Corona nieuws deel 4

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 11 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.479
    113
    Ja dat dus. Het is te simplistisch. Te makkelijk iets roepen wat echt nergens op slaat.

bosi333 en Neuzeke vinden dit leuk.
  2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.479
    113
    Is dat wat ons voor gehouden wordt dan? Want dat beeld heb ik er niet bij hoor. Totaal niet eigenlijk.

Luckyme96, bosi333, Neuzeke en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.479
    113
    Het virus is toch ook vooral gevaarlijk voor mensen in een risicogroep en niet voor de gezonde 20-40 ers?
    Voor al de mensen die tijdens de piek in het ziekenhuis/ic lagen, waren er nog veel meer die niet opgenomen hoefden te worden of zelfs maar minimale/geen klachten hadden.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.479
    113
    Ik denk dat dat meevalt. De meeste risicogroepen zullen toch echt wel bewust afstand hebben gehouden.

5. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    3.009
    4.008
    113
    Vrouw
    In maart/april/mei gingen wij niet naar anderen, ook niet naar oma en opa. Nu doen we dat weer gewoon en ook aan de schoolpoort zie ik veel ouderen hun kleinkinderen opvangen, weer zoals normaal. Dus er wordt volgens mij echt niet meer zo weinig naar ouderen gegaan als in de eerste maanden.

NiVa0230, bulakgirl, SAARC en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind: er zijn wel weinig opnames, maar ooit worden de ouderen en risicogroepen besmet, dus laten we deze maatregelen nog 25 jaar aan houden ook vrij vermoeiend.

Cin85, Kinderwens87 en Whysteria vinden dit leuk.
  7. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik begrijp je vraag niet. Ik geloof dat ons voorgehouden wordt dat Corona ontzettend ernstig en gevaarlijk is (dat ben je toch met me eens neem ik aan, gezien jouw bijdragen hier op ZP), terwijl dat naar mijn mening inmiddels niet meer onderbouwd kan worden met de cijfers.

tuc vindt dit leuk.
  8. tuc

tuc Niet meer actief

Wat jij dan nergens op vind slaan.
    Er zijn genoeg mensen die het wel een logische gedachte vinden

9. Whysteria

Nou, over 25 jaar gaan wij daar hopelijk nog een hoop profijt van hebben... :roflmao:

tuc vindt dit leuk.
  10. tuc

tuc Niet meer actief

Inderdaad. Ik zie juist dat ook de ouderen het wel geloven met Corona. En dat ze weer knuffelen met kleinkinderen, oppassen, dagjes weg etc.

Fantykoekie en Whysteria vinden dit leuk.
  11. Whysteria

Inderdaad. En kijk maar naar 'de Grapper' die doet dat óók gewoon weer.

Fantykoekie en tuc vinden dit leuk.
  12. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zie de veranderende mening bij meer mensen/over meer dingen.
    - Al heel lang roep ik, en anderen, dat die verkoudheidsregel onzin is. Nou dat was allemaal gevaarlijk om dat te zeggen...en nu vindt half NL het.
    - De Corona spoedwet was allemaal heel nodig en belangrijk, maar meer partijen keren zich er tegen.

13. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.892
    7.958
    113
    @tuc for president :roflmao:

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  14. tuc

tuc Niet meer actief

Nou dat hoeft niet hoor. Maar als je niet klakkeloos de regering volgt betekend dat dus niet direct dat je een complotdenken bent. Soms kan een andere kijk ook zinnig zijn

Nataly1972, Amarens en Whysteria vinden dit leuk.
  15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.479
    113
    #5155 suus1983, 6 sep 2020
    Laatst bewerkt: 6 sep 2020
    Zoals het nu lijkt is corona vooral gevaarlijk voor de mensen die in een risicogroep zitten of sowieso ouder zijn. Dat heb ik nooit anders beweerd volgrns mij.
    Maakt het overigens niks anders, sta nog steeds achter de maatregelen, vind namelijk ook dat de gezonde mensen de rest moeten beschermen.

Maar voorhouden nee, dat vind ik dus niet. Het is gevaarlijk en je wilt geen herhaling van een overvolle ic, maar dat het overgrote deel van de gezonde mensen er zonder noemenswaardige problemen doorheen komt heb ik nooit ontkent.

Mamafiets en Neuzeke vinden dit leuk.
  16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.479
    113
    Die zijn er ook. Zijn ook genoeg mensen die zich nog wel aan de maatregelen houden.

Neuzeke vindt dit leuk.
  17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.479
    113
    Een denkwijze kan, maar je kunt niet door dingen te denken andere theorieën als onzin gaan bestempelen. Dan zul je toch echt met meer bewijs moeten komen dan alleen maar een gedachte.

Neuzeke vindt dit leuk.
  18. Whysteria

De griep, een hittegolf, en dat soort gebeurtenissen zijn al van oudsher vooral heel gevaarlijk voor oudere mensen en mensen in risicogroepen. Dat werd eigenlijk altijd gewoon geaccepteerd, want we hebben nu eenmaal niet het eeuwige leven.

Wat ons nu echter al maanden voorgekauwd is was dat Corona op geen enkele manier vergeleken mocht worden met griep, dat het iedereen kon treffen zonder onderscheid, en dat de enorme afbraak aan de economie, ons sociale leven en persoonlijke vrijheid daardoor op het tweede plan moest worden gezet.

Maar nu zeg je zelf dat Corona eigenlijk niet veel gevaarlijker is dan de griep of een hittegolf, maar nog steeds sta je achter de maatregelen?

2littlemonkeys, Cin85 en SAARC vinden dit leuk.
  19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.479
    113
    Ik weet niet of corona erger is dan de griep, tot nu toe leek dat zeker zo te zijn. Maar zelfs als corona even dodelijk is als de griep (wat ik betwijfel, heb nog nooit gehoord dat mensen littekens op het hart overhielden aan een griep volgens mij), dan nog vind ik de maatregelen gerechtvaardigd ja. Tegen de griep zijn veel meer antistoffen opgebouwd. De meeste mensen worden er niet eens ziek van. Dit virus is nieuw, was onbekend en de ic lag vol. Dan moet je iets doen. Simpel zat.

En het wordt niet al tijden geaccepteerd dat mensen overlijden aan griep, waarom denk je dat risicogroepen de griepprik krijgen? Die haalt het risico niet volledig weg, maar wel voor een groot deel.

Misschien is corona volgend jaar wel net zo geaccepteerd als griep. Wie weet, ik niet helaas. Zou kunnen, maar voor nu weet je dat nog niet.

HappyRabbits en Fuddey vinden dit leuk.
  20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Wie zegt dat dan?

Neuzeke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina