Hier is slapen op school inmiddels goedgekeurd. Ben blij dat ze toch wat doen. De musical wordt gefilmd (maar deels was dat sowieso al het plan).
Bij ons gaat het ook door. Musical is op 1 juli en wordt gehouden in een grote feestzaal. Max. 2 gasten per kind.
Ik lees jullie berichten over het afscheid van de kinderen in groep 8. Mijn kinderen zitten bij lange na nog niet in groep 8. Maar ik vind het ronduit sneu dat het net lijkt of sommige scholen gewoon geen tijd en zin hebben om over eventuele alternatieve na te denken. Als je maar even de koppen bij elkaar steekt dan is er zoveel binnen de huidige richtlijnen mogelijk lijkt mij. Ik zou dan als ouder zijnde van die groepen gaan brainstormen en zelf het heft in handen nemen. Iedere groep 8-er verdient toch een leuk afscheid.. Ik snap die scholen gewoon niet.
Ik bedenk mij nou net iets.. Ik weet even niet meer welke lid het was waarvan de school niks doet qua afscheid. Maar voor diegene.. hebben jullie klassenouders in groep 8? Zou je die niet kunnen aanspreken om te kijken of zij iets kunnen betekenen?
Oh, ik denk dat je er wel vanuit mag gaan dat deze wet aangenomen wordt. 'Ze' (en ja @amdaa, daar bedoel ik inderdaad 'de overheden mee' ) hebben natuurlijk niet voor niets al een aantal maanden tot verveling toe het politieke spelletje gespeeld. Tel daarbij op dat deze 'tijdelijke' noodwetten wereldwijd in de maak zijn, en dan vallen alle kwartjes ineens op hun plek. Maar blijf vooral geloven dat dit alleen maar ter bevordering van de volksgezondheid plaatsvindt...
Snap ik ook niet. Hier gaan ze gewoon de eindmusical doen. In een theater in de buurt. Ze zijn van de week met de hele klas op kamp geweest naar Texel. Gefietst, naar ecomare enz. In overleg met het RIVM die aangaf dat dat volgens de regels mocht.
Daarom.. hoeveel moeite is het om een belletje te plegen naar bijvoorbeeld het RIVM om te vragen wat er mogelijk is volgens de regels en waar men als organisator rekening mee dient te houden. Dan ben je toch al een stuk verder.
Dit bericht was afgelopen april ook al in het nieuws en dan zou de noodverordening tot 30 sept duren. Die lui zijn echt niet goed. Als dit echt gaat gebeuren dan gaan we in een hele rare wereld leven. Ik kan het me overigens niet voorstellen dat het zal gebeuren maar deze Corona crisis had ook niemand aan zien komen. We zijn uiteindelijk gewoon een stel marionetten.
Nee, dat kan niet. Maar dat staat ook niet in het artikel. Daar staat dat de wet het mogelijk zou maken dat er ministeriële regelingen worden gemaakt die pas achteraf getoetst worden door het parlement.
Vier minder coronapatiënten op IC Het aantal coronapatiënten op de intensive care is gedaald met vier tot 73. Dat meldt het ANP op basis van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Op de verpleegafdelingen liggen nog 279 mensen met covid-19, de ziekte die door het coronavirus wordt veroorzaakt. Dat zijn er 54 minder dan afgelopen woensdag, toen het LCPS voor het laatst met cijfers hierover kwam.
Maar dat is toch niet raar met de versoepeling die zijn gedaan? Ik zou het gekker vinden als hij gelijk zou zijn aan de R0 tijdens de lockdown.
Is toch te verwachten en al helemaal nu je je voor iedere kuch kan laten testen. Die besmettingen blijf je toch houden en zolang die mensen niet in het ziekenhuis/IC belanden vind ik het weinig spannend.
Ik vind t toch licht zorgelijk dat de ic onames weer toeneemt. Ben ook heel benieuwd naar de cijfers dinsdag
Merk het ook een beetje spannend te vinden hoor. Weekendcijfers zijn inderdaad ook nog altijd lager. Ben benieuwd. Eventuele gevolgen van de demonstraties zouden ook ongeveer zichtbaar moeten worden toch?