Euh je zegt net zelf dat aanpassen wanneer nodig goed is En in het artikel staat "door het minder warme weer en het einde van het toeristisch hoogseizoen is het op de drukste plekken nu waarschijnlijk makkelijker om 1,5 meter afstand te houden,".
Ja het was ook vooral rustiger omdat mensen in andere gebieden gingen winkelen. Ook geen wenselijke effect voor de winkeliers daar. En die van het mooie weer snap ik niet helemaal, want corona doet het juist minder goed met warmte.
Ze bedoelen dat nu het mooie weer eindigd en de vakantie voorbij is het minder druk is en je daardoor beter afstand kan houden
Minder mooi weer (en gewoon deze tijd van het jaar) is over het algemeen minder toeristen = minder drukte = meer ruimte = makkelijker 1.5m afstand houden.
Ik ben benieuwd met welke omstandigheden ze toen rekening hebben gehouden. Bij een normale verspreiding van mensen zou je idd verwachten dat alle groepen besmet zouden raken. Maar nu zijn de bewegingen natuurlijk niet normaal. Hoe vaak mengen ouderen zich met de groep die juist nu het snelst besmet raakt? Begin juli wisten ze hier minder van af dan nu. Nu blijkt dat het vooral in besloten kringen besmettingen plaatsvinden.
https://www.at5.nl/artikelen/204078/mondkapjesplicht-in-drukke-gebieden-wordt-opgeheven Nog niet bijgelezen dus misschien al gedeeld.
Ik heb geen idee, het gaat er mij om dat ze dat dus al bijna 2 maanden roepen en dat totaal niet in de cijfers terug te zien is. Volgens mij roepen ze dat over 2 jaar nog.
Tja, ik ben het met je eens. Niet zozeer voor mij persoonlijk, want ik snap dat zoiets kan gebeuren. Als ik visite heb zullen er ook vast foto's gemaakt kunnen worden van momenten zonder afstand. Maar er is zoveel weerstand tegen alle maatregelen en adviezen. Met deze beelden voer je die discussie toch alleen maar. En de foto van het koningspaar vind ik misschien nog wel erger. Zij hebben gewoon bewust op een foto geposeerd zonder afstand. Dan denk ik echt.. hoe dan!?
Nou een bordesfoto met alle gasten van de bruiloft is toch iets minder handig, dan een foto met 1 iemand extra erbij.
Ik mag toch hopen dat hij ook gewoon een boete krijgt, want anders heb je gelijk een precedent om al dit soort boetes aan te vechten.
Nouja, die is wel een beetje dom. Je kan prima met krijt ff kruisjes of cijfers neerzetten en dan twee of drie foto's over elkaar heen leggen om zo toch een groepsfoto te maken. Beetje fotograaf/beeldbewerker kent die trucen wel. Zo zijn er ook trucen om bij touristische gebouwen voorbijgangers weg te werken. (tutorial is op pinterest te vinden voor de liefhebbers)
Je ziet op de bewust bordesfoto wel dat er in ieder geval door een aantal mensen een poging tot afstand houden is gedaan. Met name aan de rechterkant zie je koppeltjes waartussen duidelijk ruimte zit. Absoluut minder dicht bij elkaar dan bij een normale groepsfoto.
Als je dit zo eens doorleest dan word ik toch niet vrolijk hoe het gaat in de wereld. https://www.nu.nl/coronavirus/6036016/rivm-meldt-501-besmettingen.html Frankrijk ook heel veel meer besmettingen. Nederland gelukkig wel stabiel. Zou fijn zijn als het toch weer flink af zou nemen.
Ook weer ‘bijzonder’ nieuws: https://www.nu.nl/voetbal/6073869/spelers-nederlands-elftal-hoeven-niet-in-quarantaine-door-uitzondering.html Blijkbaar geldt de quarantaine toch niet voor iedereen.... Het argument is dat ze toch in bubbel leven, maar de laatste weken zien er toch al genoeg besmettingen bij voetbalclubs langsgekomen.
Dat is ook bij het werk van mijn man zo. Voordat hij aan boord mag moet hij in quarantaine en daarna een test. Van boord gaat hij gelijk naar huis zonder veel mensen tegen te komen ( nou ja...met mondkapje wel) Dan hoeft hij niet in quarantaine hier thuis.
Maar dan leef je echt in een bubbel aan boord van een schip en ben je vooraf in quarantaine geweest. Dat geldt voor voetballers allebei niet. Die gaan met vliegtuig naar hun bestemming, verblijven in hotels enz en komen daar alleen al met allerlei mensen in contact.
Zitten ze in hotels niet op bv een eigen verdieping in hun eigen bubbel? Ik dacht dat ergens gelezen te hebben.