Corona nieuws deel 4

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 11 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.479
    113
    Ik mijd het ook en ik zou ook plekken vooral mijden waar mondkapjes verplicht zijn. Ik ga nu ook niet naar drukke stranden of winkelstraten.

Maar voorbeeld scholen. Als de school een mondkapje verplicht heb je 2 keuzes je gaat heen en draagt een mondkapje of je blijft thuis, met alle consequenties van dien.

Bloedprikken bij kinderen is lastiger. Ik zou er voor mijzelf geen problemen mee hebben en voor de kinderen denk ik ook niet, maar snap dat dat anders ligt.
    Maar daarbij zeg ik ook, het is niet leuk, mondkapjes niet en bloedprikken niet, maar het is wel voor een groter geheel en het draait nu niet alleen om jezelf.

Waarbij ik bloedprikken wel van een andere orde vind dan een mondkapje.

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    In je eerdere reacties lees ik toch ook echt wel wat anders..
    Vandaar dat ik op je reageerde

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.479
    113
    #4103 suus1983, 16 aug 2020
    Laatst bewerkt: 16 aug 2020
    Ik snap niet dat mensen meteen op hun achterste poten staan als het om dit soort dingen gaat. "Ik weiger dat" etc etc. Het is maar een mondkapje..
    Als je ergens een mondkapje moet dragen en je wilt dat niet, dan ga je er niet heen of je stopt met dat gemiep en doet er een op.
    Maar als ik hier dan lees dat ze weigeren hun kind een mondkapje te laten dragen en dat school voor hun dan maar een programma voor thuis moet regelen denk ik "wtf", het is maar een mondkapje. Ik snap gewoon echt echt niet waarom daar zo moeilijk over gedaan moet worden. Zal nooit beweren dat het mijn hobby wordt, maar ga er ook echt geen drama van maken. Is het zo, dan is het zo.

Bloedprikken (voor volwassen in elk geval) is wat mij betreft hetzelfde. Tja, leuk is anders, maar wel voor het grote goed en dat zou voor mijn kinderen dus ook opgaan. Net zoals mijn oudste is getest een paar week terug. Voor hemzelf, maar ook voor zijn omgeving.

En dat mensen moeilijk doen over bloedpriklen begrijp ik wel, ik vind het zelf niet zoveel voorstellen, maar het is niet meer zo vrijblijvend als een mondkapje.

Ik snap echt helemaal niks van dat moeilijk doen over een mondkapje. Niks (tenzij je misschien astmatisch bent oid).

Luckyme96, Relax en Pinkie88 vinden dit leuk.
  4. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Wie plaats ik in welk hokje?

Je moet m'n vorige vraag nog beantwoorden trouwens, wie brand ik af?

Anders reageer je gewoon niet op mij als je me zo vervelend vind, want ik krijg altijd alleen mar gezeik van jou, erg vermoeiend.

Luckyme96 en suus1983 vinden dit leuk.
  5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Nou nou..
    Deze reactie is op mij bedoeld?
    Weiger ik iets? Nee ik pas me aan aan de situatie.
    Sorry denk dat je me verkeerd begrijpt of niet goed gelezen hebt..

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.479
    113
    Jij zei dat je in mijn eerdere reacties iets anders las. Dus ik vat even voor je samen wat mijn punt is.

7. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    #4107 zonnetje2015, 16 aug 2020
    waarom denk je dat ik niet op je vorige reactie reageer? Heb meerdere keren een heel verhaal getypt maar bewust niet op gereageerd omdat ik er klaar mee was. Geen zin om 10 pagina’s terug te lezen om m’n gelijk of ongelijk te bewijzen.
    Iets met oude koeien uit de sloot halen?

En nu in een nieuwe discussie mag ik daarom niet meer op je reageren?

En je krijgt alleen gezeik met mij? Nou pardon hoor maar een discussie is geen gezeik hoor...

En je haalt er nu met je opmerking over anitvaxxerz zelf iets onzinnigs bij..
    En nee ik ben geen antivaxxer voor de duidelijkheid. Maar ik snap die reactie niet en vraag me dus af waar dat vandaan komt omdat je nu een mening vormt over anivaxxerz die nergens op gebaseerd is dus ook niet op nieuws.

En inderdaad ik zal stoppen met op je te regeren aangezien het lijkt dat je zelf ook moeite hebt met andermans meningen.
    Please correct me if in am wrong maar een keer in de spiegel kijken siert iedereen

nelta vindt dit leuk.
  8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Vandaar, dat is aangaf dat je reactie nu anders overkomt dan eerdere reacties.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.479
    113
    Ik denk er nog hetzelfde over, zou niet zo goed weten wat het verschil is.

10. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Misschien dat je het anders bracht..

En ik heb helemaal geen schoolgaande kinderen dus daarom dat ik de tag misschien niet begrijp

11. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Wel, ik gaf net 'in de vorige discussie' aan dat ik het heel vervelend vind dat mensen hier gewoon stoppen met reageren als zij vinden dat dat ok is.

Jij beschuldigt me van het viseren van 1 persoon en het afbranden van iemand, ik herken mijzelf daar absoluut niet in dus ik vraag je wat je dan bedoelt. En jij beslist dat het klaar is en dat je daar niet meer op reageert.

Nu doe je het tweede ding waar ik me mateloos aan stoor, je neemt 1 post uit een volledig gesprek tussen Nelta en ik, waarin ik aangeef dat ik een probleem heb met volwassen mensen die zaken zoals een bloedname weigeren uit een soort misplaatst 'dit is mijn eigen vrijheid' gevoel. Zij voelde zich aangesproken en ik zei dat ik niet per se haar bedoel, maar meer TYPE anti-vaxxers.

En dat laatste woord haal jij er nu weer uit om een onzinnige discussie te starten.

Nu ook net weer met @suus1983, als jende discussie aandachtig gelezen had dan had je daar al lang uitgehaald dat ze wat betreft kinderen niet vind dat het afgewongen moet worden. Maar hetnis makkelijker om gewoon alles half te lezen en terug dezelfde argumenten aan te halen. Snap je dan niet dat dat vermoeiend is?

Dus doe geen moeite, voor mij is het klaar, ik reageer verder niet meer op jouw gedoe.

Kunnen we nu alsjeblieft terug verder met nieuw nieuws ipv eindeloos terug te keren op die mondmaskers? Ik denk dat iedereen ondertussen wel snapt dat hier enkele mensen niet van plan zijn ze te dragen. Well good for you :thumup:

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.479
    113
    Tag?

13. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    #4113 zonnetje2015, 16 aug 2020
    Ik pas net m’n vorige reactie nog wat aan maar je was me net voor. Zet m hieronder nog even neer ter verduidelijking.

.....Waarom denk je dat ik niet op je vorige reactie reageer? Heb meerdere keren een heel verhaal getypt maar bewust niet op gereageerd omdat ik er klaar mee was. Geen zin om 10 pagina’s terug te lezen om m’n gelijk of ongelijk te bewijzen.
    Iets met oude koeien uit de sloot halen?

En nu in een nieuwe discussie mag ik daarom niet meer op je reageren?

En je haalt er nu met je opmerking over anitvaxxerz zelf iets onzinnigs bij..
    En nee ik ben geen antivaxxer voor de duidelijkheid. Maar ik snap die reactie niet en vraag me dus af waar dat vandaan komt omdat je nu een mening vormt over anivaxxerz die nergens op gebaseerd is dus ook niet op nieuws.....

En je reactie dat je het vervelend vindt dat mensen zomaar stoppen met een discussie dat is meer jou ‘probleem’ natuurlijk..
    Als ik geen zin heb om nog te reageren doe ik dat niet, dat jij dat niet fijn vindt kun je niet op mij afschuiven natuurlijk. Beetje oneerlijk..

en even denken hoe ik dit het beste kan verantwoorden voordat het verkeerd over komt. Je haalt er nu een groep mensen bij met een uitgesproken mening en die link je aan een iets wat (nog) geen enkele link met elkaar heeft.
    Dus plaats je antivaxxerz min of meer in het hokje ‘dat zijn de mensen die hier toch niet aan mee gaan doen’.
    Dus ik vraag me af waar deze reactie vandaan komt omdat dit gewoon een vooroordeel is. ( waar misschien echt wel wat inzit hoor maar dat tegengeluid is er nog niet)

14. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.191
    1.396
    113
    Hoe gaat dat nu eigenlijk in België? Mondkapjes zijn daar verplicht, is het nu normaal druk in pretparken en winkelstraten ed of blijven mensen daar weg?

15. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Je reageert op mij, tagged me of hoe je het noemen wil terwijl ik denk dat dit niet zozeer op mij slaat?

Ik miep niet, ga niet op m’n achterste poten staan geef m’n mening en de manier hoe ik me aanpas.

Bijgevoegde bestanden:

16. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik heb niet het gevoel dat het minder druk is of dat mensen zich inhouden om ergens heen te gaan. Er worden gewoon mondmaskers gedragen, daar wordt hier trouwens ook niet over gezeurd ofzo, die discussie leeft eigenlijk amper.

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.479
    113
    Ik snap jou niet.

Edit: ik quote jou, maar als ik het bericht plaats komt dat niet terug.

18. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    ? o_O

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.479
    113
    Normaal gesproken als je iemand quote komt dat erbij te staan. Bij het bericht hierboven niet.

Maar buiten dat mis ik je hele punt. Je vraagt mij iets en daar reageer ik op.

20. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.720
    2.524
    113
    Vervelend dat je veel pijn had. Gaat het nu weer beter?
    Ik vond het fijn dat je bleef posten, want ik kon ook niet slapen en had alles wat ik normaal zou lezen ook al gelezen. Nu had ik toch wat nieuws. :D

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina