Corona nieuws deel 4

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 11 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    #141 Amarens, 13 mei 2020
    Laatst bewerkt: 13 mei 2020
    Minister zou best wel landelijke richtlijnen mogen geven. Nu is het weer zoekt het maar uit met zn allen. En wat denk je wat mijn kind onderhand bijna dagelijks doet? Vragen stellen hoe en wat en met oplossingen proberen te komen. Denk je dat hij een reactie krijgt?
    En uiteraard heb ik het ook al nagevraagd, het antwoord was kort en krachtig: wij weten het niet.

2. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.868
    2.057
    113
    Vrouw
    De situatie is nu: halve klassen. Het is onbekend wanneer dat zal veranderen.
    Een afscheidsfilm ipv musical kan ook met halve klassen worden opgenomen. Mocht er ergens dit schooljaar toch besloten worden dat er weer aan hele klassen les gegeven mag worden, dan maakt dat alles alleen maar makkelijker.

Geen kamp, maar onderzoeken of een nachtje op school slapen wel mag en navragen hoe de ouders daarover denken. Dat kost ook geen weken voorbereiding. Combineer het met andere leuke activiteiten en laat de kinderen daarover mee denken.

Hop, uit die slachtoffermodus en gewoon doen! Daar leren kinderen ook veel meer van, het gaat nu eenmaal niet altijd zoals verwacht en hier kan niemand iets aan doen.

(Mijn docent van groep 8 werd ernstig ziek tegen het einde van het schooljaar waardoor er vervanger na vervanger kwam en de musical ook op eh zeer creatieve wijze en bijna onvoorbereid op het laatste moment toch is doorgegaan. Het kamp werd 2 nachten vlakbij huis in plaats van 4 dagen met vossenjacht en bonte avond enzo. Ik leef nog en het heeft me op geen enkele manier beschadigd.)

Lovely83, Novi, Beausecret en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Dit kun je toch ook samen met ouders oppakken? Een ouderwerkgroep opzetten voor (een deel van) het afscheid. Dan zet je in ieder geval zelf iets in werking.

Of je wacht tot de minister er iets mee gaat doen... maar als ouder kun je óók de verantwoordelijkheid naar je toe trekken ipv af te wachten.

Luckyme96, Nellie4 en bloem82 vinden dit leuk.
  4. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Wij zouden zelf iets van een bbq en een paar spelletjes kunnen organiseren, maar een musical opzetten weet niet of het haalbaar is met alle kinderen buiten de school om. Ik zal iig over nadenken.

5. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.555
    8.518
    113
    Sorry, maar zoals al meer gezegd, de overheid heeft echt grotere prioriteiten dan groep 8, heel lullig, maar het is nu eenmaal zo. Aan ons als ouders de schone taak om onze kinderen daar in te begeleiden. En dat zal bij de één makkelijker zijn dan bij de ander!

Dat denk ik dus ook! Als ik zie hoe mijn kinderen in zelfstandigheid gegroeid zijn de afgelopen tijd! :thumup: en ja, dat gaat met vallen en opstaan ...

Ik hoop van harte dat je je gal hier spuit en je niet zo tegen je zoon praat over deze situatie :$

En ik vind ook dat er wel een extra jeugdjournaal item aan gewijd kan worden met de MP zoals in het begin, maar als dat niet lukt houdt het op.

Vorige week met de kinderen de dodenherdenking gekeken en ook uitgelegd wat er toen gebeurde en dat zette voor hun wel weer even in perspectief dat de huidige situatie voor hun niet leuk is, maar dat we op veel punten eigenlijk best verwend zijn.

Zara75, ButterflyPassion, Jippie en 12 anderen vinden dit leuk.
  6. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
  7. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.168
    2.544
    113
    Ik verwacht dit dus niet... Enkel de media heeft dit gelekt, nergens heb ik het kabinet iets horen zeggen hier over... Of ik moet iets gemist hebben...

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    Hetzelfde. Hij weet dit namelijk pas sinds gisteren en tot die tijd dacht hij dat niets door zou gaan.
    Is niet anders. Dan moet je iets anders gaan bedenken. Misschien kun je straks bij iemand thuis wat gaan organiseren (desnoods in september, maar bij de pakken neer gaan zitten en mensen de schuld geven die er ook niks aan kunnen doen, helpt in elk geval niet. Maak er het beste van en blijf niet hangen in wat had kunnen zijn.

Felice vindt dit leuk.
  9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.298
    11.902
    113
    Hier deden ze jaren als schoolafsluiting een dagje uit naar de Efteling. Hartstikke leuk. En nu ineens gaan ze op kamp. Mijn kind baalde dat hij niet met de klas maar de Efteling gaat, want al jaren op verheugd, is al een jarenlange traditie, en nu op kamp moet. Ik vind zo’n kamp ook niet echt geweldig. En nu moet je daar dus verplicht in mee. Want je wil ook niet je kind zijn jaarafsluiting afpakken. Een nacht logeren in de school zou een leuk alternatief zijn dit jaar. En dan op groot scherm een film laten zien bijv. Het kan best. En de aula is groot genoeg.

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.321
    16.714
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja dat lijkt mij dus ook. Ik verwacht geen stijgende cijfers en dan is het zover ik heb begrepen toch echt de intentie van de basisschool om dan volledig open te gaan en misschien de woensdag voorlopig als vrije dag houden? Kunnen ze alles doorluchten en ontsmetten ;) Het lijkt mij dat ze zich daar nu ook al aan op het voorbereiden zijn achter de schermen en anders zijn ze daar zelf toch ook erg laat mee. Beetje vooruit denken kan nooit kwaad.

11. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.486
    6.100
    113
    Vrouw
    Ik snap wel wel dat de prioriteiten even niet bij een afscheid van groep 8 liggen in het kabinet. Ik snap dat het vervelend is hoor, en zo zie je maar dat iedereen de corona-maatregelen weer vanuit zijn of haar eigen perspectief bekijkt. In mijn omgeving speelt dit namelijk niet, dus ik vind het kort gezegd gezeur. Vanuit kinderen snap ik het zeuren, maar als ouder moet je toch ook aan je kind perspectief kunnen bieden ipv mee in de slachtofferrol en klagen over het kabinet?

Nu ben ik bv zwanger, en besef ik me in mijn situatie dat een zwangerschap nu ook totaal anders verloopt dan normaal, weinig contact, veel thuiszitten, niet samen kunnen shoppen, geen pretecho's, 10 weken lang geen fysieke controle, man mag niet mee naar controles, geen kraambezoek etc.. Zegt het kabinet daar iets over? Nog geen 10 minuten empathie?

En zo zijn er met mij nog veel meer voorbeelden van mensen die in een vervelende situatie zitten door corona. Echt niet alleen groep 8 haha. Dan is dat leed nog maar een lachertje. Volgens mij zijn kinderen zelfs flexibeler dan volwassenen.. Balen mag, en klagen ook, maar ik hoop van harte dat ouders wat positiever kunnen communiceren richting kinderen hierover. :rolleyes:

Kasya, amdaa, suus1983 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Positief geteste personen

43.211* (+227)
    Ziekenhuisopnames 11.430
    (+52)

Overleden personen

5.562** (+52)

Iets wat meer dan gister met ziekenhuus opnames

13. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ronduit belachelijk deze regel tijdens medische controles van zwangeren. Je partner leeft (doorgaans hè) in hetzelfde huishouden maar nee bij een 12 of 20 weken echo blijft hij thuis.

Ik heb in directe kring meegemaakt dat een van de medische echo’s ontzettend mis was. Toen mocht man vanaf de parking toch binnen komen. Echt volledig overtrokken maatregel. Dat je je vriendin, ouders en weet ik veel thuis laat ja maar je partner???

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.321
    16.714
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Heb je helemaal gelijk in. Hier ook een kind wat eindexamen doet en dit jaar loopt ook volledig anders. Geen eindexamenreis naar nota bene Milaan ;), geen feesten, niet naar Kingsday met Koningsdag, niet met de examenklassen naar de Efteling, niet het spannende telefoontje wat je krijgt als je je CE hebt gemaakt, niet stappen, niet uitgaan en ja in maart was dat even allemaal flink kut en vooral heel onzeker maar nu is die bezig met zijn tentamens, ze plannen vanuit school een officieel bel moment om te vertellen of je wel of niet geslaagd bent en we hopen natuurlijk dan de vlag uit te kunnen hangen met daaraan een tas. Hij is al met vrienden druk aan het plannen wanneer ze een feest gaan vieren want mochten de versoepelingen doorzetten dan mag je gewoon met minimaal 30 man samenscholen en komt dat feest er niet dan herpakken ze zich wel weer.
    Het is allemaal niet leuk maar kinderen zijn zo flexibel en houden er echt geen trauma 's aan over en zo heeft iedereen zijn issues maar daar kan het kabinet ook niet allemaal stil bij gaan staan.
    Jij succes met je zwangerschap!!

Kasya, amdaa, smax en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.321
    16.714
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja dat slaat ook werkelijk helemaal nergens op en zo zijn er zoveel regeltjes die aan alle kanten rammelen.

16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.505
    17.440
    113
    Zo belachelijk vind ik het niet. Hoe minder mensen de vk ziet hoe minder kans op besmetting van haar en de andere zwangeren etc.
    Als het mis is en partner mag dan nog niet naar binnen vind ik het wel raar.

Ik ben blij dat hun het zo serieus nemen want daardoor is de kans dat ze mij besmetten ook weer kleiner.

Maar best kans dat wij gewoon raar zijn, ik heb de 12 weken echo zonder man gedaan terwijl hij toen nog wel mee mocht. En ik ga er vanuit dat ik de groeiecho ook alleen doe over 5/6 weken

Fuddey vindt dit leuk.
  17. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Hier in het ziekenhuis mag de man alleen met 12 en 20 weken mee. Niet bij anderen controles en of groei of ligging echo's ook naar triage mag je man niet mee dit vind ik persoonlijk het ergste. Paar weken geleden er geweest en had mijn man daar wel bij willen hebben ivm eerdere vroeg geboorte.

18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.318
    23.469
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Het gaat wel echt goed op de ic's!
    Screenshot_20200513-161028_NOS.jpg

GossipGirlxoxo, Syane, Athina en 8 anderen vinden dit leuk.
  19. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.555
    8.518
    113
    Nou, dat daalt echt hard!

20. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

In de persconferentie ook niets gehoord over gehele opening van scholen helaas...
    wordt denk ik echt pas volgende week bekend gemaakt, dan gaan ze weer besluiten nemen.

Deel Deze Pagina