Corona nieuws deel 4

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 11 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.271
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Graag gedaan. Toch wakker, iets met onweer. Hardste knal die ik ooit heb gehoord. :eek:

2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik sta ook elke keer te kijken van het nieuws/media. Dit soort berichten krijgen nog geen eens een podium en dar vind ik jammer. Er worden veel paniekberichten gedeeld en als je verder gaat lezen valt het vaak wel mee. Maurice de Hond heeft na elke persconferentie een stuk op linkedin geschreven, vrij kritisch en dat werd zo verwijderd. Nu heeft hij pas juist een positief stuk geschreven als test en dat kreeg allemaal likes, werd gedeeld door linkedin enz. Waarom? Er mag toch ruimte zijn voor een kritisch noot (zonder gelijk in complottheorien aan te halen)

Ik heb ook geen idee waarom de media dit doet, misschien trekken dit soort berichten meer lezers. Maar opvallend is het wel.

SAARC en tuc vinden dit leuk.
  3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    Bekijk bijlage 659677
    Ik heb juist het idee dat het helemaal andersom is. Dat de kritische mensen veel meer aandacht krijgen. Helaas.

Hier overigens een hoogleraar die aangeeft dat de test betrouwbaar is. En net als wat tupp zegt. Als die test ook positief aan zou geven bij een verkoudheid is 2% onwaarschijnlijk laag, aangezien mensen zich eigenlijk alleen laten testen met verkoudheidsklachten.

GossipGirlxoxo, bosi333 en Wellesnietes vinden dit leuk.
  4. tuc

tuc Niet meer actief

Ik reageer even algemeen:
    Je hoeft helemaal geen klachten te hebben om je te laten testen. Legio mensen die zich laten testen zonder klachten. Heel toevallig gister mijn eigen ouders nog.
    En zo ging dat ook in de tijdelijke straat in onze woonplaats. Daarnaast ben ik geen moslim nee, 70% van mijn buren wel, en die kennen elkaar allemaal hoor via de moskee. Daarnaast zijn het zeker niet alleen moslims geweest die zich hebben laten testen, daar was nl een hele rel over hier dat anderen niet zouxen mogen en dat bleek onzin. Hebben ook veel mensen gebruik van gemaakt.

Maar goed iedereen mag er natuurlijk zn eigen overweging in hebben.
    En dat wij nog maar een paar procent besmettingen hebben ben ik mij heel bewust van, 2e reden waarom ik de grote zorgen nu en het draagvlak voor bepaalde maatregelen niet snap. Maar dat is door mij (en anderen) eerder ook al benoemd en dan wordt er gezegd: ja maar het is alsnog veel hoor. Behalve als het gaat nu om eventuele vals positieve tests, dan wordt het afgedaan als "maar 3%".

Kort samengevat, ik ontken helemaal niks (voordat die dooddoener weer komt) wel vind ik dat je aan de cijfers ziet dat Corona voorlopig zo goed als weg is. En daar moeten we dan ook naar gaan handelen. Er bestaat nog steeds griep en verkoudheid en ik vind dat we zeker met het najaar en de winter op komst niet meer iedereen om een snotneus op kunnen sluiten in huis. Dan kijk ik met name even naar kinderen van 6+.
    Veel kinderen zijn gewoon van okt-maart af en aan snotverkouden. Die kun je niet weer maanden onderwijs ontzeggen.
    Maar goed dat is 1 voorbeeld, zo zijn er nog meer.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    Zo goed als weg? Hoe kom je daar nu bij? Sorry, maar ik snap je gedachtengang echt totaal niet. Het ging een tijdje beter, maar het is echt niet weg. Misschien wat minder naar maurice de Hond luisteren.
    Ik vind dit soort opmerkingen altijd heel opmerkelijk.

Diederik Gommers professor is bang voor ee tweede golf, maar jij besluit dat het hier bijna weg is. Hoe dan?

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
  7. tuc

tuc Niet meer actief

Haha ik besluit dat niet:roflmao:
    Overigens ben ik niet de enige die dat denkt en luister ik overigens niet naar Maurice de Hond.
    Wat betreft Diederik Gommers, ik ben er van overtuigd dat hij veel over ic's en dat soort zaken weet. Hij kan alleen totaal niet overzien wat dit met een maatschappij doet. Voorlopig is het zo goed als weg (nooit compleet weg uiteraard en ik denk ook niet dat dat ooit gebeurd), ik beweer ook nergens dat het nooit meer terug komt.
    Wel denk ik dat we steeds meer moeten afwegen of we een heel land (dat geldt ook voor andere landen natuurlijk) continue en nog lang rekening moeten laten houden in bijna alles wat ze doen met alle gevolgen voor een virus dat nooit echt verdwijnt en waarvoor een vaccinatie nog jaren kan duren.
    Er zijn echt meer afwegingen dan besmettingen en ziekenhuisopnames.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    Ja die zijn er, maar gezondheidszorg is daarin wel een heel belangrijke. En het is niet zo goed als weg, gewoon niet. Het is heel erg aanwezig en als we niks doen loopt het alleen maar op en dat kan heel snel gaan.

En wat betreft de percentages van de tests. De test heeft een betrouwbaarheid van 98%. Een zwangerschapstest van 99%. Maar die heb je ook gebruikt neem ik aan? Of wilde je die ook niet gebruiken ivm de 1% kans op een vals positive uitslag.

Louise11110, bosi333 en sillies vinden dit leuk.
  9. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.191
    1.396
    113
    Wow hier schrik ik van! Maar nu begrijp ik wel beter waarom sommige mensen leven alsof er niks aan de hand is, ze denken waarschijnlijk ook dat het weg is:confused:. Ik vind dat heel naïef.

En waarom laten testen zonder klachten?

Vitamientjuh, bosi333 en suus1983 vinden dit leuk.
  10. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.267
    12.640
    113
    Vrouw
    Mijn cliënt wou zich graag laten testen, ze heeft sowieso hooikoorts en longklachten. Maar zo gemakkelijk ging het niet. Ze heeft toen maar gezegd dat de benauwdheid erger werd en mocht toen pas testen. Gelukkig negatief voor haar.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    Apart. Mijn zoon mocht met lichte keelklachten en verkoudheid zo komen.

12. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.933
    19.102
    113
    Vrouw
    Keel en verkoudheids klachten horen bij corona dus dan moeten ze eigenlijk testen volgens mij.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.267
    12.640
    113
    Vrouw
    Ze had ook verkoudheidsklachten(hooikoorts) en wou toch ff zeker weten

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    Ja ging ervanuit dat die vrouw ook verkoudheidsklachten had ivm hooikoorts en waarom anders überhaupt testen?

15. tuc

tuc Niet meer actief

Waarom geen idee? Mensen doen dat blijkbaar.
    En je eerste alinea slaat nergens op. Er zijn heel veel mensen die net als ik kritisch zijn, maar zich keurig aan de maatregelen houden.
    Dat doe ik nl ook. Maar ja die komen niet in het nieuws hè?

Fantykoekie vindt dit leuk.
  16. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.933
    19.102
    113
    Vrouw
    Ahja zo.
    Ja hier is testen sowieso geen probleem.
    Je moet geen hele uitleg hebben.

Zonder symptomen laten testen gebeurd hier voor mensen die op reis gaan en een formulier nodig hebben, voor een opname of ingreep.
    Verder denk ik niet dat er veel mensne zich zomaar laten testen.

suus1983 vindt dit leuk.
  17. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.267
    12.640
    113
    Vrouw
    Precies dat had ze ook, en omdat ze een risico patient is nog eventjes extra uitsluiten dat op dat moment idd hooikoorts is en geen corona

Neuzeke en suus1983 vinden dit leuk.
  18. tuc

tuc Niet meer actief

En hier zijn mijn beide ouders gister gaan testen zonder klachten, was geen enkel probleem.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    Dan vind ik het echt heel raar. Misschien te maken met de drukte op sommige plekken? Maar dan nog is het vreemd

20. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.267
    12.640
    113
    Vrouw
    Bijzonder miss ook maar net wie je aan de telefoon hebt om een afspraak te maken..

Deel Deze Pagina