Corona nieuws deel 4

Discussie in 'Corona forum' gestart door Liekje81, 11 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Wat is er mis met vitamine’s dan?
     
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Als alternatief kan een ambulance de ene ophalen en jij met de ander met de auto er achteraan rijden. Zo is t bij mijn ouders ook gegaan, dat is gepland vervoer een huisarts kan dat aanvragen. Wel een duur grapje, zit een eigen bijdrage aan vast.

    Huisarts kan ook aan huis komen, doet hij bij mijn vader ook.

    Wanneer ambulance beetje teveel gevraagd is volgens de huisarts zou ik hun eerder met mijn auto wegbrengen dan met een taxi laten gaan, om exact dezelfde reden. Ik weet mijn isolatie en die van hun, we hebben stoffen mondkapjes en een "spatscherm" krijg ik ook nog wel geregeld met een doorschijnend transparant tafelzeil.

    Maar dan alleen voor medische doeleinden die zwaarwegend zijn, niet voor afdeling steenpuistje of griepprik ofzo want dan breng ik alleen de patient wel en begeleid die met mondkapje oid. als lopen moeizaam tot niet gaat.

    Hier komen er overigens weer heel wat zwaardere gesprekken aan, redelijkerwijs gokkende wat daar uit komt, is een taxi dan toch weer beter. Die zijn dermate beladen dat ook mijn rijbekwaamheid in t geding komt.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    [
    Maar wat je schrijft is juist het gevaar van dat soort verdraaide verhalen.

    De arts "die medicijnen probeerde die werkten maar mee moest stoppen' was ontzettend gevaarlijk bezig.

    En dat was helemaal niet gestopt door de overheid, rivm of door farmaceutische industrie (wat complotten je willen laten geloven), maar juist door de kritische medische inspectie en door zijn eigen beroepsgroep.

    Waarom?
    - Omdat artsen in Nederland niet ongecontroleerd mogen experimenteren met medische coctails op hun patiënten. Het zou wat zijn als iedere dokter wat in elkaar mixt en random verspreidt onder de bevolking.
    En dat is precies wat hij deed, wel wat verder dan "stellen van kritische vragen".

    - datzelfde middel is ook gewoon gecontroleerd uitgeprobeerd in ziekenhuizen (dus zeker niet "onder de tapijt geschoven want we willen geen goedkoop werkend medicijn"), waar de werking getest kon worden in een gecontroleerde omgeving met patiënten aan de hartmonitor. Je kunt gewoon openbare testrapporten over vinden, zowel van Radboud als Erasmus.

    - bleek helemaal niet te werken. Sterker nog: in US zijn zeer negatieve resultaten behaald met een dubbelblind onderzoek naar de werking ervan.

    En waar wordt weinig gestimuleerd om gezond te eten?
     
    Juul75, Vitamientjuh, Akira1978 en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Zou je t meer aandurven als je er zo'n zijde cover overheen hebt? Lijkt een beetje op "arabische nacht" maar je hebt een bloemenprintje oid dan weer over je kapje heen zitten, qua stof stelt t geen bal voor. Maar maakt t minder "klinisch" en wat milder vind ik. Ik zag ze bij wish. Soort heel dun sjaaltje, maar dan met twee opties om m aan je oren te hangen. Zelf maken is ook in een fluit gedaan als je toevallig goede stof hebt.
     
  5. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Ja heb er al een aantal ook maar besteld... Kijken of ik mezelf minder voel lopen dan tnx
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  6. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.376
    5.644
    113
    Ik heb dat filmpje net ook gezien. Hij haalt er nogal wat bij zeg, zonder daar verder echt op in te gaan. Hij misbruikt m.i. zijn aanzien als arts om als betrouwbaar iemand over te komen. Er zijn genoeg artsen die kwakzalvers zijn, in het alternatieve geloven of voor het grote geld gaan. In alle gevallen ben je arts, maar je bent niet die arts die handelt volgens de veldnormen opgesteld door artsenverenigingen. Dat vind ik nu ook zeer kwalijk in deze tijd. Zeg maar dat je iets weet van infectieziektes, en mensen zouden je moeten geloven. Bij al die nieuwsprogramma's zijn ook deskundigen die op persoonlijke titel praten. Vind ik ook kwalijk.
     
    Kasya, YaelStone en Cindy1977 vinden dit leuk.
  7. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.893
    2.682
    113
    Maar waarom zou hij geen kritische vragen mogen stellen? Lijkt mij zeer goed! Anders zouden we klakkeloos het RIVM moeten volgen en de who die het echt niet altijd bij het goede eind hebben gehad.
    Wat ik eruit haal is dat hij zich zorgen maakt dat de samenleving pas weer kan functioneren als er een vaccin komt, nou ik vind zijn zorgen meer dan terecht.
     
    jada08, Anouk2005, Whoopy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Vragen zijn prima, en iedereen is gelukkig vrij om overal klakkeloos vragen over te stellen.
    Wat ik van een professional zou verwachten is wat meer zelfrexlectie en redenering bij de vragen die hij de ether in gooit.

