Corona nieuws deel 4

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 11 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.275
    6.744
    113
    Dat zijn best gunstige cijfers!

Ziekenhuisopnames erg laag. Lijkt erop dat veel zijn gestorven buiten het ziekenhuis. In verpleeghuis misschien? Daar wordt nu natuurlijk ook getest, waardoor de cijfers officieel mee gaan tellen.

Van het aantal besmettingen ben ik benieuwd of er veel clusters zijn of dat het redelijk verspreid is. Maar het virus is nog niet weg. Blijft spannend.

2littlemonkeys en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.310
    23.458
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wat een enorm verschil in aanpak vergeleken bij ons!! :eek:

Scholen Kenia pas in 2021 weer open
    Middelbare scholen en basisscholen in Kenia blijven de rest van het jaar gesloten, heeft het ministerie van Onderwijs besloten.

"Gezien de beangstigende, opgaande lijn in het aantal coronabesmettingen, is de voor september voorziene heropening van de scholen uitgesteld", zegt de hoogste baas van het ministerie tegen Keniaanse media. Universiteiten en hogescholen mogen na de zomer wel open, mits ze de strenge coronavoorschriften opvolgen.

De topambtenaar noemt dit schooljaar een verloren jaar, omdat alle scholieren blijven zitten. De scholen in het Oost-Afrikaanse land sloten op 15 maart, vlak nadat de eerste coronabesmetting werd vastgesteld. In Kenia is het coronavirus bij ruim 8000 mensen gevonden. Zeker 164 patiënten zijn aan de gevolgen ervan overleden.

3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

4. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Pfft....bij ons ook weer 1 opgenomen. Plus de gene die er nog liggen....:| Zelfs slikken is een Olympische sport voor hun. Zo heftig, ik word er maar triest van.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bijzonder hoor. Ik ben zelf getest terwijl ik alleen maar een snotneus had. Eén van mijn leerlingen is getest en voor een andere staat de afspraak. Dus in onze regio wordt wel gewoon heel laagdrempelig getest. Zoals ook de bedoeling is, dat werd juist keer op keer aangegeven. En ze nemen véél minder tests af dan van te voren werd verwacht. Raar dat er dan schijnbaar ook plekken zijn waar er zo moeilijk over wordt gedaan.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zie nu trouwens dat ik met deze post in het verkeerde topic zat te reageren. :oops: Was eigenlijk een reactie op een vraag in het "scholen open of dicht" topic.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Nou het is niet zo zeer dat ze er moeilijk over doen, maar zien het nut niet. En dat snap ik wel. Van honderden kinderen (dacht 600/700) die de afgelopen tijd getest zijn waren er 10 positief ofzo.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Tja, als ik het goed begrijp zijn er van de volwassenen ook maar een paar op de 100 positief. Maar je wilt het toch wel weten, of je besmet bent of niet. Vanuit maatschappelijk belang (isolatie + contacten waarschuwen als je positief test) en vanuit persoonlijk belang (weer naar werk / school e.d. als je negatief test.)

-----

edit: aangepast: er stond een nul teveel. Ongeveer 1 op de 100 test positief.

Didi1980 vindt dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Wat heftig om te lezen. Ik heb (op het contact met mijn ouders en oma na) helemaal niet echt meer het corona gevoel. De angst is weg, zie familie en vrienden weer en we doen weer leuke dingen. Enige wat anders is tussen familie en vrienden is dat we niet meer kussen en/of knuffelen met begroeten en afscheid nemen. Maar als ik dit lees dan is het er nog steeds in alle heftigheid en dat vergeet ik de laatste tijd steeds vaker.

Neuzeke, Didi1980, Cindy1977 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.922
    5.179
    113
  11. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
  12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.309
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Inderdaad vreselijk.

13. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Waarom wijkt het ziekenhuis af wat er door de overheid wordt gezegd? Dat iemand met klachten alsnog mag komen met bescherming aan die negatief getest is is nog tot daar aan toe. Maar dit is iemand die positief is getest.... normaal gesproken blijft zo iemand thuis tot je minimaal 24 uur klachtenvrij bent. Vind dit een gek verhaal.

MyMiracle, Anouk2005 en Whysteria vinden dit leuk.
  14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Tja, er bestaat ook nog iets als menselijkheid. Wel erg triest dat dit ‘mens’ zich vervolgens zo gedraagt.

Louise11110 vindt dit leuk.
  15. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Mogelijk een persoon die bv afscheid kwam nemen van een naaste? Wachten tot de klachten 24u weg waren kan dan ook gewoon te laat zijn en betekenen dat iemand bv alleen sterft...

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.309
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja en waarom dragen ze zelf ook geen mondkapjes?
    Raar verhaal inderdaad.

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  17. 2littlemonkeys

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Mee eens hoor, over dat stukje menselijkheid. Maar waarom moesten er dan zoveel mensen bij hem in de buurt zijn zonder beschermende kleding? Of in ieder geval een mondmasker en spatmasker zoals de tandarts draagt bijvoorbeeld. Vind het gewoon een gek verhaal (of er ontbreekt een hoop informatie)

MyMiracle, tuc en Whysteria vinden dit leuk.
  18. 2littlemonkeys

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Als iemand stervende is ga je geen ongenoegen uiten over de zorg die iemand krijgt toch? Dan is er geen zorg meer lijkt mij. En mocht dit wel het geval zijn, dat de persoon stervende was, dan blijf ik het gek vinden dat het personeel geen bescherming droeg rondom deze man.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  19. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Even door de comments heenlezend zie ik onderstaande reactie van Nu.nl op een relevante vraag.
    Megavaag dus allemaal en niet eens meer heel relevant. Wederom een storm in een glas water m.i.

Bekijk bijlage 656419

tuc en 2littlemonkeys vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina