Corona nieuws deel 4

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 11 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

De totstandkoming van de Jonge als lijsttrekker is helemaal vreemd.

Cin85 vindt dit leuk.
  2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Of het is een voor de media in deze tijd (einde vakanties) heel interessante beroepsgroep om over te verslaan?

3. tuc

tuc Niet meer actief

Tuurlijk, iedereen die niet direct ja en amen overal op zegt komt met non argumenten:thumup:

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Ugh, serieus?

5. tuc

tuc Niet meer actief

Beiden denk ik. Het zal een wisselwerking zijn. Leerkrachten voelden zich niet gewaardeerd en toen kwamen de stakingen. Voor mensen die al weinig respect voor leerkrachten hadden was dit koren op de molen en werd het enorm negatief uitgemolken. Waardoor sommige leerkrachten (terecht of niet) het gevoel kregen hun standpunten aan te zetten. En dat icm de media heeft gezorgd voor de sfeer van klaagcultuur.

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.571
    3.069
    113
    Nouja ik zie het ook niet zitten maar keus is er niet.
    Ik werk in e gehandicaptenzorg, we krijgen er cliënten bij en werken dan dus met 20 mensen in 1 ruimte.
    Mét inloop van andere mensen.
    En nee daar ben ik niet blij mee, maar keus is er gewoon niet.
    Ik ben risico patient, de besmettingsgraad in onze stad is hoog.
    Clienten die de hygiene en corona maatregelen maar lastig vinden en ook gewoon in winkels komen, met de bus gaan en sommige op een woning wonen...

Ik zorg voor mijn eigen hygiëne en houd zoveel mogelijk afstand.
    Maar ben eerlijk gezegd wel bang om het op te lopen.

7. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.295
    11.059
    113
    Vind ik het vreemd dat een minister knakt onder de druk van de coronacrisis? Nee hoor. En als het zo voorgekookt/doorgestoken kaart zou zijn, waarom hebben we dan voor het grootste deel van de coronagolf, meer dan 3 maanden, een andere minister van volksgezondheid gehad?
    En als ik Marien de Jonge google, dan krijg ik enerzijds gewoon een mooie lijst hits passend bij een academisch onderzoeker van zijn niveau, en anderzijds een lijst vage sites die de rotzooi braken zoals jij hierboven gekopieerd hebt.

Felice, cowgirl80, Luckyme96 en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Vitamientjuh en tuc vinden dit leuk.
  9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
  10. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

11. Whysteria

@MadeInUSA heb je nog iets inhoudelijks te melden over mijn link in post #4556?

12. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.295
    11.059
    113
    Het lot van de preventieve gezondheidszorg en publieke gezondheid... er staat iets te gebeuren en met die dreiging moet je iets. Dus je maakt bepaalde keuzes, terwijl je glazen bol maar hardnekkig wazig blijft. Valt de epidemie mee, dan heb je veel teveel geld uitgegeven, vaccins voor niks gekocht, je zakken gevuld, onnodig dieren geruimd, weet ik veel. Breekt de pleuris, of een andere infectieziekte, toch uit, dan heb je zitten slapen, verkeerde prioriteiten gesteld, of je hebt een geheime agenda om bejaarden te vermoorden... kortom je kan het nooit goed doen. Achteraf is alles makkelijk. Ik heb groot respect voor de mensen die op basis van beperkte en steeds veranderende informatie grote beslissingen moeten nemen, die altijd voor de ene helft van het publiek te ver en voor de andere helft niet ver genoeg gaan. Wetende dat de shitstorm linksom of rechtsom gaat komen, omdat Nederlanders een stel eigenwijze verwende zeikerds zijn.

