Corona nieuws deel 4

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 11 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Waarschijnlijk had je het gewoon volgehouden. Want je hebt geen keuze. Overleven is dan het enige wat kan. Dus je houdt vol. En dat kan een mens heel lang. Langer dan je denkt.

Syane, Whoopy en Louise11110 vinden dit leuk.
  2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.309
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben er ook klaar mee maar hou me er verder nog wel aan.
    Waarom ik er klaar mee ben?
    Het gaat goed met de cijfers, als na de toestanden in Amsterdam geen forse niet te handelen stijging komt dan vind ik het ook wel mooi geweest.
    Gisteren stond ik in de drogisterij en vroeg een vrouw of ze me mocht passeren. Ik zeg ja hoor geen probleem. Deze vraag had ik al eens eerder gehad, dit werd mij toen gevraagd omdat die persoon eerder eens kapot werd gescholden omdat ze in het gangpad niet voldoende 1,5 meter kon aanhouden. Als we het dan over walgelijk gedrag hebben dan vind ik dit walgelijk en dan zwijg ik er nog maar over dat mijn verstandelijk gehandicapte schoonzus nu al ruim 11 weken opgesloten zit in de zorginstelling. Normaal komt ze om het weekend een nachtje thuis maar dat kan en mag allemaal niet. Mijn schoonouders mogen niet op bezoek komen, bij godsgratie mogen ze straks een uurtje op bezoek en dan mogen ze gezellig achter een plexiglas scherm gaan kijken naar elkaar. Schoonzus heeft het verstandelijk vermogen van een peuter ( ze is inmiddels 50 jaar) en zal bij zo' n bezoek alleen maar huilen en gillen dat ze naar huis toe wil komen maar ja dat kan niet ivm de corona.
    Gisteren zit ik The voice kids te kijken, Rogier gaat bij zijn eerste optreden helemaal stuk, je wil het liefste zo 'n jongen vastpakken en een dikke knuffel geven maar tja dat mag ook niet ivm de corona.
    Als ik dan na een werkoverleg ook weer eens hoor dat die 1,5 meter een wassen neus is en dat je minstens op 6 meter afstand moet zijn van iemand om dat virus niet te inhalleren dan krab ik weer eens achter mijn oren.
    Mij zal je niet horen zeggen dat ik het niet meer vol kan houden want joh ik doe het allemaal netjes volgens de vele onduidelijke opgelegde regeltjes waarvan ze volgens mij zelf amper weten waarom ze er zijn maar ik heb ook begrip voor mensen die het werkelijk niet meer vol kunnen houden ivm hun eigen psyche of die van een dierbare in hun omgeving.
    Vergelijkingen met een oorlog slaan werkelijk kant noch wal. Een virus vergelijken met een oorlog?

Rabi, GossipGirlxoxo, Whysteria en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.365
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik merkte vandaag in de winkel tot mijn verbazing dat dingen weer bijna als vanouds waren. Ik was versleten.... Zoveel mensen ontwijken- die zelf helemaal de bedoeling niet hebben om dat te doen. Ik wíl nog steeds die afstand houden. Ik vind het niet erg om als pacman door de winkel te lopen- als anderen dat dan met je mee doen... dan gaat het wel. Maar nu kwam ik van de 25/30 mensen in de winkel maar 1 persoon tegen die een stapje opzij deed (net als ik) bij passeren in de gangen.
    pfff ik had me verkeken met de boodschappen, dus móést vandaag gaan, maar het kostte erg veel energie helaas.

4. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.165
    2.544
    113
    Nou idd niet normal druk in de winkels :-0 ik had bij game mania een spel besteld en ben alleen die gaan ophalen, maar man man wat een drukte! In het begin hing een bordje om buiten even te wachten als er 3 klanten in de winkel waren.... Ik telde zeker 10 mensen en toen ik netjes stond te wachten passeerde mij ook weer een klant door gewoon naar binnen te gaan! Ik ben dus uiteindelijk ook maar gewoon gegaan, anders kwam ik niet aan m'n spel, maar man man pfff :(

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.312
    23.459
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Screenshot_20200606-164119_NOS.jpg

GossipGirlxoxo, Novi en bulakgirl vinden dit leuk.
  6. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Wat zou je dan adviseren meisje van 2 die verkouden is? Is het dan verstandig om haar te laten testen of hoe werkt dat bij kleine kinderen?

bosi333 vindt dit leuk.
  7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.244
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dit heb ik dus ook. Ik vind 1,5 meter bij collega's en vrienden lastig, bij mijn collega's kan het vaak ook echt niet, nou prima. Maar met vreemden moet het makkelijk kunnen lijkt me, nou dat valt dus tegen. Zoveel mensen die nergens meer naar kijken. Hele gezinnen (man en vrouw met 4 kinderen) die een kleine kledingwinkel binnenkomen en nergens rekening mee houden. Ik dacht, we gaan eens even voor kleding kijken, had er ook zin in, maar ik vond er zo dus echt niets aan. De kinderen hebben hun kleding gepast, ik heb wat bij elkaar gehaaid en ik pas thuis wel.

Boodschappen laat ik nog steeds bezorgen, scheelt een hoop stress. Ik ga alleen vanaf volgende week in de ochtend even brood halen. En dan snel naar de kassa en naar huis.

Wellesnietes vindt dit leuk.
  8. BliksemSter

BliksemSter Niet meer actief

Volgens mij zeggen ze bij kinderen die plots verkouden zijn geworden (en dus niet chronisch verkouden zijn) ook dat testen zinvol is. Maar eigenlijk raad ik je aan de GGD te bellen. Die hebben hier een speciaal telefoonnummer voor in het leven geroepen. Ik zou overleggen, misschien dat ze dan ook andere symptomen willen zien dan alleen verkoudheid bijvoorbeeld. Dat weet ik ook niet.

9. maliro

maliro Niet meer actief

Mijn dochter van 7 is getest. Bij de GGD zeiden ze dat ze er bij kinderen onder de 12 jaar terughouden in zijn omdat het geen prettige test is. Ook moest ik er expliciet bij vermelden dat mijn dochter op doktersadvies getest werd. Daarnaast werd mij verteld dat ik niet het algemene nummer had moeten bellen (nadat ik ruim een half uur in de wacht had gestaan) maar gewoon rechtstreeks naar de lokale GGD omdat ze voor kinderen speciale afspraken maken. En vervolgens konden we gewoon met de auto door de tent. Wél hadden ze een kadootje voor mijn dochter klaar liggen en namen ze iets meer tijd (en kudo's voor de dame van de GGD, ze ging heel goed met mijn dochter om). Maar als je een peuter getest wil hebben kan je denk ik eerst beter overleggen met de huisarts

Didi1980 vindt dit leuk.
  10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Gezien de reacties die ik lees over het gevoel bij de test, zou ik dit bij jongere kinderen niet gauw doen. Dan liever uit voorzorg thuis. Al realiseer ik me dat niet iedereen dat zomaar geregeld zal krijgen met werk.
    Maar in onze persoonlijke situatie zou ik alles op alles zetten en het met moeite dan maar rond breien. En eventueel als man of ik klachten krijgen, onszelf laten testen en er dan maar min of meer vanuit gaan dat voor ons kind hetzelfde geldt.

Bij wat oudere kinderen, zou ik het echt in overleg met het kind doen.

Zara75, bosi333, Athina en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.312
    23.459
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Screenshot_20200607-164732_NOS.jpg

Whoopy, GossipGirlxoxo, Novi en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Ik ook inderdaad.

13. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.869
    31.455
    113
    Vrouw
    Dit idd.
    Alleen testen indien nodig.
    Update zoon heeft kinkhoest gehad (februari) en hoest nog steeds. Nooit het idee gehad dat hij corona had want echt alleen nog maar die hoest. Maar de hele periode mocht hij dus niks.
    Dus zodra het kon hebben we hem laten testen, en sinds dit weekend mag jij eindelijk weer naar buiten.
    Hij vond de test niet fijn. Maar was ook geen drama. Zoon is 11.
    Bij kinderen onder 12 nemen ze ook meer tijd voor de test.

Dus als je kind verkouden wordt zou ik gewoon even rustig afwachten. Lijkt het heel lang te gaan duren, of is het heel moeilijk met opvang. Dan wel testen. Anders gewoon rustig uitzieken.

14. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Bedankt voor jullie reacties. Ik weet echt niet goed wat te doen. Dochter van 2 nog steeds verkouden en baby van 8 weken nu ook. Ik heb zelf lichte keelpijn. Vooral voor onze newborn vind ik het griezelig maar we zijn verder niet ziek ofzo. Denk dat ik de huisarts maar bel voor overleg.

15. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.830
    884
    113
    Noord Holland
    Je kan toch al met lichte keel pijn laten testen? Waarom maak je dan voor jezelf geen afspraak en ervan uit gaande dat jullie t zelfde onder de leden hebt.
    Iig veel beterschap

Zara75, Whoopy, Athina en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Dat dacht ik dus ook maar heb GGD gebeld op advies van huisarts en die zegt dat ik beter even kan afwachten hoe het zich ontwikkeld omdat als ik nu weinig klachten heb het kan zijn dat de test negatief is en over een paar dagen anders kan zijn. Dus schijnveiligheid. Kleine kinderen testen ze liever niet omdat het echt niet leuk is zei ze. En de regels blijven hetzelfde thuis blijven tot 24u klachten vrij. Dus dat gaan we maar doen.

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  17. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.830
    884
    113
    Noord Holland
    Klinkt op zich logisch. Nu Hopen dat t snel weg is

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.312
    23.459
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Weer vier coronapatiënten minder op IC
    Het aantal coronapatiënten op de intensive care is sinds gisteren met vier afgenomen tot 92. Dat heeft het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS) bekendgemaakt. In Duitsland liggen geen Nederlandse coronapatiënten meer.

Op de wekelijkse persconferentie zei Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg dat het het aantal IC-patiënten de komende tijd nog licht zal dalen. Maar de kans dat er op korte termijn geen enkele coronapatiënt meer op een intensive care ligt, noemt hij klein.

Op de verpleegafdelingen worden 365 mensen met corona behandeld, 98 minder dan op zaterdag.

De gevreesde toename door de drukte op Hemelvaart (21 mei) is volgens Kuipers uitgebleven. Ook de opening van de basisscholen heeft tot nu de cijfers niet beïnvloed.

susanne85, 2littlemonkeys, Didi1980 en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Teller vandaag.
    • 3 nieuwe doden
    • 5 nieuwe ziekenhuisopnames
    • 165 nieuwe besmettingen (de toename van besmettingen is waarschijnlijk het gevolg van dat iedereen zich sinds 1 juni kan laten testen).
    • 4 minder op de ic, nu 92
    • Buiten de ic nog 365 opnames, 98 minder dan zaterdag.
    Edit. Zie dat @Liekje81 me net voor was :roflmao:

Liekje81, Didi1980 en Athina vinden dit leuk.
  20. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Helaas lopen de cijfers hier in de VS juist op de laatste dagen.. de vraag is alleen komt dit door het weer open gaan en de grote druktes tijdens Memorial Day weekend en de protesten, of omdat er veeeeel meer getest wordt de laatste weken

Didi1980 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina