Corona nieuws deel 4

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 11 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.716
    2.519
    113
    Ik heb zo'n vermoeden dat Rusland deels bluft. Om te verbloemen in welke fase ze zitten, moeten de onderzoeken geheim blijven.
    Het kan goed zijn dat ze in oktober de laatste fase van het vaccin testen - - > het testen op grote schaal. Door te doen alsof het vaccin dan klaar is, zal de bevolking hier gewillig aan meewerken. Werkt het dan goed, dan zullen ze het duur verkopen aan de rest van de wereld.

Louise11110, GossipGirlxoxo en Neuzeke vinden dit leuk.
  2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Vandaag ‘maar’ 366 besmettingen. Gelukkig een stuk lager dan gisteren. 6 ziekenhuisopnames erbij, lichte stijging, maar nog prima behapbaar voor de ziekenhuizen.

Didi1980 vindt dit leuk.
  3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    #3203 Damay77, 2 aug 2020
    Laatst bewerkt: 2 aug 2020
    Er zijn geen gedocumenteerde gevallen bekent. Betekend natuurlijk niet dat die gevallen er niet zijn/dat het niet kan.

Mijn mannelijke collega heeft het nu voor de 2e keer. Aan het begin , rond maart heeft hij het al gehad. Hij was verkouden, en had totaal geen reuk en smaak meer. Hij is toen 3x getest.
    1e x corona. Toen test voor hele team en daar kwam uit dat hij neutraal testte. Dus dan heb je de ziekte net gehad en ben je herstellende Of Je staat aan het beginpunt om het te krijgen.

Toen hij zich beter voelde maar nog wel twijfelde is hij nog een keer getest en die test was negatief.
    In de tussentijd heeft hij nergens last van gehad en heeft hij gewerkt. Vorige week weer ineens reuk en smaak verlies. Test gedaan en die is weer positief.

Heel apart. Nu de vraag: is dit iets wat na een paar maanden weer is opgelaaid of is het een nieuwe besmetting?

Vitamientjuh vindt dit leuk.
  4. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Maar het is toch vreemd dat dat 'in de wandelgangen' verteld wordt, maar dab niet gedocumenteerd? Je zou toch zeggen dat de dokter die dat ontdekt het naar buiten brengt, het zou wereldnieuws zijn zn 1 van de grootste vraagstukken rond corona immuniteit.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Tja dat weet ik eerlijk gezegd ook niet. Gaat natuurlijk via de ggd en die hebben volgens mij echt niet alles op orde. En de eerste keren zijn wij via/op ons werk getest door verpleegkundigen van de poli waar ons wijkgebouw in zit. van daaruit gingen de afgenomen testen naar Saltro.
    Ik weet verder niet hoe dit geregistreerd is en zo. Collega is trouwens niet heel ziek geweest. Zeer licht verkouden. En reuk en smaak. dus mogelijk weinig immuniteit aan over gehouden?

Hij heeft tussen de positieve testen door gewoon gewerkt. Zeg 3 maanden. In tussentijd geen klachten gehad en er zijn verder ook geen collega's of cliënten besmet. geraakt. Lijkt me dus iig niet dat hij al die tijd al "ziek" /positief is geweest want dan hadden er meer gevallen geweest.

6. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.716
    2.519
    113
    Misschien is het virus wel latent aanwezig net als bij herpes en Hiv en komt het weer op bij verminderde weerstand.
    Deze lichaamscellen zouden dan een extra stukje virusinformatie moeten bevatten, maar dan moet je wel weten waar in het lichaam het zich terugtrekt. In het geval van hiv zijn dat t-cellen, bij herpes in zenuwknopen. Maar ga maar eens zoeken in het lichaam.......

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
  8. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.716
    2.519
    113
    Maar daar zou je niet meer ziek van kunnen worden, want in het artikel staat dat het om dode cellen gaat. In dode cellen kan het virus zich niet meer vermenigvuldigen. Het verklaart dus niet waarom iemand een tweede keer ziek wordt alleen waarom iemand een tweede keer positief test.
    Het virus is dus al die tijd nog actief gebleven, maar omdat het afweersysteem nog volop actief was heeft het virus minder kans gekregen. Na die paar maanden zwakt de afweerreactie weer af en krijgt het virus weer meer kans. Ik vraag me dan wel af of iemand bij wie dit gebeurt dan ook steeds besmettelijk blijft en zo onbedoeld het virus blijft verspreiden.

9. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Zaken zoals vermoeidheid en verlies van reuk en smaak, kunnen prima nog tot maanden na de infectie de kop op steken.

Maar goed, als anekdotisch bewijs beter is dan allerlei wetenschappelijke bronnen die zeggen dat er GEEN vastgestelde gevallen zijn van mensen die 2 keer het coronavirus opliepen, mij niet gelaten hoor :)

10. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.716
    2.519
    113
    Ik wil je niet afvallen hoor. 't is gewoon iets dat ik me oprecht afvraag. Wetenschap is onderdeel van mijn werk, dus ik ben helemaal pro wetenschap. Desondanks roepen sommige onderzoeken nog vragen bij me op doordat ikzelf iets onlogisch vind en wat dan in het artikel niet verklaard wordt. Heeft niets met jou bijdrage te maken. Vooral blijven posten dus. :thumup:

Pinkie88 vindt dit leuk.
  11. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik snap dat je het je afvraagt hoor, ik vroeg me ook af hoe het zit met besmettelijkheid.

Het is gewoon dat hier telkens anekdotische verhalen komen van mensen die 2 keer besmet zijn, maar zolang wetenschappelijke instanties zeggen dat er nog geen gedocumenteerde gevallen bekend zijn, ga ik ervan uit dat er andere verklaringen zijn omdat het anders wereldnieuws zou zijn.

Nellie4 en Lynx vinden dit leuk.
  12. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Vandaag 372 besmettingen; het lijkt weer een beetje te stabiliseren.

13. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.908
    19.090
    113
    Vrouw
    Weekend cijfers?
    Hier zijn die vaak wat lager.

14. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Geen idee, de teststraten werken het weekend door en die worden volgens mij wel doorgegeven. Het verschil met het weekend is niet meer zo groot als in het begin.

15. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Wel weer 6 erbij op de IC, nu 27 personen.

16. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar dat is nog steeds laag en past in de trend van de afgelopen weken. We hebben in de periode wel vaker zo'n aantal erbij gehad.

GossipGirlxoxo en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    5 dagen op rij meer dan 300. Dat is niet positief. Daalt nog niet.

Neuzeke vindt dit leuk.
  18. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Tja, het stijgt op het moment ook niet verder. En deze besmettingen zijn met name in de groep, waar het weinig kwaad kan, zie ook de ziekenhuisopnames die nog steeds laag blijven. Met alle versoepelingen zul je wat meer besmettingen zien. Dat is toch onvermijdelijk.
    En misschien hebben we daar van de winter wel baat bij, die mensen die het nu doorlopen en (waarschijnlijk) immuun zijn. Want een vaccin hebben we dan nog niet.

19. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.222
    12.233
    113
    Zaterdag was het 431, hopelijk gaat het daar morgen niet ineens overheen. Volgens mij waten het bij ons met name de ziekenhuis opnames en cijfers van overleden mensen die achter liepen.

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dat is inderdaad wel een goeie ja. Je bent in ieder geval tijdelijk beschermd, waarschijnlijk toch wel een paar maanden. Dus die zieken nu, zorgen er mogelijk wel voor dat de piek in de winter minder stijl en hoog is.

Ik ben benieuwd, van de week heb ik plasma gedoneerd. Dus ik hoor binnenkort of ik antistoffen heb of niet. Ik ben in de beginperiode (vlak na carnaval) een week goed ziek geweest. Ik dacht toen een griep. En nog steeds denk ik dat die kans statistisch gezien het grootst is. Er liepen toen meer mensen rond met griep dan met corona. Maar het is wel duidelijk dat er in die periode meer onbekende besmettingen zijn geweest dan toen gedacht werd.
    Het verandert voor mij niks hoor, als zou blijken dat ik antistoffen heb. Maar ik ben wel nieuwsgierig.

Deel Deze Pagina