Corona nieuws deel 4

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 11 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.866
    3.501
    113
    Tupp ik kan dat nergens vinden dat die 50% openstelling tot 20 mei zou duren? Er staat nergens een einddatum alleen dat ze afwachten tot er meer bekend is uit scandinavische landen.

De datum 20 mei werd genoemd als verlengdatum voor de overige maatregelen die op 28 april golden (bv kapper dicht, horeca dicht enz). En op die datum zijn de vorige week een aantal versoepelingen gekomen.

2. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.168
    2.544
    113
    Ik wil je even een hele dikke knuffel geven!! :)

Ik snap je frustratie, zo vervelend dat je van alles goed wil doen... Maar dan op zoveel vlakken geen invloed hebt! :(

Ben het met je eens dat er nog te weinig over basisscholen is gecommuniceerd, had deze week ook meer gehoopt te horen vanuit de overheid dat ze dit beloofd hadden... 1juni is enkel genoemd in de media als evt opening volledig scholen, maar vanuit overheid is het ijzig stil geweest omtrent volledig openen {of doorzetten van huidige maatregelen} basisschool.

3. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.298
    11.902
    113
    Onze school heeft zelfs de huidige maatregelen tot de zomervakantie doorgerekend. Wij kregen ook het schema tot dan. Ik vind dat heel fijn. Dan heb je houvast. In principe is het dit voorlopig tot nader bericht.

4. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.892
    7.958
    113
    Sorry maar de minister heeft echt wel belangrijkere dingen aan z'n hoofd dan de jaarafsluiting van groep 8. Ik zou er juist met m'n verstand niet bij kunnen als hij zich daar druk om zou maken. Er zijn schrijnendere situaties aan de gang op dit moment die zijn tijd en aandacht nodig hebben.

Hoe sneu het ook allemaal is voor die kinderen. Leren omgaan met teleurstellingen is heel belangrijk en dat kunnen we onze kinderen nu bij uitstek leren. Dit wordt dankzij Corona misschien wel een hele sterke zelfstandige generatie :)

Zara75, Jippie, Armina en 14 anderen vinden dit leuk.
  5. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Deels met je eens, er zijn dingen die nu heel beperkt zijn, tot aan begrafenissen aan toe. Maar wat ik wel mis voor basisscholen, middelbare scholen en studenten is empathie. Wat is de moeite om voor hen een boodschap te maken als kabinet? Ze doen het namelijk, ook vanaf de puber leeftijd echt onwijs dapper allemaal.

amdaa, Athina, Anouk2005 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.271
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Een boodschap richting de leerlingen (ipv over hun hoofden heen) zou al mooi zijn.
    Liefst met de boodschap dat ze bijv. nog 1 of 2 weken in 1 klas mogen. Al geldt dat maar alleen voor de groepen 8.
    Zou voor die kinderen zo onwijs fijn zijn!

Champetter, Amarens en Wellesnietes vinden dit leuk.
  7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.321
    16.714
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja maar dat is ook voor de examenleerlingen. Hoe denk je dat het voor een examenleerling is om te horen dat je centrale examen niet door gaat?
    Ze hebben daar jaren lang naartoe gewerkt en ineens is dat onzeker. Mijn zoon kwam toen zelfs bezorgd vragen of die dan zijn hele jaar opnieuw moest doen omdat die nu geen diploma kon halen. Ook het VO moet alles uitzoeken. Hier kwamen ze mbt de SE met een heel uitgewerkt plan en toen op 23 maart kwam er ineens weer het bericht dat de SE ook niet afgenomen mochten worden en als kers op de taart een dag later het bericht dat het CE ook niet door zou gaan. Dat wordt zomaar ineens besloten alsof het niks is.
    Ik was ook in de veronderstelling dat de basisscholen na 1 juni weer volledig open zouden gaan maar dat kan ik nu ook nergens meer terugvinden maar de basisschool heeft wel aangegeven dat dit 50 % model geldt tot 1 juni met als intentie om per 2 juni volledig te openen.
    We wachten het maar af maar zal blij zijn als dit schooljaar over is.

8. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Onze school maar dat 1 juni. En eigenlijk alle scholen om me heen en van vriendinnen ook...En alsjeblieft ik hoop als het kan toch wat meer les want twee dagen vind ik best weinig (en onhandig) Dus ik hoop wel op nog wat meer duidelijkheid.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  9. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.279
    6.745
    113
    De ontwikkelingen in Scandinavie zien er op zich goed uit. Ik heb hoop. Hier hebben ze nog een junivakantie. Zou fijn zijn als de laatste paar weken van de vakantie nog 'normaal' kunnen zijn.

Hier werken ze met 3 verschillende begintijden. Groep 1/2 gaat als eerste, 10 min later 3/4/5 en weer 10 min later 6/7/8. Eindtijden op dezelfde manier. Dit zouden ze nog aan kunnen houden.

10. Lils

Lils Bekend lid

11 sep 2017
    618
    651
    93
    Vrouw
    Onze school heeft het rooster zelfs maar gemaakt tot 21 mei, aangezien ze dus eerst wilden afwachten of er voor die tijd nog nieuwe maatregels aangekondigd zouden worden... Ik ben benieuwd wanneer we het rooster voor erna krijgen dan en tot wanneer.

Wellesnietes vindt dit leuk.
  11. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Ooit over empathie gehoord? Mijn kind heeft genoeg teleurstellingen gehad afgelopen maanden en kan daar prima mee omgaan. Afscheid van de basisschool is maar 1 keer in je leven en kan je niet opnieuw over doen. Daar zou minister best wel een uurtje van zijn kostbare tijd aan kunnen besteden ja.

GossipGirlxoxo en Anouk2005 vinden dit leuk.
  12. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Nou precies dit.

13. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Ja ik zeg nergens dat het niet erg voor de eindexamenleerlingen is, ik vind het voor hun ook verschrikkelijk. Want einde middelbare schooltijd is ook maar eenmalig. Ook hier wordt volledig aan voorbij gegaan. Ik heb de minister gezien met een uitspraak “wij moeten maar ophouden met een term coronadiploma o_O“. Toen dacht ik is dit alles wat daar over te zeggen valt? Kan het niet anders gebracht worden?

GossipGirlxoxo en Anouk2005 vinden dit leuk.
  14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.321
    16.714
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier hebben ze de junivakantie opgeschort. Dat is het weekje na Pinksteren. Ben ik wel blij mee andere zitten ze weer alle dagen thuis. Liever naar school om iets te leren.

15. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.813
    2.502
    113
    Vrouw
    Ik baal juist ontzettend nu. De laatste 8 weken super online les gehad; juist achterstanden door individuele aandacht ingehaald of meer begeleid. Maandag geen huiswerk of mailtje, dinsdag gaat zoon naar school, super gespannen en vol verwachting. Hele leuke dag gehad maar het huiswerk voor woensdag en vrijdag zijn 4 a4jes, niets online. Als ze dit nog een aantal weken gaan doen, is al het harde werk van mijn zoon voor niets geweest en gaan ze zeker achterstand op lopen.
    Hier baal ik echt van. (en dan heb ik het nog niet over voorlopig advies wat ze zouden krijgen)

Net als een schoolmusical is de film natuurlijk goed bedacht en daar zou ik zeker verder op borduren!

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.830
    884
    113
    Noord Holland
    Hier hebben we op school ook een rooster tot 1 juni gekregen. Hier ook een groep 8er in huis die t hele jaar uit keek naar t kamp, de musical en t grote afscheid. T enige waar ze hier vreselijk vind is t grote afscheid wat ze ontnomen wordt. Musical en kamp vond ze nog t minste erg. Wij hebben dit jaar vroeg vakantie dus ik hoop dat ze de maand juni (, desnoods alleen groep 8 ), nog samen kunnen afsluiten. Weet wel dat school hun best doet om t voor de kids leuk te maken

17. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Juist, maak een interview achtig item met de minister president en minister of staatssecretaris van onderwijs per leerling of student doelgroep en spreek ze aan inderdaad.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    Helemaal mee eens en ja ik heb ook een in groep 8 en die snapt zelf ook heel goed dat er nu belangrijkere dingen zijn en is gewoon blij met wat nog wel kan. Zo gaan ze de musical filmen en dan met de halve klas per keer en mogen ze (dat moet nog uitgezocht worden) ipv op kamp misschien een nacht in de school slapen. Hij heeft er helemaal zin in.
    Iedereen moet nu het beste ervan maken en hij moet zich er maar bij neerleggen dat het anders loopt dan gepland. Wil uiteraard niet zeggen dat het niet bijzonder jammer is, maar het is niet anders en er zijn ergere dingen .

Adje, Nellie4 en NiVa0230 vinden dit leuk.
  19. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Maar dat is toch weer anders, bij jullie gaat het allemaal dus wel door. Hoe zou je kind je voelen met een boodschap alles is afgelast en wij weten niks totdat er meer informatie over bekend is? Want dit is de situatie nu hier. Met wat er bij jullie wordt georganiseerd, zou mijn kind prima kunnen leven.
    En je kan dan wel roepen er zijn ergere dingen maar iedereen ervaart het anders.

20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Maar dat is toch niet de schuld van de minister? Hier is school heel druk met alternatieven verzinnen voor het afscheid van groep 8. Als jullie school er niks mee doet, zou ik dus dáár gaan aankloppen.

Adje, Luckyme96, suus1983 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina