Die daling op de ic blijft bovenverwachting hoog! Wel jammer dat er een stijging blijft op de andere covid afdelingen of zal dit ook deels zijn door mensen die de ic verlaten? Of duurt een ziekenhuisopname zonder ic zo lang dat die daling pas later in zal zetten dan de ic daling?
Ik een beetje wel, niet de opening scholen zelf maar wel dat er daardoor meer mensen weer de straat op gaan. Toch makkelijker weer kiezen voor werken op locatie ipv thuis en toch makkelijker weer andere dingen gaan doen omdat er nu opvang voor de kinderen is.
Misschien dat dan pas echt in de cijfers duidelijk is wat de gevolgen van het deels openen van de scholen is geweest? Meestal 3 weken na een maatregel is dat duidelijk toch?
Duidelijk en logisch, zoiets verwachte ik al. En als die effecten dan positief zijn denk ik dat ik mijn kinderen dan weer naar school laat gaan. Als ik mijn man ook zover krijg.
Ik heb hem gemist. Wat is er nou besproken over sportscholen? Ik heb drie sportschool eigenaren in de directe vrienden groep en familie en zag op fb voorbij komen dat ze niet blij waren met de besluiten.
Voor jou groen licht om dus weer een terasje te pakken aangezien je op zag tegen die 1,5 meter in de horeca met je gezin
Ergens logisch maar als je als ouder geen vervoer hebt (geen auto of rijbewijs) en hebt gekozen voor die school omdat het met het OV goed te doen is heeft je kind een probleem. En meerijden met een vriendje zit er niet in omdat je niet met meer dan 2 mensen (uit niet hetzelfde gezin) in de auto mag zitten. Daarnaast is het hier in Amsterdam helemaal niet vanzelfsprekend dat je op de school komt waar je voor kiest. Bijvoorbeeld dicht bij huis. Hier moet je 12 opties opgeven en word er geloot.
Wat fijn! Zoon is in juni jarig. We zullen het nog niet groot vieren maar dan hoeft het niet zo spastisch als bij dochter elk uur een gezin om tussen de gezinnen door de boel te ontsmetten.
Inderdaad! En ik kan dan ook de afscheidsbbq voor groep 8 thuis gaan geven omdat kamp niet door gaat. Denk alleen dat ik deze dan zonder ouders/broertjes-zusjes moet doen omdat ik voor 20x 1 of 2 ouders en broertjes zusjes niet genoeg ruimte voor afstand heb.
Het is inderdaad wat je zegt. De ic patiënten gaan daarna naar een gewone afdeling en dan pas door naar huis/revalidatie. Een ziekenhuis opname zonder ic kan inderdaad ook heel lang duren. Dus als er gister 10 patiënten van de ic af zijn gegaan maar er zijn er geen van de verpleegafdeling gegaan en 24 opgenomen dan zijn er dus 34 patiënten meer op de verpleegafdelingen als de dag er voor. Leg ik het zo een beetje logisch uit?
Of ze is de memes voor Wie weet wat de volgende persvraag wordt Ze doet t echt fantastisch, gewoon gaaf om naar te kijken. (qua inhoud kan ik niet oordelen, ik kan wel wat maar dat is echt basaal)
Ik vind het ook gaaf om naar te kijken. Dit is toch wel HET voorbeeld van multitasken! Maaaaar ik word telkens wel gigantisch door haar afgeleid. Moet mijn best doen niet telkens naar haar te kijken want dan komt bij mij niet binnen wat ze zeggen. Ik kan dus niet multitasken
Alsnog 1 september. MAAR hij is met de mensen die een sportschool hebben in overleg of de sportscholen eerder open kunnen dan Sept.
Ja, maar de opening van de scholen zelf is dan het probleem niet natuurlijk. Lijkt me juist dat thuiswerken makkelijker gaat worden.
Dat snap ik hoor! Maar ik verbaasde me er gewoon over omdat het me niets nieuws lijkt voor tolken. Kerkdiensten worden bv ook vaak getolkt en die duren al snel 1,5u ook.
Dat verwacht ik wel. In maart en april werdvalleen getest bij opname in het ziekenhuis EN zwaar vermoeden covid (dus al behoorlijke longklachten). Maar de besmettingsgraad zal ook wel dalen. Daarentegen is het nu dus zo dat 95% van die 10.000 geteste mensen per dag verkouden/benauwd zijn? Dat klinkt ook erg veel voor deze periode van het jaar. Wellicht een combi met hooikoorts.
Ik hoorde gisteravond dat een IC opname gemiddeld 3 weken duurt. Op niet IC lijkt me dit erg lang voor iemand die niet beademd hoeft te worden. Veel IC patienten gaan terug naar reguliere afdeling, en daarna naar de rehabilitatie voor een lange periode.