Corona nieuws deel 4

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 11 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Die daling op de ic blijft bovenverwachting hoog!
    Wel jammer dat er een stijging blijft op de andere covid afdelingen of zal dit ook deels zijn door mensen die de ic verlaten? Of duurt een ziekenhuisopname zonder ic zo lang dat die daling pas later in zal zetten dan de ic daling?

2. GossipGirlxoxo

Ik een beetje wel, niet de opening scholen zelf maar wel dat er daardoor meer mensen weer de straat op gaan. Toch makkelijker weer kiezen voor werken op locatie ipv thuis en toch makkelijker weer andere dingen gaan doen omdat er nu opvang voor de kinderen is.

3. GossipGirlxoxo

Misschien dat dan pas echt in de cijfers duidelijk is wat de gevolgen van het deels openen van de scholen is geweest? Meestal 3 weken na een maatregel is dat duidelijk toch?

4. GossipGirlxoxo

Hier ook regio noord, school duurt tm vrijdag 3 juli en groep 8 heeft pas 1 juli vakantie.

suus1983 vindt dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

Duidelijk en logisch, zoiets verwachte ik al. En als die effecten dan positief zijn denk ik dat ik mijn kinderen dan weer naar school laat gaan. Als ik mijn man ook zover krijg.

1991Mamavanvier vindt dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

Ik heb hem gemist. Wat is er nou besproken over sportscholen? Ik heb drie sportschool eigenaren in de directe vrienden groep en familie en zag op fb voorbij komen dat ze niet blij waren met de besluiten.

7. GossipGirlxoxo

Voor jou groen licht om dus weer een terasje te pakken aangezien je op zag tegen die 1,5 meter in de horeca met je gezin ;):thumup:

Anouk2005 vindt dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

Ergens logisch maar als je als ouder geen vervoer hebt (geen auto of rijbewijs) en hebt gekozen voor die school omdat het met het OV goed te doen is heeft je kind een probleem. En meerijden met een vriendje zit er niet in omdat je niet met meer dan 2 mensen (uit niet hetzelfde gezin) in de auto mag zitten. Daarnaast is het hier in Amsterdam helemaal niet vanzelfsprekend dat je op de school komt waar je voor kiest. Bijvoorbeeld dicht bij huis. Hier moet je 12 opties opgeven en word er geloot.

9. GossipGirlxoxo

Wat fijn! Zoon is in juni jarig. We zullen het nog niet groot vieren maar dan hoeft het niet zo spastisch als bij dochter elk uur een gezin om tussen de gezinnen door de boel te ontsmetten.

1991Mamavanvier vindt dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

Inderdaad! En ik kan dan ook de afscheidsbbq voor groep 8 thuis gaan geven omdat kamp niet door gaat. Denk alleen dat ik deze dan zonder ouders/broertjes-zusjes moet doen omdat ik voor 20x 1 of 2 ouders en broertjes zusjes niet genoeg ruimte voor afstand heb.

11. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

#371 Louise11110, 20 mei 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 mei 2020
    Het is inderdaad wat je zegt. De ic patiënten gaan daarna naar een gewone afdeling en dan pas door naar huis/revalidatie.
    Een ziekenhuis opname zonder ic kan inderdaad ook heel lang duren. Dus als er gister 10 patiënten van de ic af zijn gegaan maar er zijn er geen van de verpleegafdeling gegaan en 24 opgenomen dan zijn er dus 34 patiënten meer op de verpleegafdelingen als de dag er voor.
    Leg ik het zo een beetje logisch uit? :p

Vero0504 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. GossipGirlxoxo

Heel logisch, dank je wel! Dus die 34 stijging op de gewone afdeling is niet zorgwekkend.

13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.038
    15.073
    113
    Of ze is de memes voor :D Wie weet wat de volgende persvraag wordt :roflmao:

Ze doet t echt fantastisch, gewoon gaaf om naar te kijken. (qua inhoud kan ik niet oordelen, ik kan wel wat maar dat is echt basaal)

Syane en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

Ik vind het ook gaaf om naar te kijken. Dit is toch wel HET voorbeeld van multitasken!
    Maaaaar ik word telkens wel gigantisch door haar afgeleid. Moet mijn best doen niet telkens naar haar te kijken want dan komt bij mij niet binnen wat ze zeggen. Ik kan dus niet multitasken :p

Zara75 en Vero0504 vinden dit leuk.
  15. 1991Mamavanvier

1991Mamavanvier Fanatiek lid

1 apr 2020
    1.689
    1.293
    113
    Vrouw
    Alsnog 1 september. MAAR hij is met de mensen die een sportschool hebben in overleg of de sportscholen eerder open kunnen dan Sept.

Syane en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.309
    23.458
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, maar de opening van de scholen zelf is dan het probleem niet natuurlijk. Lijkt me juist dat thuiswerken makkelijker gaat worden.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  17. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Dat snap ik hoor! Maar ik verbaasde me er gewoon over omdat het me niets nieuws lijkt voor tolken. Kerkdiensten worden bv ook vaak getolkt en die duren al snel 1,5u ook.

18. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dat verwacht ik wel. In maart en april werdvalleen getest bij opname in het ziekenhuis EN zwaar vermoeden covid (dus al behoorlijke longklachten).
    Maar de besmettingsgraad zal ook wel dalen.

Daarentegen is het nu dus zo dat 95% van die 10.000 geteste mensen per dag verkouden/benauwd zijn? Dat klinkt ook erg veel voor deze periode van het jaar. Wellicht een combi met hooikoorts.

19. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik hoorde gisteravond dat een IC opname gemiddeld 3 weken duurt. Op niet IC lijkt me dit erg lang voor iemand die niet beademd hoeft te worden.
    Veel IC patienten gaan terug naar reguliere afdeling, en daarna naar de rehabilitatie voor een lange periode.

20. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ze zijn in gesprek om te kijken of opening vóór 1 september mogelijk is.

Deel Deze Pagina