Ik vind het wel mooi dat je 25 riep en er gelijk gezegd werd dat dat wishful thinking was.... And here it is!
Ik hoop eerder op een overzicht van het aantal besmettingen (als % van het aantal geteste mensen) en van het totaal aantal ziekenhuisopnames.
Ik vind het prettig dat het ic aantal nog steeds zo afneemt en nu gewoon zó laag is- dat er nog steeds mensen ziek worden is heel vervelend - maar blijkbaar niet zó ziek dat ze op de ic belanden en dat vind ik wel een heel goed teken.
Ja klopt , maar dat aantal is nu zo laag, dat het niet meer een kritische parameter is. Het aantal besmettingen is nu m.i. veel interessanter om te volgen. Het aantal IC opnames zal niet drastisch toenemen als het aantal besmettingen laag blijft.
Op https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/ kun je het een en ander dagelijks/wekelijks volgen. Eergisteren waren er 62 nieuwe besmettingen gemeld, gisteren 77 en vandaag is nog niet bekend. Hoeveel testen er zijn afgenomen, weet ik niet. Dat percentage positief zat zo rond de 1% dacht ik? IC-opnames en ziekenhuisopnames liggen onveranderd laag. Het geschatte aantal besmettelijke mensen in NL is gestegen van 1715 naar 2800 (mede door andere rekenmethode want ziekenhuis/IC-opnames zijn idd te onbetrouwbaar geworden). Het reproductiegetal zit tussen 1,3 en 0,48 sinds begin mei, met een vertraging van 2 a 3 weken. Het getal staat nu op 0,75, dd. 12 juli. Dinsdag weer een update daarvan!
Het onderste kengetal is met name belangrijk. Zolang deze ook na de vakantieperiode onder de 1 blijft kunnen we het najaar ingaan met de huidige (en verdere hopelijk) versoepelingen.
Yeah! Maar waar haal je dat vandaan? In de nos live blog staat bij mij geen nieuws na 9.18 uur en er staat bij live blog gesloten
Oh dan weet ik nog iets lekkerders, tompouce vlaai. Dat is met een krokante koek bodem, en dan die gele room, dan een laag slagroom en daarop allemaal roze stukken van de bovenkant van tompoucen. Hier in huis geen echte gebak eters (behalve ik) en de banketbakker verkoopt deze alleen per hele vlaai dus eet dat veels te weinig
Ik volg de besmettingen in onze provincie ook. Zij plaatsen op de website van de GGD volgends mij om de 3 dagen cijfers. https://www.ggdfryslan.nl/coronavirus/actuele-cijfers-frysl%C3%A2n/