Lynx, Felice, Beukenhaag en 20 anderen vinden dit leuk.
  13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het te ver gaan om hier alleen de media de schuld van te geven.
    Maar het blijft triest dat de gezondheidszorg voor andere ziektes (fysiek en mentaal) hier zo ernstig door in de knel is gekomen. We moeten echt zien te voorkomen dat zo'n situatie zich opnieuw voordoet.

bosi333 en Fuddey vinden dit leuk.
  14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik kan dit niet vaak genoeg liken. :thumup:

15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.295
    11.059
    113
    Ja hoor. Zie boven. Juffie ongeduld?

NiVa0230, Luckyme96, bosi333 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Luckyme96

Luckyme96 Bekend lid

22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Ben echt benieuwd hoeveel jij er persoonlijk kent:p

Neuzeke vindt dit leuk.
  17. Whysteria

#4577 Whysteria, 23 aug 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 aug 2020
    Er is ook nog zoiets als leren van de fouten uit het verleden, je als regering niet laten verleiden wéér naar de oplichters te luisteren, of erger nog: jezélf te verrijken, al dan niet met hulp van je familie.
    Een goede regeringsleider denkt resoluut en nuchter na en laat zich niet één dag lenen tot een toespraak over groepsimmuniteit, om dat de volgende dag weer in te trekken. Een goede leider zou het absoluut niet goedkeuren dat Covid patiënten massaal in de verzorgingshuizen zijn verpleegd terwijl er noodoplossingen waren. En het gaat er helemaal niet om dat Nederlanders verwende zeikerds zijn. Dit is een globaal probleem. De hele wereld wordt massaal genaaid. En niet iedereen in de wereld is een verwende zeikerd.

Edit: ik vergat nog het woord 'eigenwijs' in aanvulling op 'verwend', maar je begrijpt wat ik bedoel. Maar jouw reactie is overigens geen inhoudelijke reactie op de link die ik plaatste. Het ging mij erom dat er 10 jaar geleden blijkbaar al kamervragen werden gesteld over een miljoenenzwendel rondom een 'pandemie' waar Ab Osterhaus blijkbaar een rol in speelde. Dan kun je dat afwentelen op duivelse dilemma's en zo, en Nederlanders die eigenwijs en verwend zijn. Voor mij schreeuwt dat corruptie. Maar hé, dat gebeurt natuurlijk alleen in Rusland en Zuid-Amerika en zo...

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.246
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk dat de overheid hier beter in had moeten communiceren. Of ik heb zelf iets gemist maar ik was wel goed op hoogte dacht ik. Toen ik in april naar de huisarts wilde mocht ik niet langskomen. Toen ik in juli een keer wilde dacht ik eigenlijk dat ze nog steeds liever geen patiënten zagen. Maar toen kon ik dus wel gewoon langskomen.

19. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.295
    11.059
    113
    Ik ben nogmaals erg benieuwd naar jouw bewijs dat minister de jonge of zijn broer persoonlijk beter worden van de coronacrisis of het vaccin (waar de hele wereld om heeft gevraagd). En wie noem je nu een oplichter, in deze crisis en de vorige, en waarom precies?
    Een goede leider luistert naar de experts om hem/haar heen, en stelt beleid bij in geval van voortschrijdend inzicht.
    En waar wilde je de verzorgingshuispatienten heen brengen? Ahoy? Hoeveel ouderen, en welke precies, wilde je daarheen brengen, terwijl we op dat moment nog niet eens wisten dat isolatie op de eigen kamer niet genoeg was?

Door wie en waarom voel jij je genaaid? Want ik lees een hoop onderbuik en niks wat ergens op slaat.

bosi333, Fuddey en Neuzeke vinden dit leuk.
  20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.246
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Er zijn echt wel fouten gemaakt. Maar dit virus is nieuw en het verloop van deze pandemie ook. Ze moeten het doen met de info die ze nu hebben en die is beperkt. En deze pandemie verloopt heel anders dan die van de Mexicaanse griep. Dus leren van wat voorheen is gebeurd heb je ook niet altijd iets aan, omdat het niet 1 op 1 te vergelijken is.

Fuddey en Neuzeke vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina