Ik lees nu dat ze vooraf helemaal niet in quarantaine zitten, en eenmaal in NL dus ook niet in quarantaine hoeven - dat is wat mij betreft gewoon bizar.
Alleen met EK's en WK's hebben ze met het hele team een hotel afgehuurd of als er weinig hotels zijn, een hele vleugel. De avond voor een belangrijke wedstrijd mogen er geen partners op de hotelkamers omdat de spelers dan moeten uitrusten en goed moeten slapen. Maar in dit geval zitten ze absoluut niet in een soort bubbel.
Ja in Nederland gaat het best goed. Valt me niet tegen. Ik had na de vakantie het erger verwacht. Dat komt tot nu toe nog niet uit.
Ja de reden voor deze uitzondering is dat ze vlak voor en vlak na een Oranje wedstrijd weer met hun eigen team kunnen spelen. Een bubbel is dan idd niet mogelijk.
Nee idd, die piek aan besmettingen van 1.5 week geleden, heeft heel even iets meer opgenomen patiënten gegeven, maar dat neemt nu ook alweer af. Even terug lagen er nog meer dan 40 op de IC.
Gewoon afschaffen die onzin. Maar ik snap het oprecht niet, dus omdat spelers niet in meerdere teams kunnen spelen lossen we het maar op door voor deze groep de regels aan te passen? Ik vind het echt te belachelijk voor woorden
Ach zolang je een bovengemiddeld salaris hebt (Koning, Grapperhaus, voetballers etc) dan hoef je geen 1,5m afstand te houden. Die 1,5m afstand bewaren ze namelijk liever voor het klootjesvolk want alleen die kunnen besmet raken. [/sarcasmemodusuit]
Daar begint het inmiddels wel op te lijken inderdaad. Typisch gevalletje 'Do as I say, not as I do'...
Vanavond persconferentie. Om 19.00 uur weer. Ik heb het idee dat het helemaal niet zo slecht gaat in Nederland. Gelijk aantal besmettingen als vorige week. Dat moetener natuurlijk veel minder worden maar tot nu toe stijgt het ook niet enorm. Voorzichtig positief?
Ik heb het idee dat het al best goed ging, ook 2 weken geleden al. Rutte blijkbaar niet want hij begon toen de persconferentie door te zeggen: 'Het gaat niet goed in Nederland'. De winter moet nog beginnen dus de aantallen zullen de komende tijd echt wel omhoog gaan, maar ik hoop ook dat ze dan wederom niet zeggen dat het slecht gaat maar inzien dat het in de lijn der verwachtingen ligt. (Ervan uitgaande dat het niet enorm stijgt natuurlijk) Het virus is en blijft er nog wel en dus zullen er ook mensen besmet raken.
Wat me van de persconferentie vooral is bijgebleven dat er dus geen punt op de horizon is om nu naar uit te kijken. Ja misschien ergens in januari als we geluk hebben en het vaccin is er...hiervoor keken we steeds naar een nieuw puntje, in april/mei de scholen weer open, in juli de restaurants, daarna naar sept. Misschien nieuwe versoepelingen. Nu...tot ooit blijven we in deze situatie....het thuiswerken, de 1,5 m afstand, alles op afspraak, alle beperkingen.... Het begint mij steeds meer tegen te staan, de hele situatie. (en ja we doen het voor iedereen, zodat we allemaal gezond blijven...ik weet het maar op dit moment heb ik er echt even helemaal genoeg van!)
En dat (het feit dat de horizon steeds een stukje verlegd gaat worden of 'the carrot on a stick approach' ) is dus precies wat velen al langere tijd zeggen (maar ja: dan ben je een complotgekkie enzo)... Ik zag vandaag Rutte tijdens een persconferentie over Grapperhaus zich in allerlei bochten wringen (ja een beetje laat, maar ik volg het nieuws niet op de voet) en ik begrijp serieus niet waar het draagvlak van die man vandaan komt. Wat een eng, ongeloofwaardig, liegend wezeltje is het. Het feit dat er nog mensen zijn die het allemaal serieus nemen is me een raadsel eerlijk gezegd.