Corona nieuws deel 4

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 11 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Vind het ook wel spannend, is altijd aan het dalen of gelijk gebleven en nu weer 2 dagen aan het stijgen. Demonstratie op de dam is idd precies 2 weken geleden...

2. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.171
    2.545
    113
    Volgens mij speelt het "slechtere" weer ook wel mee...

3. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.831
    884
    113
    Noord Holland
    Ja die demonstratie is nu 13 dagen geleden. Maar als de cijfers al in de weekenden oplopen ben ik heel benieuwd naar komende dagen. We gaan t merken

4. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    De ic cijfers zijn altijd wel up to date, is al eens eerder met iets toegenomen,maar nog niet 2 dagen achterelkaar.

Maar ook ik vind het spannend wat het gaat doen na de demastraties.
    Ik ben ook huiverig voor een tweede golf

5. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.284
    6.753
    113
    Het aantal ziekenhuisopnames daalt nog steeds. Hier zitten ook de IC-opnames bij. Ze zien dit nu meer als het belangrijkste gegeven om trends te volgen.

Het aantal besmettingen is natuurlijk nu hoog. Je zult over een week hier ook een trend kunnen volgen (maar dan wel afgezet tegen het aantal getesten)

Aszz vindt dit leuk.
  6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Zolang het aantal ziekenhuis opnames niet ineens met tientallen toenemen zal het wel meevallen.
    Ik vind het niet spannend, en is ook logisch dat het allemaal wat toeneemt na de versoepelingen. Ik zou willen dat er niet elke dag zulke cijfers naar buiten komen, scheelt voor veel mensen een hoop stress denk ik.
    vergeet vooral ook niet hoe gigantisch veel mensen er nu getest worden, en hoe relatief weinig er positief zijn.

GossipGirlxoxo, Whoopy, Zara75 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

OK, maar behalve wat losse kreten, wat is precies de relevantie van deze link?

8. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    zoals iemand hierboven zei: het versoepelen van regels zal een stijging van cijfers laten zien, dat kan ook niet voorkomen worden. Als het aantal mensbewegingen en onderling contact weer toeneemt, verhoog je automatisch ook de kans op besmetting. Verschil met het begin van de crisis is dat er nu contactonderzoek gedaan kan worden als mensen positief getest zijn.

amdaa vindt dit leuk.
  9. tuc

tuc Niet meer actief

We zullen toch echt weer terug moeten naar een normale samenleving.

2littlemonkeys, GossipGirlxoxo en Whysteria vinden dit leuk.
  10. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik begrijp volledig dat het komkommertijd is in Coronaland, maar jouw link gooit 5 losse krantenkoppen bij elkaar over het uitgaansleven in Nederland, de grenzen in Spanje, een druppel op de gloeiende plaat in Peking, het vaccin, en wat redelijk relaxte cijfers vanuit de IC's. Ik zie, ondanks dat ik mijn best doe, écht geen onderling verband, en al helemáál geen reden tot ook maar een poging tot zelfs een minieme frons, maar misschien zie ik iets over het hoofd of zo?

Kleintjuh85 vindt dit leuk.
  11. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    #1112 HappyRabbits, 15 jun 2020
    Laatst bewerkt: 15 jun 2020
    Ja dat wil iedereen! Maar voorlopig is dat waarschijnlijk wishful thinking... Dat wil niet zeggen dat iedereen het eens hoeft te zijn met alle regels die ons worden ‘opgelegd’, niemand is hier happy mee.

columbella en NiVa0230 vinden dit leuk.
  12. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    #1113 HappyRabbits, 15 jun 2020
    Laatst bewerkt: 15 jun 2020
    Mmm, ik zie iets anders. Verschil van interpretatie en een schepje cynisme van jouw kant.
    Maar wat ik schreef nav het berichtje over de horeca (want daar ging het mij om) haakte aan op een eerdere opmerking over het mogelijk stijgen van de cijfers. Sorry als dat niet duidelijk was.

13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar deze stijgingen zijn minimaal, zeker op de IC waar afgelopen week een flinke daling was. In NL zien we ook een lichte stijging van het aantal besmettingen, maar als je bedenkt dat iedereen zich nu kan laten testen, valt die stijging mij juist mee.

GossipGirlxoxo en Whysteria vinden dit leuk.
  14. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Klopt, het is slechts een verklaring. Een (lichte) stijging valt te verwachten na het versoepelen van de beperkingen.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind dat helemaal geen wishful thinking, ik denk dat er nu hele grote stappen naar normaal gemaakt moeten worden zodat de samenleving niet nog verder ontwricht.

16. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.633
    2.409
    113
    Helemaal mee eens! Ik vind het vreselijk hoe de 1,5 m samenleving nu eruit ziet. Ik vind het ook heel schadelijk voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Mijn jongste ziet al maanden lang een heel afstandelijk interactie tussen mensen, en ik vind het een vreselijk idee dat hij dit als normaal gaat leren.
    Wij waren gister overigens in een attractiepark, waar mensen bijna geen afstand meer hielden van elkaar. Persoonlijk ben ik dus zelf heel erg blij ermee en aangezien ik dat steeds meer om me heen zie (bijvoorbeeld met helemaal vaart op het strand in Scheveningen waar tienduizenden mensen waren) en we nog steeds weinig besmettingen zijn, denk ik dat het ook goed mogelijk is.

GossipGirlxoxo en Whysteria vinden dit leuk.
  17. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    In dat opzicht vond ik dit wel interessant om te lezen: https://nos.nl/l/2337112
    Dit zijn de mensen die de overheid adviseren.

18. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Dit zijn dus mensen die enkel naar fysieke gezondheid kijken. Wat het allemaal geestelijk en economisch doet met de samenleving kan hun niet schelen en dat vind ik kwalijk.

19. tuc

tuc Niet meer actief

En er zijn ook collega's van deze mensen die stellen dat je op een gegeven moment geen maatregel meer kunt houden.

Deel Deze Pagina