    Natuurlijk handelen we allemaal nu in een enorme onzekerheid. Daar is iedereen incl de regering heel transparant over.

    Zich zorgen maken over de beperkingen voor de samenleving tot een (onzekere) vaccin komt is tot daaraan toe, maar wat voor realistische alternatieven heeft hij dan bedacht?:
    - "we staren ons op een vaccin, maar kijken niet naar andere mogelijkheden". Misschien hij als arts niet, maar vrijwel elk academisch ziekenhuis in Nederland (en daarbuiten) werkt keihard aan tig verschillende onderzoeken naar mogelijke werkbare medicijnen. En dat doen ze naast het handelen van de crisis zelf.
    In Nederland zijn al 6-7 onderzoeken gaande op dit moment, al op testgroepen. Inx
    Misschien kan ie daar zijn bijdrage aan leveren?

    - 'waarom zegt de overheid niks over vitamines en het levensstijl, en halen ze ongezond eten niet uit de supermarkten'.
    Ja, dat gaat echt impact hebben op de verspreiding van covid komende weken/ maanden. Men moet maatregelen treffen die volgende week resultaat leveren, niet over 5 jaar.
    Plus dat Nederlanders het echt zouden accepteren als de overheid bepaalt of men chips en koek mag eten. Zo is ons land helemaal niet ingericht.

    We worden al doodgegooid met overheidscampagnes over het gezond eten en bewegen. Het zou onrealistisch zijn als Rutte op tv zou zeggen dat je veel vit C moet slikken tegen corona, terwijl de werking nooit is aangetoond. Vit C is nooit fout, en niemand is verboden om het in te nemen, het is echter geen medicijn tegen deze ziekte. Het gaat je helaas niet genezen, was het maar zo makkelijk.

    Maar ik heb eerlijk gezegd geen concrete oplossing van hem gehoord.
    Wat stelt hij concreet voor als vervanging van het huidig beleid? Met werking dit jaar dan.
     
    bosi333, KleineLai, Cindy1977 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.376
    5.644
    113
    Je haalt uit zijn verhaal echt een ondertoon van kritiek op de gevestigde wetenschap en het missen van ruimte voor alternatieven.

    1) Wetenschap: zowel het RIVM als de WHO maken een beoordeling waaraan meerdere wetenschappers en artsen hebben meegewerkt. Ze baseren hun conclusie op de toen aanwezige informatie. Dat het toch anders loopt dan gedacht, dat kan. RIVM stelt conclusie telkens bij. De WHO doet hetzelfde. Alleen moet je daarbij denken dat het aan de WORLD health organisation gaat. Ze maken een advies voor de hele wereld en houden geen rekening met culturele verschillen. Het is aan de nationale autoriteiten, in ons geval het RIVM, die te vertalen naar de nationale situatie. Hij noemt ook de Bill en Melissa gates organisation. Bill Gates heeft helemaal geen vaccinbedrijf. Hij geeft geld aan dat wat hij belangrijk vindt. Voor nu is dat vaccins. Ik weet dat wetenschappers een onafhankelijke positie hebben en niet doen wat Bill ze oplegt. In NL worden ze gezien als een heel waardevolle geldschieter. Ja, ook NL wetenschappers aan universiteiten krijgen geld uit deze organisatie. Die arts had dat zelf eerst ook allemaal kunnen achterhalen, voordat hij die vragen stelt als deskundige op internet.

    2) Waarom haalt hij 5G er ineens bij. Hij noemt het. Laat het vallen, maar laat anderen in het ongewis. Die worden bang, want een ARTS heeft nu ook iets over 5G en corona gezegd. Super gevaarlijk wat hij doet! Hij insinueert ook dat voeding en leefstijl ook kunnen helpen bij het bestrijden van corona. De Nederlandse overheid is zeer kritisch op wat alternatieve geneeskundigen hierover zeggen en doen. Goede voeding is geen medicijn!
     
    Wellesnietes, bosi333, Fuddey en 6 anderen vinden dit leuk.
  10. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.457
    10.660
    113
    Dit. En hij roept dit vanuit Zwitserland. Krijgt hij daar de ins en outs mee uit Nederland professioneel gezien? En dus niet de huis tuin en keukeninfo uit o.a. de media waar iedereen aan kan komen. Lijkt me toch dat je wel goede toegang moet hebben tot diepgaande informatie. En natuurlijk kloppen er elementen uit zijn verhaal of raken elementen de bezorgdheid van eenieder. Daarom gaat hij ook viral. Maar dit zo op een hoop gooien zonder fatsoenlijke grondige onderbouwing en bronnen is nogal wat. En hij geeft aan zich dingen oprecht af te vragen zonder oordeel. Maar uit alles wat hij zegt en vooral zijn non-verbale communicatie spreekt oordeel.
     
    Vitamientjuh, Kasya, bosi333 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.893
    2.682
    113
    Die arts heeft niet zelf wat gemixt, waar haal je dat vandaan?
    Het was een bestaand medicijn waar alle bijwerkingen van bekend zijn.

    het stimuleren van gezond eten zie ik alleen terug in reclame spotjes maar niet in het geld. Ik vind het behoorlijk prijzig om verse groente en fruit te kopen een zak snoep is goedkoper.

