkig bij veel ziekten. Maar dat is juist vaak positief zodat ziekten beter behandeld kunnen worden. Maar elke keer andere kreten voor maatregelen die een samenleving compleet ontwrichten en zoveel ernstige gevolgen hebben vind ik van heel andere aard. Veel maatregelen en gevolgen wegen voor mij al lang niet meer op.
Ik ga ervan uit dat de diverse wetenschappers over heel de wereld die nu aan het zoeken zijn naar een vaccin daar wel iets op vinden, als het zo simpel zou zijn als 'de infectie doormaken maakt ons niet immuun, dus een vaccin is nutteloos' dan zouden er nu geen miljarden in de zoektocht naar een vaccin gestopt worden neem ik aan. Een meer onderbouwde reactie laat ik over aan de forumleden met meer wetenschappelijke kennis
Het is 1 arts die dat zegt. Zo simpel werkt dat niet. Zo'n onderzoek kost heel veel tijd en nog veel meer geld, miljoenen. Als daar vervolgens niks uitkomt (want wat zijn 62 patienten zonder enig verder onderzoek), is dat bedrijf al het geld kwijt, dat is een nogal een risico dat ze moeten kunnen en willen nemen.
Voor zover ik weet is @nelta arts, dus ik ga ervan uit dat ze over meer wetenschappelijke kennis beschikt dan het gemiddelde forumlid.
Voor mij bedoel ik mee, mijn mening. Ik persoonlijk wordt er niet door getroffen nu de scholen weer open zijn. Maar dat betekend niet dat ik mij niet druk kan maken om andermans leed.
Ja maar niet iedereen is tevreden van zijn arts ook e. Dus zelfs al zou ze arts zijn . Ik vind haar berichten iets te veek vanuit een bepaald ooghoek.
Want artsen (medici) mogen niet vanuit een bepaald ooghoek denken?? Dat doen de artsen die betrokken zijn bij Corona ook. Kijk naar jullie eigen Marc van Ranst. Bemoeit zich af en aan met hoe NL het zou moeten doen
Maar daar gaat het niet om. Het gaat er om dat er geen patent meer op zit en er dus niets meer aan te verdienen is. Wat er dan vaak wordt gedaan er iets aan sleutelen en het dan speciaal voor covid maken. En dan kun je het opnieuw patenteren.
Het is niet omdat je arts bent dat je geschoold bent in de immunologie natuurlijk. Daarenboven zijn er dan blijkbaar ook wel heel wat meningsverschillen binnen de medische wereld, anders zou er überhaupt niet gezocht worden naar een vaccin, als dat bij voorbaat nutteloos zou zijn. Ik kies er dus voor om wat vertrouwen te hebben in onze wetenschappelijke wereld, we kunnen zoveel, hier komt ook wel een oplossing voor. Laat ons ondertussen samen de schade probere' te beperken. Daarbij, wat is het alternatief?
Tuurlijk moet daar naar gekeken worden, maar het lijkt me dat er ook sowieso kennis moet zijn over de immuniteit die opbouwt na de infectie. Dat mis ik in alle berichtgeving; iig positieve berichten erover. Het enige wat je hierover hoort is afname van de immuniteit. Als dat na een infectie gebeurt, dan ben ik heel benieuwd wat dat na een vaccin doet.
Ik weet heel goed hoe het werkt met patenten, mijn man werkt in die industrie en ja, je hebt gelijk, ze willen er vaak wat aan verdienen, maar zo simpel als jij het hier neerzet is het gewoonweg niet. Zou jij miljoenen van je eigen geld investeren als je daar helemaal niks voor terug zou zien? Er zijn vast mensen die dat uit de goedheid van hun hart wel zouden doen, maar het merendeel gooit liever niet al hun geld weg.