Corona nieuws deel 5

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Amarens, 11 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elizah

Elizah Niet meer actief

Dat hadden ze dan gelijk maandag moeten doen. Had veel heisa gescheeld en gewijs met vingertjes en vervelende mailtjes.

oktober91 vindt dit leuk.
  2. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Voor jou misschien niet. Maar we zijn niet allemaal gelovig, voor een ander is sport juist weer belangrijk.

De enige (in mijn ogen) uitzondering waar ik wel begrip voor heb is een uitvaart.

Syane, Jackie87 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  3. Elizah

Elizah Niet meer actief

Het gaat er toch niet om of t belangrijk voor je is. Ik ga graag naar een kerkdienst, maar als t niet verantwoord is, dan niet hoor. Hoe belangrijk ik t ook vind.
    t Gaat me er meer om dat je bij een sportvereniging meer contact heb als tijdens een kerkdienst, daardoor vind ik t niet te vergelijken.
    Een theaterbezoek vind ik dan wel weer vergelijkbaar. Dus van mij hadden ze voor theaterbezoek de regels t zelfde mogen houden als voor kerken.

Gewooniemand, Wenda, Nellie4 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.471
    113
    Niet omdat het een kerk is, omdat de regels voor hun niet gelden. Net zoals dat het geval zou zijn bij een voetbalclub of andere bijeenkomst.

Neuzeke vindt dit leuk.
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.471
    113
    Ik vind sporten veel belangrijker dan de kerk. Dus tja, niet te vergelijken nee, maar dan niet op de manier die jij bedoelt denk ik

tuc vindt dit leuk.
  6. Elizah

Elizah Niet meer actief

Zo bedoel ik t ook inderdaad niet. Lijkt me ook totaal onlogisch als je iets gaat beoordelen nav of je t belangrijk vindt voor jezelf.
    Ik heb er totaal geen problemen mee als er regels voor de kerken worden opgelegd. Maar de manier waarop t nu gaat vind ik niet heel prettig.

Zxcvb, Felice en Bloempjelief vinden dit leuk.
  7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.471
    113
    Ik zag idd later je toevoeging en snap dat je het anders bedoelde.
    Wat je echter wel mee moet nemen qua sport/kerk is dat sporten goed is voor de gezondheid en niet te doen is vanachter een beeldscherm. Dit geldt natuurlijk niet voor kerkdiensten.

8. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.632
    2.405
    113
    Ja was inderdaad beter geweest om afgelopen maandag te doen. Maar beter laat dan nooit toch. Ze passen continu de regels aan als blijkt dat het niet helemaal klopt of werkt

9. Elizah

Elizah Niet meer actief

Kerkdienst kan idd ook vanachter een beeldscherm. En of een kerkdienst iets toevoegt aan mn gezondheid maakt voor mij nu niet zoveel uit. t Gaat er mij om of t verantwoord is. Dat leek zo, afgelopen maandag omdat er geen beperkingen opgelegd zijn.
    Kom je daar in de week die daar op volgt op terug en word dit gemeld in een persconferentie, ook prima. Lijkt me dat dan onderbouwd word.

Nu wordt t teruggedraaid omdat er maatschappelijke onrust is ontstaan na dat gedoe in Staphorst. Dat ergert me.

Gewooniemand, Zxcvb, Felice en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Elizah

Elizah Niet meer actief

Als t niet klopt of werkt is t prima om t aan te passen. Zeker als t niet verantwoord blijkt te zijn. Maar dit is, denk ik, een iets ander verhaal.
    Ik denk dat t er overigens toch wel aan zat te komen. Zo ging t tijdens de eerste golf ook.

11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.823
    31.393
    113
    Vrouw
    Bij ons (30 jaar geleden :p) werd de hostie even in de wijn gedipt door de pastoor.

12. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.888
    7.955
    113
    Ik vind het vooral beangstigend dat bepaalde grondrechten nu ter discussie komen te staan (ongeacht welk grondrecht)

Kinderwens87 vindt dit leuk.
  13. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.823
    31.393
    113
    Vrouw
    Dat hebben wij meegemaakt met schoonouders. Pa in ziekenhuis, ma in verpleeghuis.
    Elke dag werden ze via telefoon met elkaar verbonden.

Toen ze eindelijk naar het revalidatiecentrum mochten (samen) hebben ze gehuild aan de telefoon.
    Echt een vreselijke periode.

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113

Nou inderdaad. Ik sta er gewoon van te kijken dat er voor kerken en moskeeën uitzonderingen zijn. Echt belachelijk.

Je kunt toch gewoon online bijeenkomsten organiseren. Iedereen in Nederland moet zich aanpassen. Waarom kerken en moskeeën niet dan?

Nee heel blij dat dit is rechtgetrokken.

Wat betreft de media...die heeft altijd al erg veel macht gehad. Onze geschiedenis leraar waarschuwde ons daar al voor ergens in 1990.

Tegenwoordig kan iedereen in principe mensen kapot maken door 1 naar ding te noemen op sociale media.

Syane en suus1983 vinden dit leuk.
  15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113

Wat heftig :cry: lijkt mij vreselijk.

Wat fijn dat ze toch weer samen mochten.

Mamafiets vindt dit leuk.
  16. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.888
    7.955
    113
    Vooral de media heeft hier (en niet de eerste keer) een dikke vinger in de pap gehad.

Gewooniemand en tuc vinden dit leuk.
  17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Soms zijn grondrechten achterhaald...en soms moeten we wegens noodtoestand aanpassen en schikken.

Ik vind sowieso dat we niks te klagen hebben. Wij hebben het echt zoveel beter dan bijna elk land in de wereld.

Kleine aanpassing voor het grote goed ben ik echt wel bereid te nemen.

Mamafiets vindt dit leuk.
  18. Elizah

Elizah Niet meer actief

Daar ben ik ook overtuigd van.

19. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.888
    7.955
    113
    Klopt, begin me daar steeds meer bewust van te worden. Je ziet het nu voor je neus gebeuren ook met die mondkapjes

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113

Nee dat met die mondkapjes is gewoon gezond verstand gebruiken.

Media zoals met de bekende Nederlanders die een mening hebben...dat vind ik veel enger.

Gewooniemand, suus1983 en Neuzeke vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina