Mee eens. Alle cijfers blijven dalen. Deze wet, hoe die er ook uit mag komen te zien, slaat kant noch wal. Helemaal gezien de looptijd van dit alles én het feit dat er volgende maand al getest gaat worden met een vaccin in Engeland en Frankrijk.
Maar dan moet ik dus aannemen dat de school niet het beste met de kinderen wil want ze waren telkens aan het overleggen en nog een keer aan het overleggen en alles eraan doen om toch het slapen op school door te laten gaan en aan het einde van het liedje mocht er niks georganiseerd worden. Of zijn die regeltjes zodanig dat ze verschillend geïnterpreteerd kunnen worden?
Ik denk inderdaad dat je school niet flexibel genoeg in oplossingen binnen de huidige maatregelen kan denken. Er kan en mag best wel weer veel. Onze school gaat kamperen. Dat mag namelijk weer vanaf 15 juni, kinderen mogen bij elkaar zijn, toilet en douchegebouwen zijn open, alleen de volwassenen moeten afstand houden. Misschien kan je zoiets voorstellen?
Ik denk dat jullie school het te lastig/teveel moeite vindt om flexibel te kunnen zijn binnen de maatregelen.
Over de kawasaki (lookalike) https://www.scientias.nl/aan-covid-19-gelieerde-kawasaki-achtige-ziekte-is-geen-kawasaki/
Gelukkig staat er nog een heel parlement tussen voordat deze wet goedgekeurd wordt. Al vind ik het bijzonder dat ze hem eerst willen laten ingaan en dan pas goedkeuring vragen aan de kamers. Kan dat überhaupt? Als dat zo is, lijkt me dat ook weer een goede aanleiding voor massale protesten...
Het slapen op school hadden wij ook in ons hoofd. Maar dat gaat ook bij ons niet door. Dat was, toen kamp niet doorging, plan B. Dus toen zijn we verder gegaan met plan C. Daar zat nog iets met bioscoopbezoek bij, dus nu zijn we bezig met plan C 2.0. Er kan altijd iets.
De musical met publiek kan binnen de richtlijnen? Op de school van mijn dochter gaat het niet door omdat het niet zo mogen.
Hier hebben de kids de laatste 4 dagen feestweek. Maandag of dinsdag gaan ze met de groep zwemmen en patatje eten tussen de middag. Dinsdag gaan ze met alle leraren bbq-en en daarna de film kijken die ze gemaakt hebben ipv de musical.woensdag is t vooral opruimen en niks meer leren maar lekker lol maken en dan donderdag ochtend gaan ze samen afscheid nemen van elkaar en worden om half 12 door de hele school uitgezwaaid. Ik vind t een mooi alternatief. 3 juli hebben een paar ouders ook nog een feestavond georganiseerd n dan is t de vakantie met 3 verjaardag inluiden
Leuk dat jullie gaan kamperen! Hier is het kamperen van volgend jaar vast afgelast ivm teveel onzekerheid.
Hier mag het ook niet en de musical gaan filmen hadden ze niet aan gedacht totdat mijn zoon daarover begon. Maar nu hebben ze niet genoeg tijd meer om te oefenen, begrijp ik.
Ik lees net in een bericht boven dat het op een andere school wel mag. Dan vraag ik me wel af hoe het kan.
Ze gaan hier de musical laten filmen door een professional en dan ook afscheidswoorden van de leraren daar in monteren. Persoonlijk vind ik dat wel een leuk alternatief maar de ouders willen de musical gewoon zien. De kinderen zijn ook wel teleurgesteld dat dit niet kan. Mijn dochter zit niet in groep 8 overigens.
Ik ben het met je eens dat onze school het allemaal niet goed aanpakt. Maar ik lees hier dus wel berichten dat musical met publiek en het slapen op school wel mogen terwijl hier nadrukkelijk was gecommuniceerd dat ze mee bezig zijn geweest en dat het niet mag. Daar kan ik wel verdrietig van worden.
Ja snap ik. Hier wordt al jaren een film gedaan ipv een musical en die wordt op een middelbare school in de stad vertoont in hun theaterzaal. En dat gaat ook dit jaar gewoon door. Wel verdelen ze de groep ouders en kinderen in tweeën, dus niet 1x voor iedereen maar in 2x. Dat mag dus idd gewoon.