Corona nieuws deel 4

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 11 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Omdat jij super gepikeerd reageert als iemand op jou reageert en zegt dat er nog niks bekend is over een mutatie.

Jij doet alsof er jou iets absurd in je mond gelegd wordt, dus ik vraag je gewoon wat je dan wel bedoelde.

Als je dat niet weet, zeg dat dan gewoon meteen, ipv te doen alsof ik een gekke vraag stel.

NiVa0230, Luckyme96, Neuzeke en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Waar dan? Ik snap echt niet wat je bedoeld en wat je nu wil dat ik zeg..

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Lees zelf eens terug? Ik snap ook echt niet waarom je zo aangevallen doet. Je oppert iets (virus lijkt afgezwakt, maar je doelde niet op mutatie), iemand vraagt hoe dat dan zit (kan het afzwakken op een andere manier bv?), en hop ineens is ze aan het doordrammen?

Luckyme96 en Neuzeke vinden dit leuk.
  4. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Je kan zelf toch ook wel even teruglezen?

Screenshot_20200731_175811_com.android.chrome.jpg

Hierop vroeg ik, als je met milder wordeb niet bedoelt dat het gemuteerd is, wat bedoel je dan wel?

5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Sorry er wordt gezegd ( door iemand anders, dus snap niet waarom jij je hierop aangesproken voelt maar dat terzijde)
    dat ik iets suggereer. Nee het lijkt alsof. Dus ik suggereer niks over een mutatie. Ik heb daar geen verstand van. Iemand anders legt mij iets in m’n mond. Vervolgens blijft je doorgaan over een mutatie terwijl ik dat woord nooit genoemd heb?
    Sorry dat vind ik vervelend en vraag me dus af wat je wil dat ik hierover zeg.

Ik mag blijkbaar niet aangeven dat ik je reacties niet prettig en drammmerig vindt maar andersom mag t wel?

Ik ben geen viroloog maar geef m’n gevoel af. Blijkbaar moet mijn gevoel wetenschappelijk onderbouwd zijn.
    Maar 99% van dit topic is dat niet..

Whysteria en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  6. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik denk dat jij de strekking van mijn berichten volledig verkeerd begrijpt. Jij reageerde nogal stellig dat je het niet had over een mutatie, dus ik reageerde oprecht geïnteresseerd : over wat dan wel?

Als je dat niet wist, zeg dat dan gewoon, dan is de kous af.

Ik heb trouwens nooit ergens aangegeven dat ik eender welke reactie van jou vervelend vond? Noch voelde ik me aangevallen door jouw bericht.
    Jij bent degene die me eerst sarcastisch viroloog noemt en vervolgens zegt dat ik drammerig ben.

Luckyme96, Fuddey en Neuzeke vinden dit leuk.
  7. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    mij ga nog een keer reageren. Je hebt me zo vaak geragd in een reactie dat ik echt dacht en denk wat wil je inhemelsnaam van me? Ik snap echt niet waarom? Er worden vragen gesteld over mutatie etc terwijl ik daar nooit over begonnen ben maar dat iemand anders was.

Ik ben duidelijk gezegd dat t lijkt dat t virus wat afzwakt omdat er zo veel besmettingen zijn en de ziekenhuis opnames niet echt meestijgen. Meer niet. En nu word / werd ik in een vragen vuur gezet over mutaties waar ik duidelijk nooit ook maar iets over gezegd heb. Ik snap de link mutatie en afzwakken ook niet. Ja die snap ik wel maar er zijn meerdere manieren waarop een virus kan afzwakken.
    Ik snap echt werkelijk waar niet waar dit hele gedoe vandaan komt.
    Omdat ik aangeef dat ik niks suggereer maar dat dat een aanname van iemand anders is? Over de strekking van een bericht verkeerd begrijpen gesproken..

Serieus?

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    De vraag die gesteld wordt, is: wat zijn dan die andere manieren waarop een virus kan afzwakken? Wij denken dat het alleen via mutatie is, maar jij kent er blijkbaar nog? Welke dan? Dat is de oprechte vraag.

9. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    #3149 amdaa, 31 jul 2020
    Laatst bewerkt: 31 jul 2020
    Ik vind het altijd apart dat sommige mensen bij ieder nieuw inzicht of ontwikkeling meteen in een weerstandmodus schieten.

Ik krijg dan een beeld van iemand die met de handen op zijn oren heel hard roept "het is niet waar!".
    Om vervolgens anderen te beschuldigen van "een paniekreactie".

Dit valt me nu echt bizar op met alle medische nieuws dat over corona verschijnt.
    Artsen hebben iets waargenomen, en complete leken denken dat ze daar zelf inhoudelijk waar of niet-waar spel van moeten maken.

Heb nog nooit gelezen dat berichten van type: "we zien bij 30% van onderzochte hartpatiënten dat ze sterk reageren op XX", massaal door willekeurige leken in twijfel worden getrokken.

Vooral niet dat gedaan wordt alsof de artsen die dit naar buiten brengen niet aan zaken hebben gedacht die Miep van de overkant op google of youtube heeft gevonden.

10. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Ik durf wel te beweren dat gezond eten uit de supermarkt wel degelijk goedkoper is dan fastfood, mits je de juiste winkels bezoekt (Aldi bijvoorbeeld) en nadenkt over hoe je de week indeelt ivm grootverpakkingen. Dat de gemiddelde Amerikaan geen zin heeft om de moeite te doen om te koken is een ander verhaal, en ja dan is een cheeseburger menu goedkoper dan gezonder eten bij een restaurant anders dan fastfood. Maar het is echt onzin dat een zak appels per definitie duurder is dan fastfood om bij jouw voorbeeld te blijven.

Whysteria vindt dit leuk.
  11. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    #3151 zonnetje2015, 31 jul 2020
    Een virus kan op meerdere manieren afzwakken volgens Google en denk dat we dat allemaal weten of op kunnen zoeken.

Verkoudheidvirus, griepvirus, luchtweginfecties kunnen afzwakken door oa warmte, te snelle verspreiding kan virussen of bacteriën afzwakken.

Maar ik denk dat mijn opmerking het lijkt af te zwakken veel te letterlijk genomen wordt.
    In maart waren er bij zo veel besmettingen veel meer ziekenhuis en ic opnames. Het ging razendsnel. Nu lijkt het virus minder effect te hebben.

Of het komt doordat veel mensen zich eerder laten testen of dat testen überhaupt beschikbaar zijn.
    Daardoor lijkt het veel minder heftig dan in maart april

ik snap daardoor dus ook echt het hele mutatie verhaal niet in dit verhaal. En omdat daar zo op doorgegaan wordt voel ik me lichtelijk aangevallen.

Nogmaals ik snap echt niet waarom mutatie zo’n ding was/is.

Er is nog helemaal niks bekend over Corona, laat staan over mutaties. Of iig ik zie nergens een wetenschappelijk bewezen artikel over mutaties in de laatste pagina’s van dit topic.

Zo, als ik mijn verhaal nu nog niet voldoende onderbouwd heb dan ligt t niet aan mij.

Dit was mijn laatste reactie hierover en in dit topic.

smax en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik zal vast wel weer drammerig overkomen, maar ik denk (en neen, ik ben geen viroloog, ik weet dat niet zeker) dat virussen niet zozeer verzwakken door warmte, maar wel doodgaan, waardoor er minder virus in de lucht hangt en er dus minder besmettingen zijn.

Het is niet zo dat de griep milder wordt ofzo in de zomer, het komt gewoon minder voor.

En sorry dat ik iets vroeg 'wat wij allemaal weten' he (maar dat je wel zelf even hebt gegoogled :D), ik wist het blijkbaar niet.

NiVa0230 vindt dit leuk.
  13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Maar waarom zég je dat dan niet gewoon als iemand je vraagt hoe je het bedoelt? Je werd niet aangevallen, mensen waren gewoon benieuwd naar hoe je het bedoelde (ikzelf ook), en vervolgens ga jij ineens om je heen meppen...

Luckyme96, Pinkie88, Shakes en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Je schreef heel stellig dat het lijkt dat virus afzwakt.

Hoe zwakt het dan af?

Een hele simpele vraag

Pinkie88 en Neuzeke vinden dit leuk.
  15. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Niet helemaal. Een paprika of groente is in Amerika zeker 2x zo duur als bij ons...dan is een zak diepvries patat of magnetron bakje echt veel goedkoper. Dat is niet te vergelijken met Nederland..

Lovely83, Dubbelgeluk en HappyRabbits vinden dit leuk.
  16. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    #3156 HappyRabbits, 31 jul 2020
    Het betrof hier Amerika. Daar liggen dit soort dingen toch wat anders. Fast food, een pizza uit de oven of een magnetronmaaltijd is daar gewoon het goedkoopste eten dat er is.

Edit: dat heeft overigens niks te maken met ‘luiheid’ maar met hoge productiekosten, transportkosten (Amerika is een groot land en veel wordt geïmporteerd, ook uit California), etc.

Wellesnietes vindt dit leuk.
  17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.318
    23.469
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Vo
    Woont @Kinderwens87 niet in Amerika? Ze zal het dan vast met eigen ogen zien.
    Ik dacht het ook altijd hoor, dat ongezond eten daar goedkoper is dan gezond. Maar ik heb het idee dat dat hier in NL ook is.

Kinderwens87 vindt dit leuk.
  18. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    #3158 nelta, 31 jul 2020
    Nou ja zeg. Alle onderzoeken die gedaan worden hebben meerdere zwakke punten. Elk onderzoek beschrijft dit vaak ook zelf in de discussie. En daarom moeten juist wetenschappelijke onderzoeken kritisch worden gelezen. Dat is geen kleutergedrag, dat is hoort er gewoon bij. Dit onderzoek wordt hier als een waarheid gebracht en dat klopt gewoon niet.

en ik zeg ook niet dat het niet waar is, dat mensen schade oplopen. ik denk alleen niet dat de 30 procent klopt.
    Verder weten we ook niet hoe de status was voordat ze covid kregen. Ze hadden geen bekende hartklachten, maar misschien wel onderliggend of wellicht wel andere pathologie.

19. Kinderwens87

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Nogmaals dat ligt aan de winkel waar je komt. En ja het klopt wel dat groente prijzen hoger liggen dan bij in Nederland (alhoewel als je kritisch boodschappen doet valt ook dat heel erg mee, een zak met 3 paprika’s is hier omgerekend 2 euro, als ik me niet vergis is dat in Nederland vergelijkbaar) maar echt niet 2 keer zo hoog. Als het al 2 keer zo hoog is is dat omdat de verpakking bijna 2 keer zo groot is.. Een magnetron maaltijd uit de diepvries kost hier 9 dollar, dan zou ik voor mijn gezin van 5 minimaal 36 dollar kwijt zijn (dan ga ik even uit van 2 bakjes voor 3 jonge kids). Daar kan ik een luxe maaltijd van koken:). Friet uit de diepvries is inderdaad goedkoper dan groente maar dat is in Nederland precies zo. Niet om aan te vallen hoor maar het beeld wat in Nederland bestaat over gezond eten wat in de usa niet te betalen is, mag wel eens een beetje veranderen:)

Whysteria vindt dit leuk.
  20. Kinderwens87

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    ik heb het ook over Amerika;).

Deel Deze Pagina