Corona nieuws deel 4

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 11 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ik denk dat dit moeilijk is om te meten. Misschien gaat het hier wel nog beter als mensen de mondkapjes gaan dragen.

Fuddey vindt dit leuk.
  2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar hoe dan? Wij waren vanaaf even in de speeltuin hier en ik moest gelijk wassen daar. Dus naar binnen, kapje op, wasmachine aan en weer naar buiten, kapje af. Even later moest de jongste plassen, dus ding weer op en buiten weer af en dat nog een paar keer in een uur tijd.

3. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar hoeveel beter moet het gaan? Een beetje groepsimmuniteit opbouwen is voorlopig onze enige troef voor deze winter.

Kinderwens87, bosi333 en tuc vinden dit leuk.
  4. tuc

tuc Niet meer actief

Heb jij bewijs dat het wel werkt?
    In Italië lopen ondanks mondkapjes de besmettingen op.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Geen overtuigend bewijs dat het niet werkt, betekend ook niet dat het wel werkt.

zonnetje2015 en nelta vinden dit leuk.
  6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Af = in een zakje en daarna een nieuwe op.
    Zo doe ik het, het is geen hogere wiskunde hoor...

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Dat zeg ik toch nergens? Jíj roept dat het totaal niet werkt, kom maar met je bewijs dan...

Neuzeke en bosi333 vinden dit leuk.
  8. tuc

tuc Niet meer actief

Waarom zou ik iets gebruiken waarvan geen bewijs is dat het werkt? Zo kunnen we preventief zoveel doen waarvan geen bewijs is, gewoon voor de zekerheid.

Whysteria vindt dit leuk.
  9. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar hij moet dus wel tientallen keren per dag op en af hier. Heb jij er zoveel? Hier hebben we 2 wasbare pp, waarvan de ene veel fijner ademt dan de andere. Die tweede heb ik dus alleen gebruikt om de andere te wassen vandaag.

10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Er is nog steeds niks bekend over groepsimmuniteit, in Zweden valt dat plan vooralsnog ook flink tegen. Die hoopten in Stockholm op 30-40% nu? Bij lange na niet het geval... En hoogste aantal doden in de eerste helft van 2020 sinds 150 jaar.

bosi333 vindt dit leuk.
  11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Ik heb er inderdaad wel echt meer dan 2 pp, dat lijkt me bijzonder weinig als je er meerdere keren per dag eentje op moet.

bosi333 vindt dit leuk.
  12. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Helemaal gaat het hem ook niet worden voor de winter, maar als een flinke groep het al gehad hebben, dan hebben we daar zeker baat van. Zweden schijnt juist een goed eind op weg te zijn naar de groepimmuniteit en op Stockholm en Goteborg na doen ze het goed.

tuc vindt dit leuk.
  13. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.540
    14.063
    113
    Vrouw
    In Spanje heb je mondkapjes plicht, en ondanks dat loopt het aantal besmettingen in het noorden weer op.
    Geen idee hoe men daar met de mondkapjes om gaat, hier in het zuiden draagt iedereen hem zo als het moet. Daarnaast moet je verplicht je handen desinfecteren als je ergens naar binnen gaat (er zijn hier zelfs een soort speciale desinfectant security mensen voor).
    Maar het lijkt mij niet dat dit in het noorden heel veel anders is.

Voor mij dus weer eens het bewijs dat mondkapjes niet werken.

Whysteria, nelta en tuc vinden dit leuk.
  14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.860
    19.260
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Maar hoezo moet hij tientallen keer per dag op en af?
    Ik zit niet in team mondkapje hoor. Maar ik vraag me echt af hoe je tientallen keren per dag je mondkapje op en af moet doen.

Neuzeke vindt dit leuk.
  15. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Dat vroeg ik niet. Ik vroeg om bewijs dat het níet werkt, want dat blijf je zo stellig beweren.
    Er zijn aanwijzingen dat het wél werkt, vandaar dat de WHO het aanraadt onder andere, maar nog geen sluitend bewijs omdat veel onderzoeken nu gewoon nog lopen.

16. tuc

tuc Niet meer actief

Maar met het hoge aantal doden kijk je naar absolute cijfers. Als we dat hier doen heeft het griepseizoen 2 jaar terug een heel stuk meer doden geeist dan Corona.

17. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Tja dan had ik wel er wel tientallen pp mogen meenemen. Maar iedereen zet hier gewoon hetzelfde kapje weer op.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Waarom moet ik bewijzen dat het niet werkt.
    Dat ik meen dat het niet werkt baseer ik op verschillende dingen:
    - de werking van een kapje, dat zo'n stukje stof dus echt niet tegenhoudt.
    - de feiten dat de landen die wel een streng mondkapjesbeleid voeren een grotere stijging ervaren, zoals hier boven Spanje benoemd is.
    - en het ontbreken van bewijs dat het wel werkt.

Als je mensen wil opleggen iets te doen zul je daarvoor met bewijs moeten komen. Anders kun je evengoed mensen opleggen een aluhoedje te dragen. Baadt het niet, dan schaadt het niet.
    Nee, ik geloof dus niet dat het werkt. Wil men dat ik er 1 opzet, dan zullen ze met bewijs moeten komen.

Cin85 en nelta vinden dit leuk.
  19. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Bijvoorbeeld vandaag:
    - vanmorgen broodjes halen
    - bij speeltuin moest dochter naar toilet
    - later zelf nog naar het toilet
    - ijsjes kopen
    - bij het zwembad
    - uit het zwembad
    - s avonds met de was aanzetten
    - wasmiddel was op, dus weer langs het huisje en dus weer naar binnen
    - onder tussen zaten de kinderen de speeltuin en moest de jongste weer plassen
    - koffie gehaald en buiten opgedronken
    - was uit de machine gehaald (gezamelijk washok)

en dan hoefde ik nog geen eens boodschappen te halen vandaag.

Deel Deze Pagina