Ik denk dat er zeker een volgende golf komt. Ziekenhuis hier in de buurt waar we veel mee samenwerken stuurde nu bericht dat ze op bepaalde afdelingen even geen nieuwe patiënten meer aannemen en dat op die afdelingen ook geen bezoek mag komen. Dit door het oplopend aantal patiënten EN medewerkers die besmet zijn. Geen goed teken.
Eeuhmmm.... En deze foto's zijn wel betrouwbaar? Er zijn ook een hoop onrustzaaiers op internet die in alles een complot zien hè? En er ook alles aan doen om dat zo te laten lijken. Het was daar heel erg druk. Broer van collega van me heeft daar een appartement wat uitkijkt op het strand. Collega liet me foto's zien en drone beelden. Het was daar echt echt druk en niet zoals op de foto's die jij laat zien.
Wow. In welke provincie is dat? Of als je dat wat geheim wilt houden ivm privacy is het zuid of noord Nederland?
Wij worden natuurlijk niet nog een keer zo verrast. Nu zijn we voorbereid en weten veel meet over het virus. Dat scheelt veel. Ik hoop dat ze met veel testen en contactonderzoek nieuwe brede uitbraak kunnen voorkomen. En gaan werken met lokale quarantaines. Zoals nu met die slachterijen: meteen na het ontdekken van de uitbraak het bedrijf dicht en in iedereen in quarantaine totdat ze allemaal zijn getest.
Ik vraag me af hoelang ze nog doorgaan met die dagelijkse cijfers van IC, besmettingen e.d. Voor mij hoeft dat niet meer zo, je krijgt bij wijze van ook niet dagelijks te horen dat er zoveel mensen een hartstilstand hebben gekregen de afgelopen 24 uur, of zijn overleden aan kanker. Een tweede piek zal er inderdaad vast wel komen, maar men weet nu meer als 2 maanden geleden. Er zullen nu in ieder geval meer mensen letten op handen wassen, 1,5 meter afstand e.d. dan voor de 1e uitbraak. Er was laatst toch een artikel over de Spaanse griep? Daar is toch uiteindelijk ook geen vaccin voor ontwikkeld? Hoe is dat eigenlijk ‘opgelost’? Ben wel benieuwd...
Wek mooi dat men in Spanje welkom is. Vraag is alleen welke verzekering eea gaat dekken als men erheen gaat
Nou, de tweede golf van spaanse griep was vele malen erger dan de eerste, dus die wil ik liever niet als voorbeeld nemen Spaanse griep was zover verspreid dat naar schatting 40% van Europa het had doorgemaakt, wereldwijde sterfte van 1mln mensrn. Ik denk dat het uitstierf door de combinatie van groepsimmuniteit en zwakker geworden virus.
Spaanse Griep was een H1N1 influenza, waartegen inmiddels al lang een vaccin is, heb ik op Wikipedia gelezen.
Ik word hier enthousiast van . Niet klagen en achterover afwachten, maar echt iets willen doen. Hou ik van https://www.ad.nl/politiek/jongeren-rutte-laat-ons-als-eerste-weer-toe-in-horeca-en-sportscholen~a6bde7a3/
Oops sorry zie dat ie een deel niet meegenomen heeft https://www.ad.nl/buitenland/test-chinees-coronavaccin-op-mensen-uit-wuhan-biedt-hoop~ac12f626/