    Ik weet niet meer wie het zei over die vitamine maar toevallig zag ik net dit voorbij komen
    https://www.margriet.nl/nieuws/link-vitamine-d-tekort-coronavirus/?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR0Hy7944Dt0UNaaXIRsTLTHlXn5MWDDxLLUNA8Bl_VFz3Q2_AI4-jHL22A#Echobox=1588931635

    Ik ben het echt met die arts eens, maar ik zal wel een van de weinige zijn ☺️
     
    jada08 vindt dit leuk.
  12. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Goed verwoord allemaal! Ik denk dat, maar krijg die chaos in mijn hoofd niet zo netjes op papier. Jullie zeggen het precies goed! .... bij mij komt er dan zoiets uit al...hij lult uit zijn nek :roflmao::|

    @amdaa en zo bedoel ik!
     
  13. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.457
    10.660
    113
    Hahaha.... Dat heb ik ook vaak hoor. Hoe zet ik dat nu neer. En dan typt een ander het al. Ik vind het dan wel leuk om nog aan te vullen met mijn inzicht.
     
    Vitamientjuh, Cindy1977 en bosi333 vinden dit leuk.
  14. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.655
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Niet alleen Denemarken, nu ook Noorwegen.
    Screenshot_20200512-133539_NOS.jpg
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hij bedoelt toch die arts die mensen hydroxochloroquine voorschreef?

    Dat is inderdaad een bestaand medicijn, welke onder strenge controle wordt gebruikt.
    Deze arts mixte deze met antibiotica en zinkorotaat, en schreef het experimenteel voor (zonder mensen in te lichten dat wetenschap hier risico's aan verbond).
    Dus degelijk een coctail welke in een niet gecontroleerde omgeving toegediend werd.

    Hydroxochloroquine werd in ziekenhuizen ook als proef toegediend, waarbij de patiënt aan de hartbewaking lag omdat het medicijn hartritmestoornis kan veroorzaken.
    Bleek in verschillende (ook buitenlandse) studies niet te werken.

    En qua gezonde voeding: voor de prijs van een gemiddeld zakje snoep van 100gr kun je zelfs bij de supermarkt ruim een kilo bananen of appels kopen. Maar ja, keuzes..
     
    Kasya en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  16. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ik heb van deskundigen vernomen ( van 1e hand) dat 5G wel straling geeft maar nooit genoeg om cellen aan te vallen. Niet zoals bijvoorbeeld de zon.
     
    Kasya en Cindy1977 vinden dit leuk.
  17. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.376
    5.644
    113
    Die geneesmiddelen zijn bestaand, maar voor bepaalde indicaties. Als je die wilt gebruiken voor andere indicaties, dan mag dat niet zo maar. Dan moet dat of de veldnorm zijn voor de artsenvereniging (in dit geval heel specifiek de artsenvereniging) of gedaan worden via een officiele klinische studie. Nu is de arts echt zelf aan het knutselen geweest. En terecht dat hij daarop gewezen wordt. Het is nog helemaal niet bekend of chloroquine daadwerkelijk werkt. En dan is de balans werking/bijwerking helemaal verkeerd. De patient is dus blootgesteld aan teveel bijwerkingen zonder baat te hebben aan de positieve eigenschappen. En ja, dat is zeer kwalijk.

    En dan haal je wat gezondheid betreft een artikel uit de Margriet erbij... Nou vooruit, ik heb het ook gelezen, maar er staat helemaal niet dat vitamine D zou helpen tegen corona. Nee, er is slechts een verband. Het kan best zijn dat mensen met een vit D tekort ook andere dingen hebben waardoor ze vatbaarder zijn voor corona. Dat hoeft nog eens niet medisch te zijn. Denk aan vrouwen die een groot deel van hun lichaam bedekken (uit Arabische landen). Daar is ook een grote familiecultuur waarbij ouderen ook deel uitmaken van gezinnen.
     
    Syane, Mar76 en Lovely83 vinden dit leuk.
  18. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.655
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    RIVM: 54 nieuwe sterfgevallen, 35 ziekenhuisopnames
    Er zijn 35 nieuwe coronapatiënten opgenomen (geweest) in het ziekenhuis. Dat meldt het RIVM. Het dodental als gevolg van het coronavirus is gestegen met 54, tot 5510.
     
  19. ikke84

    ikke84 Fanatiek lid

    28 feb 2010
    3.057
    505
    113
    de cijfers gaan in elk geval goed, waar we begin april nog met veel meer cijfers zaten. Maar ik vind het wel enorm spannend wat het gaat doen over 2-3 weken
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  20. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Ik vind het ook wel spannend. Maar in navolging van goede vrijdag, Pasen en ook koningsdag zijn de cijfers blijven dalen. Koningsdag is nu ook 2 weken geleden en toen was het ook dagen mooi weer geweest. Dus ik heb ook wel hoop dag het los gaat lopen over een week of 2.
     

Deel Deze Pagina