Corona nieuws deel 4

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 11 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.140
    113
    Vrouw
    Of juist wel... :|

Zara75, tuc, Anna009 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.140
    113
    Vrouw
    En met je vriendengroep en familie?

Bij vreemden (op straat, supermarkt of waar dan ook) probeer ik trouwens wel altijd afstand te bewaren. Niet dat ik dat graag wil, maar uit respect voor de ander.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.939
    19.110
    113
    Vrouw
    #4823 Neuzeke, 2 sep 2020
    Laatst bewerkt: 2 sep 2020
    Wat hij gelooft en wat hij staat af te lezen of zeggen is natuurlijk niet persé zijn mening e.
    Hij deed wat hem gevraagd word, hij studeerde zijn tekstjes vanbuiten of las ze af, nog wat platte praat tussen en klaar.

Zo personen vallen altijd door de mand.

4. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.939
    19.110
    113
    Vrouw
    En dat vind ik mooi om te lezen.
    Je kan in een situatie als deze niet alleen aan uzelf denken.

Cin85 vindt dit leuk.
  5. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar hij maakt mede dit beleid. Hij heeft onder andere deze maatregelen ‘opgelegd’. Hoe kun je zulke ingrijpende maatregelen invoeren als je er niet achterstaat.

6. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Leg eens uit?

Ligt dat aantal lager? Want mensen hebben geen klachten (of milde).
    Of hoger? Want niet iedereen laat zich testen.

Trirani vindt dit leuk.
  7. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.939
    19.110
    113
    Vrouw
    Hier worden er constant aanpassingen doorgevoerd, doordat de cijfers er terug beter uitzien.
    Bij jullie niet dan?
    Mondkapjes regels werden aangepast, avond klok in Antwerpen werd aangepast, ziekenhuis ingang nr 2 mag terug open, regels rond gynaecoloog bezoek zijn terug anders, wij kunnen terug alle 2 mee naar psychiater gesprek,...
    Veel kleine aanpassingen waardoor je merkt dat de rust wat terug keert.

8. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.939
    19.110
    113
    Vrouw
    Alsof hij de 1ste leugenachtig politicus zou zijn.

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.273
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij ons valt niet zoveel te versoepelen, omdat de regels (relatief gezien) al heel soepel zijn.

Neuzeke vindt dit leuk.
  10. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.939
    19.110
    113
    Vrouw
    En wat word er dan verwacht. Tot er geen regels meer zijn?
    Want ik las hier al iemand die zich afvroeg of er nog wel iemand is die afstand houd?
    Wat moet er dan nog versoepeld worden?

11. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.140
    113
    Vrouw
    Het aantal besmettingen is een loos getal, het zegt weinig. Het is veel belangrijker hoeveel mensen er daadwerkelijk ziek zijn. Als de ziekenhuizen overvol dreigen te raken dan moet je je pas zorgen gaat maken.
    Of er nou of 6 miljoen besmettingen zijn, als er bij wijze van spreken maar 15 mensen met corona in het ziekenhuis liggen, is er weinig aan de hand.

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  12. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.939
    19.110
    113
    Vrouw
    Maar het zijn toch dezelfde cijfers, als dat hier al altijd gedeeld worden?
    En als ze zakken word er toch ook gezegd dat het goed is?

13. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.140
    113
    Vrouw
    Maar als het aantal besmettingen zakt dan is dat toch weer slecht voor de groepsimmuniteit die men zo graag wil?

Maar het gaat mij erom dat men heel panisch doet over het aantal dat er per dag bij komt. Men vergeet echter te kijken naar de ziekenhuisopnames en of het aantal mensen dat er aan overleden is, dat daalt namelijk flink. Dat betekent dat het virus aan het verzwakken is. Maar dat wordt weer nergens in de media genoemd.

Zara75 vindt dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Als ik dochter uit school haal ziet het er rond het schoolplein ook uit of corona niet bestaat. Zoveel mensen die echt dicht bij elkaar staan te kletsen. Ik voel me af en toe best asociaal (en ik weet dat dat niet zo is gezien de maatregelen) dat ik met boogjes om iedereen heen een rustig plekje zoek om alleen te staan en op afstand een gesprek aan ga.

15. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik zou men schoonmoeder nu "met liefde" knuffelen :evil::roflmao:

zonnetje2015, Whysteria, tuc en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. tuc

tuc Niet meer actief

Nou met onze cijfers snap ik totaal de strengere begrenzing niet met het aantal mensen die je thuis mag hebben, het maximum van 6. Dat is pas weer strenger geworden.
    Daarnaast had ik gister, met deze cijfers echt verwacht dat die onzinnige verkoudheidsmaatregel zou verdwijnen. Een maatschappij in de wintermaanden waarbij je met een verkoudheid de deur niet uit mag functioneert per definitie niet. Daar had mi echt versoepeling moeten komen. Sowieso voor basisschoolleerlingen waarvan aaaaaalang duidelijk is dat zij amper iets bijdragen aan de verspreiding. Maar ik vind zelfs voor iedereen. Zeker in een land waar de testcapciteit totaal niet op orde is. Ik woon helemaal niet in afgelegen gebied en moest tot afgelopen maandag 50 km enkele reis maken voor de dichtsbijzijnde locatie. Om nog maar te zwijgen over het feit dat veel locaties vol zijn en je dan nog verder gestuurd wordt.
    Om helemaal maar te zwijgen over het feit dat het testen vrijwel zinloos is, aangezien wanneer ik vandaag klachten heb, morgen getest wordt, negatief test en het helemaal niet gezegd is dat ik zaterdag geen Corona heb.

En er in de persconferentie helemaal geen enkel perspectief geboden is voor de komende tijd.
    De neusverkoudheidsregel is niet eens genoemd of daar naar gekeken wordt, terwijl op veel scholen het thuisonderwijs bestaat uit: kijk maar op die en die website.
    Er is ook helemaal niks gezegd over kwetsbaren in onze samenleving, en dan niet degenen die kwetsbaar zijn vanwege Corona. Geen enkel uitzichtpunt voor deze mensen, geen enkele vermelding dat het kabinet hiermee bezig is, een compleet uitzichtloze situatie voor mensen die het al zo moeilijk hebben.

Dus ja: dit verwacht ik eigenlijk allemaal.
    Met 35 mensen op de ic en het huidige aantal mensen in ziekenhuizen kun je de maatregelen van dit kabinet niet serieus meer nemen.

Zara75, Kinderwens87, Mississippi en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. tuc

tuc Niet meer actief

:roflmao::roflmao:

18. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Ja met mijn vriendengroep en familie ook. Alleen niet tot de kinderen. Al zullen we soms wel eens te dicht bij komen maar we proberen het wel nog steeds en knuffelen zoenen etc sowieso niet.

19. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Groepsimmuniteit is nog steeds niet het doel nu. Het doel is maximale controle van het virus.

En nee, minder mensen in de ziekenhuizen betekent niet dat het virus aan het verzwakken is. De meeste besmettingen zijn nu bij mensen jonger dan 40, die lopen over het algemeen minder risico en belanden dus ook minder vaak in het ziekenhuis.

HappyRabbits, Neuzeke en MamavanLieverd vinden dit leuk.
  20. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Het is nu hoger, doordat er gisteren een storing was en toen een behoorlijk aantal testen niet zijn verwerkt.

Deel Deze Pagina