Meh ik wil het niet eens leren en het is niet te controleren dus mijn wegwerpmondkapje is al een maand in gebruik. Mijn schoonouders doen dat ook.
Maar zie je dan ook werkelijk verschil tussen landen waar men het wel doet en waar men het niet doet. En er goed mee om gaan, gaat hem echt niet worden. Zeker niet als hij elke keer op en af mag. Ik heb eigenlijk nog niemand gezien hier die hem goed gebruikt.
Haha ja hoor, dus iedereen die een mondkapje niet goed gebruikt is dom? Of zijn dat juist mensen die erg realistisch zijn en beseffen dat het totaal niet werkt, of je hem nu goed of niet goed gebruikt?
Ik denk precies andersom. Ik kan me niet vinden in alle complotten. Ik vind dat waanideen. Ik vind het juist gebruiken van een mondkapje heel goed. nET ALS JIJ HET NIET GOED VIND. Of mensen het doen moeten ze zelf weten.
Er zijn gewoon twee kampen. 1 die denkt dat er niks is en we gedoemd zijn de overheid te volgen. En 1 die wel denkt dat corona bestaat en graag wil dat dit stopt zodat de zorg niet teveel wordt belast en de jeugd en de zwakken en ouderen weer gewoon kunnen leven. Tenminste dat gevoel heb ik.
Vandaag noodgedwongen in Duitsland gewinkeld, de voorraadkasten waren echt leeg na een half jaar (was de laatste vrijdag voor de lockdown geweest). Wat het meest opviel: NIEMAND hield afstand! En vooral Duitsers hadden het ding niet over de neus, of hem aan hun kin hangen (alleen over de onderlip zag ik ook). De Nederlanders hielden zich beter aan de regels. Verder geen enkele controle op aantal mensen in de winkel, karretjes desinfecteren kon ook nergens (wat ik overigens ook onzin vind), het was echt: we moeten een mondkapje, hoe we hem dragen boeit niet zo en dan kunnen we doen en laten wat we willen.
Nee, maar er is geen bewijs dat het wel werkt en landen waar het wel verplicht is doen het niet beter dan ons.
Dat heeft niets met IQ te maken. Maar het is gewoon niet te doen. Je handen moet je voor en na op en afdoen schoonmaken; hoe als je naar buiten loopt en waar laat je hem dan? In je broekzak, bij mobiel, sleutels enz, om je arm, op tafel?
In NRW doen ze het nog wel redelijk met de mondkapjes, maar aan de Duitse Oostkust, stelde het helemaal weinig voor. Iedereen doet het omdat het moet, maar vraag niet hoe.
Dat er geen overtuigend bewijs is dat het wel werkt, betekent nog steeds niet dat het totaal níet werkt.
https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/coronavirus/in-depth/coronavirus-mask/art-20485449 Hier staat dat het toch wel goede resultaten geeft.
In een zakje, echt súper moeilijk... Je kan echt overal een probleem van maken als je dat wil, dat is wel duidelijk.
Dat heb ik werkelijk nog niemand zien doen. Hier moet hij dus tig keer per dag op en af. Dat werkt gewoon niet met een zakje en van wie was dan weer welk zakje en dan moet je eigenlijk na elke keer een nieuw zakje pakken, want een gebruikt kapje erin en hij is vies.
In een zakje die je van te voren al meeneemt? Je kunt gewoon een handzeep meenemen en eerst je handen schoonmaken...dan opzetten...na gebruik in het zakje doen en daarna je handen weer schoonmaken. Daarna nog steeds niet aan je gezicht zitten....en thuis goed je handen wassen ( met een liedje) Ik zie het probleem echt niet. Maar ik zie een masker wel als extra....dus ook afstand en je handen blijven wassen.
Nee, maar heb je het idee dat het in landen waar het wel moet, het nu echt beter gaat? Daar ben ik echt benieuwd naar.