Corona nieuws deel 4

Discussie in 'Corona forum' gestart door Liekje81, 11 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.008
    15.554
    113
    Vrouw
    Dat zeg ik ook vaak.
    Mijn eigen grootouders mocht ik niet bezoeken maar bij smil, smal en smol langs gaan op het werk was geen enkel probleem. Terwijl ik van men grootvader bijvoorbeeld zeker weet wie hij ziet, wat hij doet .
    In België moet je u aan uw bubbel houden van 4 vaste personen.
    Dat is deze week bij 14 gezinnen langsga om te werken is dan weer geen probleem.
    Kort samengevat alles mag, als het voor ter werken is :).
     
  2. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.552
    7.367
    113
    Misschien denk ik ook wel te negatief hoor :) en ik hoop van harte dat het meevalt!
    Maar het valt mij gewoon op dat het de hele tijd overal drukker is op straat en de mensen de 1,5 meter regel al weer vergeten zijn lijkt wel.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Ik krijg toch kriebels als je ziet dat in andere landen juist weer meer besmettingen komen nu (Duitsland, zuid Korea) Wuhan weer een nieuwe besmetting... Zijn toch berichten waar nare onderbuik gevoelens van krijg :(
     
    Vero0504, Ysabella, Vitamientjuh en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dat had ik niet meegekregen. Dat is wel een slechte voorbode inderdaad. Ik blijf wel lekker thuis tot alles achter de rug is :p
     
    Vero0504, Ysabella en bosi333 vinden dit leuk.
  5. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.388
    3.258
    113
    Een pretpark is ruimer opgezet dan een terras, zelfde geldt voor een biscoop. Daar kan je makkelijk een gezin van 4 bij elkaar zetten zonder dat je moet gaan schuiven met stoelen zoals op een terras. En het lijkt mij logisch dat je niet tegelijk met je hele gezin naar de kapper gaat?

    Als op een terras alles zo word ingedeeld zodat iedereen op 1,5 meter van elkaar zit is het lijkt mij een heel gedoe om telkens de boel om te gooien omdat er een gezin komt? Dat zijn bewegingen en aanrakingen die overbodig zijn.
     
    Trirani en Neuzeke vinden dit leuk.
  6. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ik merk dat ik dit veel "enger" vind dan toen we net in " lockdown" gingen.
    Nu houden mensen zich niet of nauwelijks nog aan de regels.
    In lockdown voelde het veiliger.

    Ik ben meer op mijn hoede en ga toch vaker een mondkapje gebruiken.
     
    Vero0504, Vitamientjuh en Kasya vinden dit leuk.
  7. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Oh kijk. @Felice je had het wel bij het rechte eind.
     
  8. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Dit wil ik Dus ook gewoon omdat ik denk dat ik beter beschermd ben dan tussen de klantenstroom (ik weet ook over niet goed gebruiken etc, maar ik heb toch het idee dat zoiets voor m'n neus meer tegen houdt als dat ik 'm niet zou dragen...)

    Maar goed ik durf niet zo goed... Ik voel me echt heel stom en durf dus niet dat ding op te zetten :oops:
     
    bosi333 vindt dit leuk.
  9. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik vind dit ook zeuren om te zeuren.

    Nu lijkt het ineens alsof de terrassen vooral gezinnen met jonge kinderen ontvangen, en alsof het heel gebruikelijk om in grote aantallen met het hele gezin incl koters van 2, 4 en 7 tijden te tafelen op een terras.
    Want daar moeten landelijk andere maatregelen voor worden bedacht.
     
  10. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.552
    7.367
    113
    Screenshot_20200511-162128_NOS.jpg
     
    QueenMuffin en ikke84 vinden dit leuk.
  11. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.452
    10.654
    113
    Nou. Zeuren om het zeuren gaat wel erg ver. Het maakt nogal wat uit qua plaatsing van tafels en aantal mensen die kleine zaken kwijt kunnen of ze per persoon 1,5 meter moeten aanhouden of per huishouden. Ook qua planning en werkwijze maakt dat veel uit. Bijv allemaal tafels van 2 personen moeten maken, of ook groepen/gezinnen van 4 of 6 personen mogen. Het gaat daarbij ook niet enkel om terrassen maar ook binnen. Echt gezellig kun je het ook niet noemen met je gezin van 5 gaan uiteten en dan 1,5 meter afstand. Weet je wel hoe groot die tafel dan moet zijn..... Niet gezellig maar ook qua ruimte in een restaurant nauwelijks te doen als je ook nog meer mensen kwijt wilt kunnen. Dit signaal komt van de Horeca zelf hè.
    En het is wel een logische. Want thuis binnen en in de tuin en op straat mag het wel. En dan zou dat daar nu niet mogen. Om handhavingsredenen die makkelijk te ondervangen zijn door controle op BRP bijv. Als men dat al gaat checken. Want dan zijn er echt nog meer plekken te bedenken waar het meer dringend noodzakelijk is om te handhaven in een restaurant.
     
    Nellie4, cowgirl80 en bulakgirl vinden dit leuk.
  12. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.632
    21.128
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hey, dat kan niet he, is mijn taak :roflmao: Was even druk op werk, haha.
     
    Ysabella, Vitamientjuh, Marti en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. ikke84

    ikke84 Fanatiek lid

    28 feb 2010
    3.057
    505
    113
    Virus verdwijnt ook niet he dus nieuwe besmettingen is niet raar.

    Overigens zijn mensen nu veel soepeler dan met pasen
     
    suus1983 en bulakgirl vinden dit leuk.
  14. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.936
    15.245
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja dit dus.Er is gewoon zoveel wat niet klopt.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.808
    354
    83
    Het blijft gewoon het gezonde verstand gebruiken... ze zullen wel een max aan aantal mensen bij elkaar op een terras kiezen denk ik.

    Ik snap ook al die mensen niet die naar een druk park gaan of met de trein naa r het strand. En mocht je er aankomen en het is druk, dan draai je toch om?
     
    suus1983 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  16. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.552
    7.367
    113
    Whahaha :roflmao::roflmao:
    Het is me eindelijk gelukt om eerder te posten :p

    Grapje natuurlijk ;) vind het wel weer een positief bericht!!
     
    Vitamientjuh, Liekje81 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  17. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.388
    3.258
    113
    Gezelligheid word denk ik echt niet minder met 1,5 meter afstand. Ik videobel elk weekend met vriendinnen en echt dat is enorm gezellig! Afgelopen weekend gewandeld met een vriendin met ruim 1,5 meter afstand, wij hebben er beide geen last van gehad. En gewoon een heerlijke middag samen gehad.
    De indeling qua tafels lijkt mij dat dit elke keer gedaan word nav de reserveringen, tenminste dit lijkt mij het meest handige.

    Maar goed ik sta hiervoor denk ik te positief in deze situatie, ik vind het fijner om te kijken naar wat wél kan ipv wat niet kan. Ik vertrouw erop dat de deskundigen hun uiterste best te doen om het juiste advies te geven in deze situatie die ook voor hun geheel nieuws is.
     
    Youtan, Akira1978, Trirani en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Er is ook nog niets definitief of duidelijk. De vraag is überhaupt wat versoepeld zal worden per 1 juni, en in welke vorm. Nu zijn alleen wat globale kaders aangegeven, welke weer op basis van expertadvies, ontwikkeling cijfers enz, verder uitgewerkt gaan worden.

    Het enige wat ze hebben gezegd is wat, onder nog te komen voorwaardeb, mogelijk wanneer versoepeld wordt. Met altijd de bestaande randvoorwaarden van die 1,5m.
    Hoe wat qua precieze invulling kunnen we nu nog ook niet zinnig zeggen.
    Dat is afhankelijk van komende weken.
     
    Lovely83 vindt dit leuk.
  19. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.452
    10.654
    113
    Nou lijkt het net alsof anderen die een kritische vraag hebben niet positief staan in de situatie. Als ik naar mezelf kijk dan kijk ik ook naar wat wel kan. Kan je zo nalezen bij mijn Posts. Maar... in dit geval blijkt bij de uitwerking het nogal lastig te zijn en toch erg tegenstrijdig. Dan mag dat best benoemd worden.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  20. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.388
    3.258
    113
    Maar de regering heeft het toch ook nog niet helemaal duidelijk hoe de uitwerking moet zijn? Ik denk ipv te gaan gissen het beter is af te wachten hoe en wat en dan pas kritisch er naar te kijken.
     

Deel Deze Pagina