Corona nieuws deel 4

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 11 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.716
    2.519
    113
    Geen idee eigenlijk. Dat zal er vanaf hangen of ze zelf daarvoor kiezen of dat het door de overheid opgelegd wordt, denk ik.

2. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Hier ook nog geen mondkapjes in huis.
    Werk in het ziekenhuis en daar hebben we ze een tijdje moeten dragen maar regelde het ziekenhuis dat.
    Neem aan dat als ze het op andere werkplekken verplicht gaan stellen de werkgevers ook zelf voor mondkapjes moeten zorgen.

3. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hier toevallig net maar een doos gekocht van 50 stuks voor 10 eur bij de jumbo. Beter mee verlegen dan om verlegen denk ik dan maar :)

4. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Niet te filmen. Hier bleek na het offerfeest iemand van de moskee besmet. Waar door er een speciale test straat is ingericht met dit als resultaat 11% van de mensen die zich daar hebben laten testen was besmet. De eerste 2 horeca gelegenheden hebben de deuren al gesloten ivm besmettingen en mogelijke besmettingen. En denk dat het maar het topje van de ijsberg is.

5. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik werk (in België) op een middelbare school en wij moesten al sinds juni een mondmasker dragen, maar we moesten dit wel gewoon zelf voorzien

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Echt? Wat slecht! Als dit bij ons verplicht zou worden, zou ik toch echt verwachten dat het schoolbestuur dit aanschaft. Je hoeft je rode pennen of ontsmettingsgel toch ook niet zelf aan te schaffen?

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Kinderwens87 en tuc vinden dit leuk.
  8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Ze zijn overal te koop. Supermarkt,. action, Lidl, Kruidvat..

Ik heb geen mondkapjes gekocht en ben ook niet van plan ze te gaan halen.
    Ik zal die plekken waar ze op moeten vermijden.

Uit nood:
    Ik heb altijd wat medische mondkapjes van m'n werk in de auto liggen voor het geval ik er 1 bij cliënten op moet.
    Van onze werkgever mogen we die ook voor privé gebruik pakken, mits niet in overdreven aantallen.
    voor het geval we er 1 in ov of zo op moeten. Werkgever stelt ze ter beschikking omdat die graag heeft dat we dan wel goed beschermd op pad gaan. Dus goede mondkapjes IPV zelf gemaakt spul/kapjes die nu in de winkel verkocht wordt.

Louise11110 vindt dit leuk.
  9. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.716
    2.519
    113
    Rode pennen bij ons wel, ontsmettingsgel niet.

10. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Zoals?

Trirani vindt dit leuk.
  11. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Er was gewoon geen budget, de overheid verwacht dat scholen dat gewoon vn hun eigen werkingsmiddelen betalen, naast alle kosten die ze al hadden met overal ontsmettingsgel, plexiglas, stickers,...

Onze school had er voor gekozen om de leerlingen die terug naar school kwamen (op dat moment 4e en 6e/7e jaar) elk te voorzien van 2 wasbare mondmaskers, maar het personeel moest deze zelf voorzien.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat wij grotendeels een beroepsschool zijn let een erg kwetsbaar publiek, dus op zich vond ik het wel 'mooi' dat rr gekozen is om onzr leerlingen voorrang te geven.

Ik werk zelf binnen het gelijke kansenbeleid op onze school, en benet mijn collega's zelf ook achter de naaimachine gekropen en ben mondmaskers aan de deur gaan brengen bij bepaalde leerlingen die daardoor de bus konden nemen om op school cursussen te komen halen of op de computer te werken.

Lafayette, Trirani en Vitamientjuh vinden dit leuk.
  12. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Komen net terug uit spanje en daar moesten we buiten camping en in winkels mondkapjes op..
    dus ik heb ze nog over..
    neemt mijn man mee op de vrachtwagen.. hij komt nu op veel plekken waar ze verplicht zijn (duitsland, belgie, frankrijk)

13. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.868
    31.454
    113
    Vrouw
    Oordeel niet te snel.
    Ik dacht een tijdje terug (tijdens de lockdown) ook dat de buren een feestje hadden. Harde muziek gegil etc.
    Bleek dat ze een online party hadden. inclusief strip act :roflmao:

Lisa280887, maliro, Shay25 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.868
    31.454
    113
    Vrouw
    Vreemde reactie.
    Met gym moeten ze gymschoenen. Die koop je toch ook zelf?
    On het ov moet je een mondkapje.
    Die koop je toch ook zelf?

15. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.868
    31.454
    113
    Vrouw
    Ok. Verkeerd gelezen.
    Als kinderen ze krijgen, dan mag je personeel er ook 1 geven vind ik.

Sorry.

suus1983 vindt dit leuk.
  16. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Hoe gaat het nu in België? Stijgt alles ook nog steeds of neemt het af sinds de maatregelen?

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het super dat jullie dit voor je leerlingen gedaan hebben. Maar dat neemt niet weg dat ik het vreemd vindt dat de leerkrachten zelf voor dit soort kosten opdraaien. Alles wat je nodig hebt om je werk naar behoren uit te voeren, hoort m.i. door de werkgever betaald te worden.
    Een schoolbestuur hoort sowieso reserves te hebben voor noodgevallen. Daarnaast zijn de scholen weken dicht geweest. Dus veel minder kosten voor gas, water, licht, koffie. En (zeker in het PO) een nog veel grotere klapper op de begroting: geen kosten voor kortdurende vervanging.

En ik ben echt niet het type dat in de periode van thuiswerken de kosten van laptop, internetverbinding, extra verbruik gas / water / licht, inrichting werkplek e.d. op de werkgever ga verhalen. Dat heb ik allemaal toch al in huis. Ook zul je me niet horen over de tijdelijke verdubbeling van mijn werkuren. Het was een noodsituatie, dus je doet gewoon wat moet en kan.
    Maar als hier in NL mondkapjes op school verplicht zouden worden en de overheid / mijn werkgever verplicht me die zelf te betalen, zou ik ze toch hartelijk uitlachen.

18. Anoukskie

Anoukskie Fanatiek lid

18 okt 2016
    2.485
    885
    113
    Bij ons heeft het schoolbestuur in maart meteen al mondkapjes aangeschaft, niet dat we ze moesten opzetten, maar als iemand het een keer fijner vond om er wel een op te hebben, dan waren ze in ieder geval vast op school..
    Vind ook dat het schoolbestuur dit hoort te doen, als het verplicht wordt.

19. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik denk dat de financiering van scholen in Nederland helemaal anders geregeld is dn hier, dus vergelijken is moeilijk. Kortdurende vervangingen enzo, dat is hier bvb gewoon het ministerie die dat betaald.

In principe heb ik natuurlijk ook mondmaskers gekregen van mijn 'werkgever', wij kregen er immers van de overheid en striktgenomen is het ministerie mijn werkgever.

20. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Stijging stabiliseert, eerst was er een stijging van soms bijna 100% tussen de weekgemiddelden, vandaag was dat nog 16% vergeleken met het weekgemiddelde een week geleden. Vandaag als ik me niet vergis een 7-dagengemiddelde vn 580 besmettingen per dag.
    Wel is het zo dat de stijging vooral in Antwerpen fel afvlakt, daar waren de regels ook al iets vroeger strenger. Maar in de andere provincies zijn de absolute cijfers ook veel lager.

Wellesnietes en Neuzeke vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina