Corona nieuws deel 4

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 11 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ik merk die 1,5 meter zeker nog wel. Op school bepaalde ouders niet, maar dat zijn degenen die het nog nooit gedaan hebben. Die heb je er altijd tussen zitten. 90% doet het keurig. Hier in winkels vind ik ook dat mensen er nog veel rekening mee houden, op die uitzondering na.

Maar ik hoor het van meer hier, dat niemand zich er meer aan houdt. En dat met de allerlaagste cijfers ooit, en het blijft dalen. Zegt dat dan niet voldoende over het nut van die maatregel?

2. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Politici zijn sowieso niet te vertrouwen :thumup:

Whysteria, Anouk2005 en tuc vinden dit leuk.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

Sommigen heb ik best vertrouwen in;)

4. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Hoe gaat het bij jullie met winkelkarren? Hier is het gewoon oud normaal :roflmao: inclusief eigen muntjes. Als je wilt, kan je het zelf gaan schoonmaken maar niemand die het in de gaten houdt.

bulakgirl vindt dit leuk.
  5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Mja, wat ik zie is dus vooral buiten, en als de ventilatie in vliegtuigen goed genoeg is om risico op besmetting aanvaardbaar te maken, zal dat búiten zeker zo zijn (daar lijkt de ventilatie me nóg beter).
    Maar binnen ligt veel nog echt ‘plat’ natuurlijk, vooral de echt drukke dingen. En als je kijkt naar vleesverwerkingsbedrijven, stemt dat me weer minder hoopvol...
    Ik ben wel benieuwd of maatregelen bv meer versoepeld gaan worden voor dingen buiten, lijkt mij niet ondenkbaar...

Over die 90% van de ouders die zich er bij jullie wel netjes aan houden; hier echt het omgekeerde; 90% staat gewoon op een kluitje. Sowieso ook weer veel kinderen die door de halve familie worden gebracht; moeder, opa én oma, en voor de gezelligheid ook tante nog even mee... Maar los van corona begreep ik dat al niet, voor een keertje leuk, maar íedere dag met 4 volwassenen 1 kind brengen? :D

Willemijntje19 en tuc vinden dit leuk.
  6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Iedereen lijkt bijna wel een expert...

Ik heb meer vertrouwen in de regering die met bedrijven et cetera onderzoek doet dan naar mensen die naar een gevoel luisteren waardoor het dan wel niet goed zal zijn.

Zara75, sprits, Luckyme96 en 6 anderen vinden dit leuk.
  7. tuc

tuc Niet meer actief

Net zoals begin Corona. Ze worden aangereikt door winkelmedewerker die alles schoonmaakt.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Ik ook hoor, daarom hou ik me dus zoveel mogelijk aan alle maatregelen (tenzij anderen me dat onmogelijk maken). Maar ik begrijp het ook als mensen heel kritisch kijken naar het echt wettelijk vastleggen van die maatregelen - ik begrijp de noodzaak wel van het wettelijk regelen van bepaalde dingen, maar het is óók noodzakelijk dat zo’n wet echt kritisch wordt bekeken ipv klakkeloos wordt aangenomen. Plus misschien hebben politici nú er geen kwade bedoelingen mee, wat als de wet wordt aangenomen en er komt een totaal andere regering aan de macht die diezelfde wet voor heel andere doeleinden in gaat zetten? Dus alleen maar goed. Maar ondertussen sta ik dus wel achter de maatregelen.

SAARC vindt dit leuk.
  9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Oh echt ja? Dat is hier al weken niet meer. Eerst stond er ook altijd een medewerker die zei wanneer de volgende klant naar binnen mocht, nu loopt iedereen gewoon weer in en uit.

10. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

#1450 Whysteria, 22 jun 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jun 2020
    Ja, dat zei men zo'n kleine 90 jaar geleden ook. En we weten allemaal waar dát eindigde. Het is jammer dat het collectieve geheugen het laat afweten zodra de laatste overlevenden (bijna) gestorven zijn...

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Machtigingswet_(1933)

SAARC vindt dit leuk.
  11. tuc

tuc Niet meer actief

Die medewerker is hier nooit geweest, wel bij de karretjes dus maar niet of je naar binnen mag. Maar voor de rest is er niks veranderd.

12. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113

:| Wauw....

Zara75, suus1983 en Syane vinden dit leuk.
  13. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Voor aanname van de machtigingswet had Hitler een tweederde meerderheid nodig en moesten 432 Rijksdagleden aanwezig zijn bij de stemming. Hitler had zich van tevoren verzekerd van steun van de conservatieve partijen en het katholieke Zentrum. Om onder de verplichting van het aantal aanwezige leden (quorum) uit te komen, werd bepaald dat de gearresteerde communistische en sociaaldemocratische leden zonder excuus afwezig waren en dus niet meetelden. Alleen de wél aanwezige SPD’ers stemden tegen de machtigingswet. In totaal werden er 538 geldige stemmen uitgebracht. Met 444 stemmen vóór zette de Rijksdag zichzelf buiten spel.

In de huidige situatie zouden de nu heersende (democratisch gekozen) partijen dus nog wel even moeten zorgen dat de partijleden die gaan tegenstemmen even gearresteerd worden en niet mee mogen stemmen. Echt, wil je werkelijk deze vergelijking maken? Mijn mond valt open. Ik ga hier ook niet meer verder op reageren want ik vind het smakeloos.

Zara75, Syane, bosi333 en 6 anderen vinden dit leuk.
  14. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Hier in de regio kwam juist het bericht vanuit de middelbare school dat ze na de vakantie weer volledig wilden opstarten.

Maar dat is dus ook een van de redenen waarom ze een noodwet willen maken: we hebben nu lokale noodverordening (met dit soort verschillen dus in regios) omdat ze geen noodtoestand wilden uitroepen zodat de macht echt beperkt zou worden.
    Met de nieuwe wet zou de gehele tweede kamer meer inspraak krijgen dan tijdens een noodtoestand en dus juist meer democratisch moeten zijn.
    Juist een beter idee dan landen om ons heen waarbij de noodtoestand is uitgeroepen en de macht dus wel bij slechts enkele mensen ligt. Alleen was deze versie van de wet idd nog wat ondoordacht. Het idee erachter is echter wel goed.

HappyRabbits en suus1983 vinden dit leuk.
  15. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.039
    15.073
    113
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Het ziet er anders niet naar uit dat er nu dergelijke zware criteria van kracht zijn? Het lijkt erop dat er nog even wat kleine aanpassingen gedaan moeten worden voor de vorm, en in oktober is het voor elkaar hoor! Bovendien is er sprake van een coalitieregering in Nederland, dus een meerderheid heb je snel bij elkaar ge-lobby'd in de wandelgangen. Daar zijn geen arrestaties voor nodig. Hooguit de beloften op wat lucratieve bijbaantjes in het bedrijfsleven ná de politieke carrière...

Grappig genoeg herinnert de kiesrechtuitsluiting van gearresteerden me dan wél weer aan verschillende onfrisse verkiezingscampagnes in de VS. Best grappig hoe bepaalde tactieken dus gewoon echt al decennialang blijken te werken. Je zou er gewoon bijna een studie aan kunnen wijden... :):roflmao:

17. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Hier houden mensen zich er ook wel aan hoor. Op school in elk geval, op mijn werk ook. Winkelkarretjes en winkels nog steeds met maximaal aantal karretjes of mandjes om naar binnen te gaan en desinfectie. Tuurlijk wordt iedereen wat losser en is het niet exact 1,5 meter maar zeker wel afstand. En op verjaardagen en visite gaan we wel weer maar we zoenen en knuffelen dus nog niet en bewaren dan toch ook weer afstand. Restaurant waar ik vrijdag was ook eigenlijk.

18. siets

siets Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.235
    1.687
    113
    Leiden
    Ik lees net dat een school in Vlaardingen de rest van het schooljaar dichtblijft ivm Corona gevallen...
    https://www.ad.nl/rotterdam/vlaardingse-basisschool-per-direct-dicht-vanwege-kinderen-ouders-en-leerkrachten-met-corona~a7a7bd2e/
    Niet onze school gelukkig, maar wel binnen een kwartiertje rijden.
    Ik snap de beslissing, maar zou echt zo onwijs balen (en mijn kinderen nog meer) als dit onze school ook zou treffen (en die mogelijkheid is er natuurlijk nog steeds gewoon) als we weer terug moeten naar thuisonderwijs.
    Pfff... Heb te doen met alle betrokken gezinnen en leerkrachten!

19. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.866
    3.501
    113
    Syane vindt dit leuk.
  20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    :cool: Dat is niet te vergelijken. Hele andere tijd, hele andere politiek.

Syane, NiVa0230, suus1983 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina