Positieve corona oppeppers

Discussie in 'Corona forum' gestart door cowgirl80, 23 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    In het nieuws topic ontdekten we dat we alleen maar depressief werden van elkaars berichten.... dus dacht ik laten we een positief corona topic maken.
    Heb je iets geweldigs bereikt met thuiswerken? Is er een dierbare weer beter geworden? Heb je een geweldig leuk mondkapje zelf gemaakt? Heeft je vereniging iets creatiefs bedacht waar je kinderen blij van werden? Post het hier en pep ons allemaal een beetje op
     
    Mississippi, bosi333, spruitjes en 8 anderen vinden dit leuk.
  2. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    Ik zal zelf aftrappen. Een goede vriendin van mij is behoorlijk ziek geweest van corona. Ze heeft een dikke maand met haar jonge kinderen in quarantaine moeten zitten terwijl ze hartstikke benauwd was. Maar nu is ze eindelijk opgeknapt en we gaan vanavond een blokje wandelen , ik ben er zo blij om!
     
    bosi333, spruitjes, TotalBella en 10 anderen vinden dit leuk.
  3. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn schoonzusje die zowel lichamelijk als geestelijk zwaar gehandicapt is kreeg een aantal weken terug Corona, De hele woongroep was besmet.
    Mijn man is bewindvoerder en er moesten direct beslissingen worden genomen over wel/ niet naar de IC mocht ze heel ziek worden maar gelukkig is ze samen met alle andere bewoners zo goed als opgeknapt. Nog wel een beetje moe maar ze zijn er goed doorheen gerold.
    Ik zag echt al allemaal doemscenario’s voor me en gelukkig zijn mijn schoonouders ook niet besmet geraakt omdat ze een aantal dagen voor de positieve test nog een dag en nacht bij hun thuis is geweest.
     
    Mississippi, spruitjes, siets en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.341
    1.248
    113
    Vrouw
    Mijn oom, tante, neef en nicht zijn besmet met Corona, maar zij ervaren het als een verkoudheid. Gelukkig maar, oom en tante zijn best op leeftijd.
     
    Pinkie88, Vitamientjuh, Anouk2005 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Wij hebben om de hoek een fantastisch restaurant waar we graag eten maar met kleine kinderen en dan drukte en dan weer geen oppas schiet dat we vaak bij in. Maar nu kunnen we daar bestellen en hebben we morgen lekker date night met vet lekker eten thuis.

    Met mijn werk doen we al de hele week een thuiswerk challenge. Heel erg leuk voor de betrokkenheid.

    En hier in de buurt hebben ze een nieuw Kabouterpad geopend (door Corona, heb je weer wat te doen) en die gaan we zondag lopen (gereserveerd zodat er niet teveel mensen zijn.


    Gelukkig geen zieken in mijn omgeving van Corona :)
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  6. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.578
    7.195
    113
    Wat houdt die thuiswerk challenge dan in?
     
    Wellesnietes vindt dit leuk.
  7. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    We hebben 5 collega’s die elke dag een positieve of fit challenge posten in de app.

    dag 1: deel je fruit/smoothie/ moment
    Dag 2: gooi je agenda om en ga wandelen vandaag deel je herfstfoto (en eventueel je stappen probeer minimaal 5000)
    Dag 3: geef elkaar een compliment (en dan had de organisator aangegeven welke 2 buddys waren)
    Dag 4: fit challenge zoveel burpees planken trap rennen etc en deel het in een GIF film of foto
    Dag 5; sta stil bij wat goed ging deze week, wat je per maandag gaat veranderen en een quote of the day
     
  8. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.608
    25.667
    113
    Vrouw
    Leuk dit topic :D
    Dingen waar ik blij van wordt.

    Mijn schoonvader, die in april op het randje van de dood lag, en nooit meer zonder zijn zuurstof zal kunnen, is toch langzaam aan het opknappen. Hij zal nooit meer echt de oude worden. Maar we zijn zo dankbaar dat hij er nog is.

    Ik geniet van de kleuren van de herfst. (Niet echt corona gerelateerd, maar wel fijn :D)

    We zijn erachter gekomen dat de boodschappen laten bezorgen heel fijn is. (Terwijl ik dit tik staat de appie-man voor de deur en kom ik er achter dat man vergeten is groenten te bestellen, maar wel 8 flessen fanta en 2 zakken bugles heeft :mad::|:roflmao:)

    Ik vind het heerlijk dat het weekend weer gewoon echt weekend is. En niet vol met verplichte verjaardagen/afspraken.
     
    Willemijntje19, Anouk2005, NiVa0230 en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Ik heb de buitenverlichting vast opgehangen. Ik wordt altijd happy van lichtjes.

    Beetje vroeg voor de kerst maar als je de straat in rijdt kijk je recht op ons huis. Zo heeft iedereen een blij gevoel.

    Ben ook aardig opgeschoten met studie en bulletjournal lijkt nu ook een blijvertje zowaar. Dochter zingt engelse kinderliedjes mee (cocomelon verslaafde, youtube).
     
    mum2be2, Mamafiets, Luna86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.577
    3.804
    113
    Leuk topic!
    Onze kinderen hebben vanmorgen weer een wedstrijd van hun teamsport gespeeld. Onderling binnen een vereniging mag dat, dus dat hebben ze heel mooi opgepakt. Volgende week hebben ze een mini-toernooitje waarbij ze de 3 teams door elkaar husselen en ieder een paar korte wedstrijdjes speelt.
    Kinderen waren er blij mee toch iets te kunnen doen:)
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  11. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Omdat de knkv heeft besloten dat alle korfbal wedstrijden niet meer ingehaald kunnen worden is de eindstand nu bekend en is onze dochter kampioen!!

    Het is het eerste seizoen voor haar en dr teamgenoten dus we zijn erg trots op het team!

    We hadden natuurlijk liever de laatste 2 wedstrijden ook gespeeld (en gewonnen) maar dit ook toch ook wel erg leuk!! :D:thumup:
     
    Anouk2005, amdaa, mum2be2 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Oja en het 2e positieve van vandaag aan corona is:

    Omdat ik weer teveel had gelezen enz zag ik heel erg op tegen de corona test welke ik vanmorgen had. En ik maakte me zo druk dat het uiteindelijk zelf mee viel! :thumup:
     
    Mamafiets en cowgirl80 vinden dit leuk.
  13. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.834
    113
    Positief thuis: onze zoon leert eindelijk puzzelen (6jr).
    Hij had er nooit intresse in en vind er echt niks aan, maar kan nu wel een puzzel leggen van +- 30 stukjes :)
    Zijn broertje vind puzzelen juist heel leuk en legt ze zo van 100 stukjes.

    Positief op het werk: ik werk in de gehandicaptenzorg en we zien nu andere kwaliteiten van de cliënten.
    Het werk is veranderd en bieden andere dingen nu aan om ze bezig te houden.
    Zo ontdekken hun ook nieuwe bezigheden :)
     
    Mamafiets, NiVa0230 en cowgirl80 vinden dit leuk.
  14. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Ja hier ook! Zoon had vandaag een onderlinge wedstrijd en dochter heeft volgende week een toernooitje.
     
    olleke en cowgirl80 vinden dit leuk.
  15. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik heb er een nieuwe vriendin bij door de coronatijd. Ze woont een paar huizen verder en we hebben elkaar helemaal gevonden. Zo fijn!
     
  16. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Begin corona periode hebben we dochter ook zindelijk getrained. Kwam even de klad in door mn vader, nu weer sinds een tijdje opgepakt en zelden ongelukjes.

    Mooie tijd om dat soort zaken te doen als t toch op je agenda komt. Ook de zolder aan t opruimen. Oude verhuisdozen op de vliering zijn morgen ook weg. Scheelt weer een berg plek...voor de kerstspullen.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  17. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Wij maken de veranda dicht. Net als anderen dingen waar we nog niet aan toe gekomen zijn.

    Verder kan je nu bij ons in de buurt goedkoop goede sushi schotels kopen :|
     
    Kleintjuh85 en cowgirl80 vinden dit leuk.
  18. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    In mei heb ik nieuwe hardloopschoenen gekocht. Ik loop nu 4x in de week een rondje, omdat ik het fijn vind om in mn lunchpauze even lekker buiten te zijn.

    Tot mijn grote verbazing zijn de zolen al een heel eind afgesleten:) (en ze waren niet goedkoop, dus het eigenlijk ook slecht nieuws:roflmao:)
     
  19. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.879
    3.850
    113
    Vrouw
    Ik ga maandag weer mijn eerste uurtjes werken. Door corona noodgedwongen thuis een 2e werkplek aan het maken. Dus vanmiddag met mijn man de hele zolder uitgemest en boven een 2e kantoor gemaakt. Super blij dat de ruimte nu lekker licht en opgeruimd is en we er echt gebruik van gaan maken.
     
    Nellie4, NiVa0230 en cowgirl80 vinden dit leuk.
  20. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    goed bezig! Hebben wij vorige week gemaakt. Is echt mega handig! Ondanks dat wij beide in de zorg werken komt er vaak nog een online meeting ofzo tussendoor... dus nu al vaak gebruikt.
     

Deel Deze Pagina