Corona nieuws deel 4

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 11 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Dat er 20ers met klachten zijn is al vanaf juni en ook bij de generatie boven ons levert dat nog niet veel stijging op. Dat had je dan inmiddels al wel moeten zien.
    En ik ben absoluut niet van de complot theorieën, maar ik vind het nog steeds twijfelachtig wat men met de Coronatest exact getest wordt. Op verkoudheid kan er nl ook een positief uitslaan.
    Ik vind dat wat ik er over gelezen heb heel plausibel. En met zeer weinig opnames kunnen we dus wel massaal met een verkoudheid rondlopen ipv Corona.
    En dat vind ik dan een probleem tav sommige problemen die mensen krijgen met de huidige maatregelen.
    Als het nodig is vanwege Corona: prima! Maar anders niet.

Kinderwens87 vindt dit leuk.
  2. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Wat bedoel je precies? Als je een verkoudheid hebt test je toch niet positief voor corona?

Ik heb inderdaad gelezen dzt men naadt corona ook op sommige rhinovirussen en influenza test, maar dat zijn toch afzonderlijke uitslagen?

3. tuc

tuc Niet meer actief

Nee niet ernaast. Je eerste zin, dat is dus wat meerdere mensen die in die sector werken beweren.
    Dat een test positief uitslaat op Corona terwijl het enkel om een doodnormaal verkoudheidsvirus gaat

4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Net of iedereen een auto heeft. Ik kan me voorstellen dat zeker niet voor iedereen haalbaar is. Als je wilt dat iedereen zich laat testen bij milde klachten, moet je dat wel faciliteren. Hier zit hij op 5 km.

SAARC en tuc vinden dit leuk.
  5. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Dat zijn de Nivel peilstations. Dit bestond al voor corona. In februari is covid hier aan toegevoegd.

6. tuc

tuc Niet meer actief

En als wij nou in the middle of nowhere in 1 of ander dorp met 3 straten woonden. Maar dit is 1 van de bekendste steden in West-Brabant. Nu helemaal:|

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Hier (relatief grote stad) ook op 50km, ik vind dat echt absurd. Het zou voor iedereen bereikbaar moeten zijn, en dat is het nu totaal niet.

SAARC, nelta en tuc vinden dit leuk.
  8. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.716
    2.519
    113
    @tuc de covid test is een specifieke test.Hierbij wordt getest op een stukje gen dat specifiek is voor het coronavirus. Daarom duurde het ook even voor een geschikte test beschikbaar is. Je moet namelijk precies weten welk stukje anders is dan bij bijv. het verkoudheidsvirus. Testen heeft anders toch totaal geen zin en bovendien zou anders iedereen met een flinke snotneus positief testen en dat is ook niet zo en het is ook niet zo dat alle mensen die negatief testen hooikoorts hebben. Dus positief is echt wel positief op covid.

Neuzeke en MamavanLieverd vinden dit leuk.
  9. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Daar heb ik nog helemaal niks over gelezen?

Dat zou ook betekenen dat in Nieuw-Zeeland en China nu vrijwel niemand een gewone verkoudheid heeft, lijkt me straf.

Voor mij hoort dit toch een beetje bij de broodje-aap categorie.

Neuzeke vindt dit leuk.
  10. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.913
    19.091
    113
    Vrouw
    QPCR, WAT IS DAT?
    De qPCR, ofwel de kettingreactie, vindt plaats in een qPCR-apparaat. In dit apparaat worden kopietjes gemaakt van een specifiek stukje genetisch materiaal. Voor het kopiëren is een speciaal eiwit nodig dat samen met het keelslijmmonster in het qPCR-apparaat wordt gestopt. Het eiwit grijpt aan op het specifieke stukje genetisch materiaal waarin de onderzoeker is geïnteresseerd, in dit geval dus dat van het virus. Als het virus aanwezig is in de cellen van het keelslijm, dan komt de kettingreactie op gang. Zijn er genoeg kopietjes gemaakt, dan kan het virus worden gedetecteerd. Zo weet de onderzoeker of iemand wel of niet is besmet. De onderzoeker ziet dus ook gelijk als iemand niet besmet is met het virus: dan zijn er geen kopietjes gemaakt.

11. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Geloof me: jij wilt écht niet mijn onderbroek gebruiken... :roflmao::roflmao:

suus1983 vindt dit leuk.
  12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Hahaha

Whysteria vindt dit leuk.
  13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nou... BoZ is wel echt in the middel of nowhere hoor. :roflmao: Aan het einde van de wereld linksaf, vlak voor je de zee inrijdt kom je nog een paar van die gemene krabben tegen.

NiVa0230, Kleintjuh85 en tuc vinden dit leuk.
  14. tuc

tuc Niet meer actief

:roflmao::roflmao::roflmao:
    Booming BOZ ja, de gezelligste stad van Brabant:p

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Je hebt gelijk hoor. 't is inderdaad een leuke stad. Sfeervol, mooie natuur rondom. Die gordijnen slaan nergens op, maar goed dat is toch de tijd van het jaar dat jullie liever met rust gelaten worden geloof ik.

tuc vindt dit leuk.
  16. tuc

tuc Niet meer actief

Psies, niks vanaf Roosendaal of boven de rivieren welkom hier:roflmao:
    Maar 2021 denk ik dat de gordijnen op zolder mogen blijven helaas. De derde keer in 36 jaar dat ik het dan niet vier. De andere 2 keer was ik zwanger

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, dat carnaval hoogstwaarschijnlijk niet in z'n gebruikelijke vorm door kan gaan, zal veel mensen zwaar vallen. Ik heb er zelf niks mee, in de zin dat ik het niet vier. Ik ben er totaal niet mee opgevoed en kan er voor mezelf niet echt de lol van inzien. Maar ik vind het wel een prachtig feest voor de liefhebbers. Het is echt een heel sociaal gebeuren, goed voor de binding met je stad. Echt cultureel erfgoed.
    Dat komt in 2022 heus wel weer goed. Maar ik kan me voorstellen dat het voor de echte die-hards heel zwaar valt om het een jaar te moeten overslaan.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb me er al bij neergelegd hoor, maar jammer is het zeker. Sinds vorig jaar in een bandje dus dat is extra jammer

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Heb je hier trouwens een bron van? Een collega van mij had het hier ook over, maar ben er zelf niks over tegen gekomen.

20. tuc

tuc Niet meer actief

Ja een bekende stuurde het door (daar spar ik graag mee over allerhande onderwerpen)
    Een biochemicus heeft een open brief aan de tweede kamer gestuurd en later aan Aboutaleb. Waarin hij uitlegt dat de Corona tests enkel PCR positieve tests zijn, dat toont niet aan dat er Corona aanwezig is maar alleen of er een viraal stuk RNA in het slijmvlies zit.
    Een heel medisch verhaal haha maar de belangrijkste conclusie is dat dat RNA niet aantoont dat die persoon daadwerkelijk klinisch geinfecteerd is. Ej of dat die ziek gaat worden. Het kunnen oude fragmenten RNA zijn of van een aanverwant virus. Waar dus niet een aparte uitslag van komt.

Geachte heer Aboutaleb,

U heeft het giga druk, dus ik val maar met de deur in huis met belangrijke informatie, waar u wat aan heeft:

:
    Ik ben moleculair geneticus, en ben dat vanuit de biochemie geworden aan de Rijksuniversiteit Leiden. Tevens inmiddels ook meer dan 20 jaar werkzaam in de farmaceutische & medische industrie.

- :
    Ik heb zelf ruime ervaring met PCR, omdat dit in mijn universitaire vorming zat als biochemicus/moleculaire genetica hoofdvak. Dus ik weet goed hoe de vork in de steel zit.

Even los van de vraag of de aan u gerapporteerde positieve PCR test aantallen nou procentueel erg weinig voorstellen, en er in relatieve zin eigenlijk weinig aan de hand is, is er iets veel wezenlijkers, wat u echt moet weten:
    De GGD’s presenteren u een ‘toename’ in absolute cijfers van positieve PCR test uitslagen. (helaas niet procentueel...). Een positieve PCR uitslag toont louter en alleen aan, of er bij iemand (een stukje) viraal RNA in neus slijmvies zat….

:
    Iemand bij wie de test positief is, BETEKENT NIET, dat die persoon ook daadwerkelijk klinisch is geïnfecteerd, ziek is, of ziek gaat worden. Dat kan een PCR uitslag helemaal niet aantonen. Daar is deze moleculair biologische assay niet voor. Daar heb je namelijk extra klinische parameters voor nodig, want de PCR detecteert niet eens, of er intact virus RNA aanwezig was in de persoon, noch kun je iets zeggen of het virus infectieus is, of is geweest.

Ik maak mij ernstig zorgen, omdat u nu onterecht de indruk heeft, dat het aantal potentieel zieke mensen met corona zal gaan toenemen, maar dat is dus niet correct!
    U, of een van uw medewerkers, kan mij contacten voor verdere toelichting hierover. Maar u kunt dit eigenlijk aan elke klinisch biochemicus vragen.

:
    U kunt dit ook heel makkelijk zelf verifiëren. De GGD verzamelt al weken/maanden, al data van wie positief getest is. (+ BCO)
    En aangezien de incubatie tijd van het virus zo ongeveer 1 week is (max 12 dagen), kunt u zowel retrospectief, alsook prospectief zo zien, of er allemaal extra zieken bij zijn gekomen, resp. zullen komen binnen 1 dikke week. Dat is niet het geval. En ik voorspel u, dat dit ook niet zal gebeuren. Een klein deel van corona zieken komt soms ook in ziekenhuis terecht, maar ook de ziekenhuis opnames zitten de afgelopen maanden op een nullijn. Dus u kunt eigenlijk al zien dat daar niets additiefs gebeurd is, of gebeurt.
    Dus hier aan kunt u al zien, dat die positieve PCR uitslagen nergens toe leiden.

U stuurt nu uw beleid en maatregelen op basis van angst voor extra “besmettingen”, maar die term is dus een zeer misleidende term voor de positieve PCR test uitslagen, die niets meer betekenen, dan wat vermoedelijk oude fragmentjes RNA van het virus, of soms zelfs een ander verwant virus. Het gaat daarbij ook nog eens om hooguit amper 1–2 % van alle geteste personen. Helaas blijft de media de term “besmettingen” maar gebruiken, maar zij realiseren zich niet wat de implicaties hiervan zijn, en weten zij niet eens wat PCR inhoudt. Ik wel. En vele vakgenoten met mij ook.

U zult begrijpen, dat ik mij daarom ernstig zorgen maak, want ik zie dat er hele verkeerde conclusies worden getrokken.

Met vriendelijke groeten,

Drs. Mario Ortiz biochemicus, medical advisor farma.

Deel Deze Pagina