Corona nieuws deel 4

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 11 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.295
    11.059
    113
    Dus als politicus mag je geen familie hebben die werkt of ooit gewerkt heeft eigenlijk? Want zo kan je overal wel een slap verhaal bij lullen. Hij heeft een microbioloog in de familie die aan de universiteit onderzoek doet om deze ontwrichtende pandemie te bestrijden. Mooi toch? Of jij heb jij ook maar enigszins iets om deze beschuldiging van belangenverstrengeling nader te ondersteunen?
    En de politici die aan de macht zijn, zijn niet onafhankelijk. Die zijn altijd verbonden aan een grote politieke partij.

Syane, Wellesnietes, Luckyme96 en 7 anderen vinden dit leuk.
  2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.246
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind dit voorbeeld eerlijk gezegd vergezocht, dit kan prima berusten op puur toeval. Ik zou het als ik onderzoeker was niet kunnen waarderen als mijn werk niet serieus genomen wordt door het werk van mijn broer (en andersom).

Maar dat het vaak om geld draait, dat klopt inderdaad helaas.

Wellesnietes vindt dit leuk.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

Dit is iets waar ik inmiddels ook wel een beetje boos van wordt. Alle beroepsgroepen hebben gewoon de hele zomer doorgewerkt. Om er even 2 groepen uit te halen: leerkrachten lopen niet meer risico dan supermarktmedewerkers en pedagogisch medewerkers. Maar nu is er ineens een probleem?

bulakgirl, Syane en Wellesnietes vinden dit leuk.
  4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.246
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja dat zou kunnen. Al kan ik niet zo goed bedenken wat dan.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.176
    8.903
    113
    Ik vraag me toch altijd af of het nou echt zo is dat ‘het onderwijs’ meer klaagt of dat het door de media enorm uitvergroot wordt.

Wat je in het nieuws hoort, is namelijk niet altijd per definitie 100% waar... Ik heb al zo vaak berichten gelezen waarvan ik ‘het verhaal erachter’ kende en daardoor wist dat ik het met een korreltje zout moest nemen. En als dat hier ook zo is, dan vind ik dat best kwalijk, want je ziet hoe mensen er op reageren... Je krijgt zo een heel vertekend beeld.

(De leerkrachten die ik zelf ken, klagen bv. namelijk helemaal niet en zijn zeer blij dat ze eindelijk weer aan de slag mogen met hele klassen ed.)

Vitamientjuh, bulakgirl, Syane en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

Dat klopt in bepaalde gevallen wel hoor, die stakingen zijn vooral door de media uitgemolken en negatief gemaakt.
    Maar in dit geval hoor ik best veel leerkrachten zeggen: ja, uhh ik zie het toch niet echt zitten.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ik kan zo ook niet een specifiek voorbeeld benoemen hoor. Maar voor veel politici is in de politiek ook gewoon een zakelijk gebeuren.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.176
    8.903
    113
    Maar zelfs dan, dat betekent niet dat ze het niet doen, toch? Er zijn ws genoeg zorg- en supermarktmedewerkers die als je het ze vraagt ook zullen zeggen dat ze het niet zien zitten.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zeg ook niet dat ze niet aan het werk zullen gaan hoor, maar niet alle nieuwsberichten over leerkrachten zijn natuurlijk overdreven. Er zal echt wel een kerngroep zijn die zo denkt

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.176
    8.903
    113
    Maar dat is bij andere beroepsgroepen niet anders, denk ik. Dus waarom het bij deze beroepsgroep uitvergroten?

Lafayette en Luckyme96 vinden dit leuk.
  11. tuc

tuc Niet meer actief

Ja misschien dat er uit deze beroepsgroep toch meer geluiden komen?

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.176
    8.903
    113
    Of ze worden eerder opgepakt en uitvergroot? Dat was wat ik in mijn eerste post bedoelde. ;)

bulakgirl vindt dit leuk.
  13. tuc

tuc Niet meer actief

Ja dat snap ik. Maar ik weet het niet.
    Ik kan alleen in mn eigen kring kijken, zoals ik eerder zei: gelukkig heel veel enthousiaste leerkrachten die er zin in hebben. Maar ook een paar die het allemaal niks vinden.
    Ik ken ook wel supermarktmedewerkers en veel pm'ers, maar daar is daar nooit sprake van geweest.

14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.176
    8.903
    113
    Hier dus juist enkel onderwijsmensen die heel enthousiast zijn. En ik ken zorgmedewerkers die dat minder waren/zijn. Net wie je spreekt dus. :)

tuc vindt dit leuk.
  15. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.558
    14.112
    113
    Vrouw
    Ik heb nergens gezegd dat familieleden van politici niet mogen werken.
    Maar in het geval van de Jonge, is het zachtjes gezegd nogal vreemd dat zijn voorganger Bruins ineens stopte (of aan de kant gezet is?).
    Maar misschien moet je eens googlen op Marien de Jonge en de Bill and Melinda Gates Trust foundation. Dan begrijp je ongetwijfeld een stuk beter wat ik bedoel.

16. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Grappig. Even googlen en dan kom je op het volgende uit: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-22894-302.html Dat was dus de 'ontwrichtendende pandemie' van inmiddels bijna 10 jaar geleden. En blijkbaar waren er toen eveneens zaken aan de orde waar kamerdebatten aan gewijd werden. Grappig genoeg komt de naam Osterhaus ook weer langs. Maar jij gelooft blijkbaar niet in belangenverstrengeling. :rolleyes:

Cin85 vindt dit leuk.
  17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ken 1 iemand die 1 een supermarkt werkt en die voelt zich absoluut niet veilig. Score van 100% ;) Het maakt ook uit aan hoeveel mensen je het vraagt en aan welke mensen.

18. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Jij kent echt heel andere mensen dan ik ;). Jij kent verpleegkundigen die niet bang zijn voor een eventuele tweede golf en je kent ook al leerkrachten die het niet zien zitten om in een slecht geventileerde ruimte voor 25/30 pubers te gaan staan.
    Ik ken dan toevallig een ic verpleegkundige die net haar baan heeft opgezegd omdat ze dus wel bang is voor die tweede golf (ze gaat nu lesgeven!). En ik ken collega’s die het inderdaad niet zien zitten én collega’s die het allemaal maar onzin vinden. En zo kennen we allemaal wel iemand die iets vindt. Zelf vind ik het ook spannend, maar ik loop daar in real life niet zo mee te koop. Want wat schiet je ermee op om de hele tijd te roepen dat je iets niet wilt of iets juist onzin vindt!?
    Op dit forum komen ook elke keer dezelfde argumenten, non-argumenten, verdachtmakingen en ‘kritische’ noten terug.

Ik ga nu vooral maar eens afwachten wat er gaat gebeuren de komende weken en maanden; feitelijk dus.
    Ik hoop oprecht dat alle ‘kritische’ denkers hier komende winter keihard kunnen roepen: I told you so!

Tot slot nog een tip: het eerste uur van Zomergasten met Ilja Leonard Pfeifer is reuze boeiend om terug te kijken. Gaat over complotdenken en hoe dit tot stand komt. Vond het verhelderend en echt heel interessant.:thumup:

Wellesnietes, cowgirl80, Luckyme96 en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Oh, ik moet mijn vorige post nog aanvullen zie ik! Je kent ook nog supermarktmedewerkers! Die ken ík nou toevallig niet....:|

bosi333 vindt dit leuk.
  20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113

Ik sluit me hier bij aan.

Deel Deze Pagina