Corona nieuws deel 4

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 11 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Welk nieuwsbericht is dit een reactie op?

2. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Het bericht over de persoon die 4 verpleegkundigen heeft besmet. Allegedly...

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland

Ik ben dus niet de enige die door reacties heen gaat spitten :p

Whysteria vindt dit leuk.
  4. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

De reacties zeggen meer dan de koppen... :thumup:

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Natuurlijk is er nog zorg als iemand stervende is. Bv pijnstilling. Of juist ongenoegen vanwege het niet doorzetten van een behandeling etc.

2littlemonkeys en Louise11110 vinden dit leuk.
  6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Dat doen ze alleen op de patientenkamer. Het lijkt me dat dit erbuiten is. Want bij de patient ben je helemaal ingepakt.

Louise11110 vindt dit leuk.
  7. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Precies. Als dit op een gewone verpleegafdeling was dan hebben de verpleegkundigen ook geen bescherming aan.

8. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo'n raar verhaal. Zolang iemand zich netjes aan de regels houdt en met bescherming komt dan kan iemand gewoon op bezoek komen. Mits er natuurlijk een uitzonderlijke situatie is als een ernstig ziek zijn of een stervend familielid. Dat diegene die langskomt dan gewoon schijt heeft aan alles en opzettelijk zijn beschermende materialen afdoet kan je natuurlijk van te voren ook niet weten. Dan denk je iets goeds te doen als ziekenhuis om in deze tijd iemand toe te laten op bezoek (wat iedereen wil want o wat erg dat iedereen geïsoleerd leeft in ziekenhuizen en verzorgingshuizen) is het nog niet goed.

nelta vindt dit leuk.
  9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik snap ook niet zo goed waarom mensen zo reageren op dit bericht, alsof er iets heel verdachts aan de hand is. Dan zal ik wel naïef gevonden worden dat ik hier niks achter zoek. Maar ik vind het nogal overtrokken om èlk corona-gerelateerd bericht uit te spitten en verdacht te maken tot het in een complottheorie past.

Zara75, Neuzeke, Louise11110 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.892
    7.957
    113
    Wat maakt dit vaag dan? En ik heb nergens gemerkt dat dit bericht een storm veroorzaakte.

11. 2littlemonkeys

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Dat ze nu dus nog iets posten van ergens na 6 juni. Exacte datum weten ze niet, niet veel details in het bericht genoemd, etc etc. Net of al het andere nieuws omtrent Corona op was....

tuc en Mississippi vinden dit leuk.
  12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.307
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Als je dan als zorgverlener weet dat er iemand is die bewezen positief is dan moet je daarin je eigen verantwoordelijkheid nemen.
    Je bent en blijft de professional.

MyMiracle, Neuzeke en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Je beschermen tegen iemand die besluit uit boosheid z’n bescherming af te zetten? Wie weet stormde hij wel gewoon een andere afdeling op waar ze er helemaal niet op bedacht waren. Of trok hij in een strubbeling mondmaskers ed af. Je kunt je als professional ook niet overal tegen beschermen en overal op bedacht zijn.

Nellie4 en Louise11110 vinden dit leuk.
  14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Nou dat lijkt me stug. Ten eerste bel je voor een afspraak volgens mij een landelijk nummer en daar zijn ze toch heel laagdrempelig. Zoon was alleen verkouden met keelklachten en geen koorts, mochten volgende dag gelijk komen en er waren heel veel kinderen, bijna alleen maar.
    3 andere klasgenoten met dezelfde klachten ook gelijk getest. Er waren ook veel kleinere kinderen.

15. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Hier maak je tot en met 6 jaar en afspraak bij de regionale ggd, volgens mij is dat ook gewoon landelijk zo geregeld. En hier weet ik dus dat ze sowieso tot en met 6 jaar adviseren het even aan te kijken, zeker als een kind enkel verkoudheidsklachten heeft zonder koorts etc. Het mág natuurlijk wel, als je het als ouder graag wil.

Voor kinderen die ouder zijn, weet ik het niet. Hier testen ze kinderen sowieso binnen op afspraak, niet zo’n teststraat, dus mogelijk word je voor oudere kinderen ook doorverbonden met de regionale ggd en adviseren die dan weer wanneer wel/niet te testen.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Kleine kinderen vind ik passend bij het advies over verkoudheid wel niet naar school gaan, ik had het meer over vanaf een jaar of 10.
    Voor zoon van 12 heb ik de landelijke lijn gebeld, kreeg gelijk een afspraak en werd niet verbonden met de regionale GGD. Hier ook geen teststraat, maar in een deel van het ziekenhuis.
    Zelfde geldt voor zijn vriendjes. Overigens is hier in Groningen sowieso geen teststraat. Alleen in Assen.

17. tuc

tuc Niet meer actief

Het is toch echt zo hoor. Kijk maar eens verschillende reacties in dit topic na.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Ja heb ik gedaan, vreemd , aangezien je in elk geval voor de kinderen van een jaar of 12 gewoon op de landelijke lijn terecht komt en lijkt me toch dat ze daar met een 1 richtlijn werken? Of het is echt net aangepast, zou natuurlijk kunnen.

19. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja maar als de persoon zelf beschermingsmiddelen aanheeft en jij geen onderzoek hoeft te doen bij deze patiënt en dus op afstand blijft, hoef je geen beschermingsmiddelen aan. Anders moet je al beginnen bij de deur van het ziekenhuis en daar iedereen die deze bezoeker tegenkomt inpakken....

20. 2littlemonkeys

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Wel gek hoor, mijn collega’s kwamen bij de regionale ggd uit. 1 zelfs bij de gemeente omdat de lijnen overbezet zouden zijn. Ik ken amper kinderen die getest zijn trouwens. Niet uit de klassen van mijn kinderen of kinderen uit andere klassen of scholen (via vriendinnen van mij).
    Nu moet ik wel zeggen dat ik weinig kinderen van boven de 10 ken via vriendinnen, dus mijn beeld hierin is vrij beperkt.

Deel Deze Pagina