Huh die quote klopt niet, want dat was idd ook mijn punt [/QUOTE] Er gaat iets mis met de quotes, maar het gaat om het definitie verschil tussen BMI en obesitas, niet iedereen met een hoog BMI heeft per definitie obesitas. En neen, niet iedereen met obesitas heeft alle ziektes die potentieel gelinkt worden met obesitas (of zelfs geen enkele), maar obesitas is wel per definitie ongezond (in tegenstelling tot in specifieke gevallen een hoog BMI) en verhoogt het risico op deze ziektes sterk. Maar de vraag is dus inderdaad, loopt iemand met obesitas die (voorlopig) geen uitgesproken complicaties als gevolg van obesitas heeft ook meer risico op een ernstig verloop van covid-19. Volgens dat onderzoek dat zegt dat vetcellen ACE-2 receptoren hebben en dus ontvankelijk zijn voor het virus wel. Ik had geloof ik ook gelezen dat het beademen van een zwaarlijvig persoon moeilijker is, dus dat zal het risico op overlijden sowieso ook verhogen.
Ja daar denk ik anders over. Risico ook dat er dan niemand zo gek is om een vaccin te maken. En die instanties zijn er niet voor niks he?
Ik ook niet. Maar ik ben dan ook geen pharmaceutisch miljardenbedrijf. Het feit dat de producenten die precies zouden moeten weten wat ze op de markt brengen (en dit uit moreel oogpunt alléén zouden moeten doen als ze 100% vertrouwen hebben in het product en de risico's voor de volksgezondheid) het risico (maar niet de eventuele baten) af willen wentelen op de overheden roept bij mij alleen maar meer en meer wantrouwen en weerzin op tegen het vaccin. En ik denk niet dat ik alléén sta in die mening.
Dat mag, denk niet dat iemand je zal verplichten tot het vaccineren. Ik ben iets minder wantrouwend of misschien te goedgelovig. Tijd zal het leren.
Een farma-bedrijf mag dan niet geldelijk aansprakelijk gesteld worden voor de gevolgen van een eventuele vaccinatie, maar stel dat een vaccin massaal haaruitval veroorzaakt en we eindigen met de helft van onze wereldbevolking kaal (ik zeg maar wat hoor), dan denk ik dat de goede naam van dat bepaald bedrijf er ook wel aan is en ze hun deuren mogen sluiten. Ik denk dus echt wel dat zo'n bedrijf er ook heel wat bij te winnen heeft om een zo veilig mogelijk vaccin op de markt te brengen.
Ze zullen me hooguit toegang ontzeggen tot bepaalde diensten/pleziertjes en voorrechten. Maar ik hoop oprecht dat het allemaal losloopt en corona volgend jaar weer beschouwd wordt als 'that was sóóó last year', zoals zovele belangrijke gebeurtenissen in het verleden. Maar indertijd: de tijd zal het leren. Ik ga even een herinnering vastleggen om over 1 jaar het topic 'Corona revisited' te openen. Ik denk oprecht dat dat echt een hele interessante discussie gaat worden. Wat is er met de verwachtingen/angsten van beide kampen gebeurd? Hoe is het allemaal gelopen en hebben we iets geleerd van elkaar? En vooral: leven we dan nog in het 'nieuwe normaal' , of mogen we weer gewoon onszelf zijn? En wíllen we dan onszelf nog wel zijn? 17 augustus 2021: it's a date!
De Jonge: extra maatregelen voor de regio Amsterdam In het overleg met de 25 voorzitters van de veiligheidsregio's is gekeken naar regionale verschillen, die volgens minister De Jonge groot zijn. Verder is concreet gekeken naar de maatregelen die nodig zijn om het stijgend aantal besmettingen in te dammen. Om welke maatregelen het gaat, wilde De Jonge niet zeggen: dat maakt hij vanavond bekend in een persconferentie met premier Rutte. Wel zei hij dat er extra maatregelen komen voor de regio Amsterdam, waar het aantal besmettingen toeneemt. "Daar moeten we de teugels nog wat strakker aanhalen." Die maatregelen worden vanavond bekendgemaakt, na de persconferentie van Rutte en De Jonge. Later deze week volgen waarschijnlijk ook extra maatregelen voor de regio Rotterdam. Niu ik ben benieuwd. In Rotterdam zijn de cijfers juist weer stabiel de laatste week. Ik zou het toch wel een beetje raar vinden als ze nu ineens met extra maatregelen komen daar. Als ze dat nu tijdens de vorige persconferentie hadden gedaan, dan zou dat een stuk logischer zijn.
Er gaat iets mis met de quotes, maar het gaat om het definitie verschil tussen BMI en obesitas, niet iedereen met een hoog BMI heeft per definitie obesitas. En neen, niet iedereen met obesitas heeft alle ziektes die potentieel gelinkt worden met obesitas (of zelfs geen enkele), maar obesitas is wel per definitie ongezond (in tegenstelling tot in specifieke gevallen een hoog BMI) en verhoogt het risico op deze ziektes sterk. Maar de vraag is dus inderdaad, loopt iemand met obesitas die (voorlopig) geen uitgesproken complicaties als gevolg van obesitas heeft ook meer risico op een ernstig verloop van covid-19. Volgens dat onderzoek dat zegt dat vetcellen ACE-2 receptoren hebben en dus ontvankelijk zijn voor het virus wel. Ik had geloof ik ook gelezen dat het beademen van een zwaarlijvig persoon moeilijker is, dus dat zal het risico op overlijden sowieso ook verhogen.[/QUOTE] Bij echte bodybuilders wordt het bmi berekend waarbij gekeken wordt naar de verhouding vetmassa en spiermassa. En idd dat een zwaarlijvig persoon moeilijker te beademen klinkt heel aannemelijk. Vooral omdat je bij Corona op je buik beademt wordt en dus meer druk op je longen kan staan
https://www.ad.nl/binnenland/kinderartsen-verplicht-een-meter-afstand-op-middelbare-scholen~acd2f1cd/ Ik vind dat ze nu toch echt eens knopen moeten doorhakken. Die onzekerheid vind ik niks.
Dan stop met onrust zaaien denk ik dan. Hoe verwachten ze dst ouders hun kinderen met een gerust hart naar school sturen?
Opmerkelijke beelden uit Wuhan - https://nos.nl/l/2344484#UPDATE-container-47021669 Wie vroeg zich pas af hoe het nu in Wuhan is? Je gaat er kennelijk uitstekend..... Hopelijk wij ook over 3 mnd.
Dit idd. Sowieso vind ik dat het OMT met een gezamenlijk advies moet komen en dat losse leden niet met dit soort opmerkingen moeten komen en daardoor onrust zaaien.
Nou dat sowieso, ik heb het idee dat ze dan even aandacht te kort komen ofzo en dan weer iets roepen.
Inderdaad! Maar waarschijnlijk worden dit soort proefballonetjes bewust opgelaten. Net als het 'lekken' de dag voor een persconferentie. Daarmee polsen ze vast een beetje wat de reacties zijn vanuit het veld. En dan kunnen ze eventueel nog dingen aanpassen voordat ze het officieel bekend maken. Over proefballonnen gesproken, ik laat er ook één op. Ik ken een VO school waar al een compleet uitgewerkt plan klaar ligt om met halve bezetting te werken. Waarbij steeds de halve klas fysiek op school is en de andere helft diezelfde les online volgt. De ene week gaan leerlingen ma wo vr naar school en de andere week di do. Daarmee gaan alle lessen dus door, maar je volgt ze afwisselend online en fysiek.
Maar op basis van dit soort onrust zijn destijds de scholen gesloten, terwijl er uiteindelijk is gebleken dat dit niet noodzakelijk was. 2 vragen op een webinar zijn heel breed uitgemeten in de media en met als gevolg dat de scholen sloten.
Tja als het per se moet...maar ik vind eigenlijk dat middelbare scholen gewoon op oude voet verder moeten en zonder afstand. De huidige cijfers geven geen grond om weer aan die middelbare scholen te gaan sleutelen.