Corona nieuws deel 4

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 11 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.939
    19.110
    113
    Vrouw
    Dat van die begrenzing vond ik ook een rare moment. Het is nooit zo streng geweest denk ik?

Ivm die verkoudheden dat is mss iets dat eens de scholen wat langer bezig zijn, wel bekeken word?

Ik zie u vaak over de kwetsbaren schrijven, wat bedoel je daar eigenlijk mee? Kan je op plaatsen niet terecht, kan je niet geholpen worden. Heb je een voorbeeld?

2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Het is mij niet duidelijk wat het doel is. Het was groepsimmuniteit, maar nu? Sowieso moeten we een keer profijt gaan hebben van al die mensen die het al gehad hebben. Zweden lijkt er uiteindelijk toch goed uitkomen en is inmiddels verder terug aan het gaan naar normaal.

tuc vindt dit leuk.
  3. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam

In maart was het 3 personen, maar die timing van 6 was gewoon raar. De cijfers waren alweer aan het dalen en Rutte en de Jonge deden toen net of het weer heel dramatisch was.

tuc vindt dit leuk.
  4. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Dat kan je ook helemaal niet zo stellig beweren namelijk. Want de groep die nu de meeste besmettingen laat zien, is jonger en waarschijnlijk beter bestand tegen het virus.
    Maar goed, we vallen weer in eindeloze herhaling. :rolleyes:

Nellie4, Fuddey en Neuzeke vinden dit leuk.
  5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Groepsimmuniteit is nooit het doel geweest.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113

Ik heb het zo van de rivm gehaald. Maar als dat zo is klinkt het niet veel.

Hebben ze dat zelf dan verkeerd neergezet?

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ah sorry, met kwetsbaren bedoel ik mensen die depressief worden van de veranderde samenleving, mensen die depressief worden omdat zij bv hun baan verloren zijn vanwege Corona. Ook veel gezonde bedrijven vallen om. Ik bedoel daarmee ook jongeren die lang school gemist hebben, laatst een heel stuk gelezen over de toename van eetstoornissen bij kinderen/jongeren door de lockdown en geen fysiek contact mogen hebben met vrienden.
    Over jonge basisschoolkinderen die extreme behoefte hebben aan de regelmaat van school en daardoor problemen ontwikkelen. Toen hier de scholen half opengingen, ging het speciaal onderwijs voltijds open, dat heeft een goede reden, die kinderen trekken dat niet.
    Nu weet ik niet hoe dat in BE geregeld is, maar jij weet genoeg over NL, dus jij kent vast de term: passend onderwijs.
    In NL moeten kinderen zolang mogelijk in het reguliere onderwijs mee. Dat betekend dus dat er ook zulke kinderen op reguliere scholen zitten. Die hebben een vreselijke tijd achter de rug. Dit stukje raakt mij persoonlijk omdat ik een jongen heb die een jaar geleden zei: mama ik weet niet meer goed hoe ik moet leven, 6 jaar! We hebben hem dankzij geweldige hulp en medicatie er weer langzaam een beetje bovenop gekregen. In januari begon hij uit het dal te klimmen en in maart moest hij zn vriendjes missen. Dat hakt er heel erg in.
    Gelukkig dankzij goede tips van o.a. @Syane heb ik hem tijdens de lockdown halve dagen op school kunnen krijgen, maar wel zonder vriendjes. Met deze verkoudheidsmaatregel kan ik er gif op in nemen dat hij af en aan weken thuis zit.
    En zo zijn er echt veel kinderen begreep ik uit verschillende artikelen.
    Het aantal zelfdodingen onder jongeren en volwassenen is schrikbarend toegenomen blijkbaar.

En in maart/april logisch dat we moesten afremmen. Maar inmiddels moeten we afwegen of dit nog wel oke is.

8. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.299
    11.902
    113
    Helemaal met je eens. Zeker vwb kinderen!

GossipGirlxoxo en tuc vinden dit leuk.
  9. tuc

tuc Niet meer actief

@Neuzeke en dan vergeet ik nog het gevaar dat nog steeds klachten bij voorbaat altijd als Corona gezien worden, en er daarna pas verder gekeken wordt. Bij benauwdheid en kortademigheid moet eerst Corona uitgesloten worden, terwijl er een aanzienlijk aantal inmiddels al overleden zijn aan een hartstilstand. Bij artsen zijn grote zorgen op dit gebied.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.140
    113
    Vrouw
    In het begin zeker wel hoor. Met groepsimmuniteit krijg je het virus onder controle.
    Wat is volgens jou nu het doel dan?

11. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.140
    113
    Vrouw
    Klopt, maar ondanks het dat er (mede) hierover een brandbrief naar de regering is gestuurd, doet men hier niets mee.

tuc vindt dit leuk.
  12. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.140
    113
    Vrouw
    De daadwerkelijke cijfers van ziekenhuis opnames weet ik niet uit mijn hoofd.

Wat het rivm betreft, die maken wel vaker grote fouten met berekeningen. De laatste fout was het aantal gevaccineerde kinderen in het 2e kwartaal, men had zulke fouten gemaakt dat nu alles volledig opnieuw berekend moet worden.
    Corona gerelateerd heb ik helaas geen inzicht in de cijfers en berekeningen via mijn werk, maar het komt er op neer dat ik dat netjes gezegd niet 100% vertrouw.

bosi333 vindt dit leuk.
  13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Mark Rutte heeft dit zelf benoemd in zijn allereerste persconferentie in het Catshuis.

14. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Maar dit werd begin juli al gezegd, inmiddels zijn we 2 maanden verder en nog steeds zijn het aantal ziekenhuisopnames ongeveer hetzelfde. Hoe lang gaan ze nog roepen dat het nu mild is omdat nu de jongeren besmet zijn?

nelta en tuc vinden dit leuk.
  15. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Het feit dat ze terugkrabbelden na die toespraak betekent natuurlijk niet dat die toespraak er nooit is geweest. Zélfs niet nadat Rutte glashard beweerde zich niets van die toespraak te herinneren. Typisch gevalletje selectief geheugen. Daar hebben echt heel veel politici last van...

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    En heel snel daarna (een dag later al?) verduidelijkt dat groepsimmuniteit niet het doel is, maar maximale controle van het virus.

17. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Ik zeg niet dat die toespraak er niet is geweest, niks selectief geheugen. Na die toespraak is heel snel verduidelijkt dat groepsimmuniteit niet het doel was en ook nu is groepsimmuniteit nog steeds níet het doel.

18. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Nee, er waren 3 opties:
    - virus zn gang laten gaan, overbelaste zorg --> geen optie
    - maximale controle/lockdown tot vaccin --> ook geen optie
    - virus langzaam om zich heen laten grijpen met groepimmuniteit. Hij heeft ook zelf benoemd dat veel mensen ziek zullen worden.

19. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Wat moeten ‘ze’ dan roepen? Ongefundeerd gaan roepen dat het virus verzwakt is?

20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Ja, en dat dat dus NIET het doel was is herhaaldelijk gezegd sindsdien. Maximale controle is altijd het doel geweest en is dat nog steeds.

Deel Deze Pagina