Corona nieuws deel 4

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 11 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Het is even wennen he, en met die warmte idd niet aangenaam.

Als ik er lang een moet opzetten, of nu als het zo warm is, dan neem ik zo'n wegwerp blauw chirurgisch masker. Die voelen het minst heet en daarbij kan je makkelijker ademen dan bij een stoffen masker vind ik.

En de vierkante stoffen met plooitjes zitten ook beter dan het kuipmodel. Minder elegant, want echr een hele lap stof over je gezicht, maar ik vind ze makkelijker om te ademen.

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.716
    2.519
    113
    Voor diegenen die nog niet verplicht een mondkapje dragen of er gewoon geen dragen. Hebben jullie ze wel al op voorraad thuis? Voor het geval dat?
    Ik heb ze namelijk niet, maar vroeg me wel af waar ik ze vandaan moet halen als er een mondkapjesplicht komt en iedereen ze in gaat/moet slaan.

3. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.867
    2.057
    113
    Vrouw
    Ik heb ze vorige week meebesteld met de boodschappen, om dezelfde reden. 10 wegwerpmondkapjes, nu 2 gebruikt. Vind t wel goed om ze op voorraad te hebben inderdaad.

Lynx vindt dit leuk.
  4. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Ik had inderdaad een stoffen omdat dat me dan weer beter leek qua duurzaamheid en wassen enzo. Maar we hebben ook nog van die wegwerp dus dat wellicht volgende keer proberen. Overigens zat ik alleen met een vriendin in de bus en zij zat keurig 2 stoelen verder maar netjes opgehouden ondanks dat het zweet van ons gezicht drupte haha. Al betwijfel ik of het echt door het kapje kwam hoor, we hadden het verder ook gewoon heel warm met een kapotte airco in de bus;)

Het viel uiteindelijk meer mee dan ik dacht hoor. En eigenlijk is dat met alles. Thuiswerken was eerst vreselijk. Nu kids weer naar school zijn (thuis lesgeven kan ik dan weer niet aan wennen haha) en ik een combinatie kan doen van dag werken op kantoor en rest thuis is dat ook prima. De afstand van 1,5 is niet leuk en hoeft niet normaal te worden maar het went, de coronatest leek me vreselijk maar viel hartstikke mee...we zijn wendbaarder dan we denken denk ik vaak.

Al wens ik net zoveel als iedereen dat alles weer normaal zou zijn ​

5. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.917
    19.093
    113
    Vrouw
    Schaf er een paar aan.
    Eens het moet schieten de prijzen in de hoogte en is het zoeken.

Lynx vindt dit leuk.
  6. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Ja! Ik heb bij Kruidvat wegwerp meegenomen en bij Terstal een paar stoffen. Gisteren voor het eerst 1 gebruikt omdat ik met het ov moest (maar ik ga maar een paar keer per jaar met ov) heb ze nu vooral in huis idd om maar alvast een voorraad te hebben. Kan je vast later wat bijkopen weer toch.

Overigens niet voor de kinderen maar die zijn 2 en 5 dus ik verwacht niet dat die heel snel een kapje op moeten.

Lynx vindt dit leuk.
  7. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    We hebben nu nog een aantal wegwerp in huis liggen. Mocht het opeens nodig zijn, dan hebben we wel wat in huis. Denk dat ik binnenkort nog wel wat wegwerp-gevallen aanschaf en een aantal wasbare. Ik verwacht nog steeds niet dat het overal verplicht wordt trouwens.

Lynx vindt dit leuk.
  8. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb ze niet. Sowieso verwacht ik er geen nodig te hebben omdat ik niet denk dat er een algemene plicht komt en ik vermijd plekken waar je ze nodig hebt.
    Maar ik zie ze overal liggen hoor: lidl, action etc.

9. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ja ik heb ze wel, wasbare en wegwerp. Altijd makkelijk! Stel je voor dat covid weg is over 10 jaar, dan zijn ze handig voor schuren en lakken, etc :D

Shay25, Zara75, smax en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Ik hebwegwerp ( Fpp2) voor in het vliegtuig voor mijn man. En ook wasbare voor hem.

Verder heb ik wasbare zelf gemaakt.

Ik had in januari van dit jaar al in huis omdat ik de bui al zag hangen toen de ellende in Wuhan begon. Die heb ik trouwens weggegeven aan de huisarts omdat ze toen zo hard nodig waren. Ik kocht er toen 50 voor 4,99 :roflmao:

Vitamientjuh en Cindy1977 vinden dit leuk.
  11. Pisam

Pisam Niet meer actief

Ik heb ze ook nog niet in huis, zie het dan wel weer, desnoods verknip ik wat sokken mochten ik ze niet meer kunnen krijgen. Maar zie een landelijke verplichting nog niet gebeuren.

2littlemonkeys, Lynx en bosi333 vinden dit leuk.
  12. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Ik heb 4 wasbare, mijn man 3 - maar die hebben we vanwege het OV. (Ik ben al een paar keer met het OV geweest, voor mijn man is het meer een ‘handig om al te hebben als ik met de trein wil’). Als ze bv verplicht worden in winkels, denk ik dat we het met dit aantal ook wel redden.

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Kun je nagaan hoe je nu opgelicht wordt! Ik snap het systeem van vraag en aanbod. Maar de prijzen hoeven niet 8 keer over de kop. Je betaalt nu gauw 8-10 euro voor 10 stuks, als je ze in Nederland koopt.

@bonnie1: Wij hebben een idioot grote voorraad. We zouden op vakantie in een land met maskerplicht. Dus 50 besteld bij ome Ali. Maar die bezorgdatum ging ineens naar achteren. Dus nog eens 50 besteld (voor 7,50).
    Uiteindelijk de vakantie toch maar verplaatst. Dus nu hebben we maar vast 100 wegwerpmaskers op voorraad. :roflmao: En dan ook nog 10 wasbare. Wij redden ons dus wel even.

Shay25, Lynx en bosi333 vinden dit leuk.
  14. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Ja ik heb ze 2 weken geleden besteld toen ik ervan overtuigd was dat er een plicht zou komen in openbare gelegenheden. Gewoon 50 stuks niet medische mondmaskers voor 8,-.

Toen ik 10 minuten later 2 extra dozen wilde bestellen voor 2 vriendinnen van mij waren ze ineens 2.50 per doos duurder:roflmao:

Lynx vindt dit leuk.
  15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.310
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb er 10 liggen. Kinderen reizen nogal eens met het OV.

Lynx vindt dit leuk.
  16. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.716
    2.519
    113
    Oké veel van jullie hebben ze dus, misschien ook maar eens een paar bestellen. Ik zit in het beroepsonderwijs, dus ik verwacht eigenlijk wel dat wij (in het najaar) buiten het lesgeven om in het gebouw een mondkapje moeten gaan dragen.

17. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.920
    388
    83
    Ik hen ze in huis maar nog niet gebruikt.
    Besteld bij Ali. Snelle levertijd ik had ze binnen 2 weken.

Bonnie: zal je ze dan niet van je werkgever krijgen?

18. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    De reden dat ik mondkapjes in huis heb is trouwens door de werkgever van mijn partner. Ze hadden een tijdje wel de plicht die dingen te dragen op het werk. Elke week kregen ze dan een aantal mee voor de week erop. We hebben dus nog 2 “ladingen” liggen van eerdere weken.
    De plicht was ook opeens weer over trouwens, daarom liggen ze er nog :)

Zelf zou ik ze niet al hebben gekocht btw

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.246
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant

Deel Deze Pagina