Corona nieuws deel 5

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Amarens, 11 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elizah

Elizah Niet meer actief

Hij heeft zaterdag overleg gehad, daar zijn geen beperkingen besproken. Vanmorgen heeft hij overleg gehad met het CIO nav dat wat in Staphorst is gebeurd en de maatschappelijke onrust die daar uit voortgekomen is. Daarna zijn de beperkingen 'opgelegd'.

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.214
    4.516
    113
    de media lijkt ook zoveel te zeggen te hebben omdat de overheid overal maar halve regels voor lijkt te maken. Super veel is toch onduidelijk, een adviesje hier een goed idee daar. Ow doe maar wat je zelf denkt wat goed is, maar doe het vooral niet omdat ik (de minister president) erom vraag.

als er dan vanuit de media, en daarmee het publieke debat, andere dingen worden aangedragen of gebracht, dan moet je er wel iets mee gaan doen. Want je hebt er zelf geen duidelijk plan op bedacht.

(zo komt het op mij over hoor, ander kunnen hier natuurlijk een heel andere mening over hebben of idee over hebben)

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Ja, logisch toch?

4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.214
    4.516
    113
    In beide lees ik geen oplegging van beperkingen. Maar een gezamenlijke uitkomst, waar ook nog vanaf geweken kan worden.

https://www.nu.nl/politiek/6081918/maximaal-dertig-mensen-bij-kerkdiensten-en-advies-om-niet-te-zingen.html

https://www.telegraaf.nl/nieuws/658267521/grapperhaus-kerken-vrijwillig-terug-naar-30-mensen-per-dienst-niet-zingen

Fuddey vindt dit leuk.
  5. Elizah

Elizah Niet meer actief

#2185 Elizah, 5 okt 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 okt 2020
    Aan de ene kant wel, aan de andere kant niet.
    t Lijkt me dat je niet een bepaald advies gaat geven als je dat niet kunt onderbouwen waarom je dit precies doet.

Loveloes vindt dit leuk.
  6. Elizah

Elizah Niet meer actief

Ik weet niet of t goed ontvangen word als er toch afgeweken wordt van het advies.

Overigens geciteerd uit t artikel in de Telegraaf:
    Met de kerken waar het afgelopen zondag niet goed ging, zal volgens Grapperhaus nog nader worden gesproken. Maar daarin ziet hij voor zichzelf geen rol. „In eerste instantie moet de koepel dat zelf met de aangesloten kerken doen.”

De kerken waar t niet goed ging?? Er waren nog geen veranderde regels/adviezen etc toch voor afgelopen zondag. Of heb ik iets gemist?

7. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.214
    4.516
    113
    nee dat denk ik niet, de kerken hebben door het bericht uit staphorst een flinke portie media over zich heen gekregen.
    nu kunnen de grote kerken alsnog een grote groep mensen toelaten, maar het lijkt mij dat vanuit de maatschappij dit idd niet makkelijk geaccepteerd gaat worden. Misschien als na deze 3 weken de besmettingscijfers wat dalen het weer teruggedraaid kan worden.

8. Elizah

Elizah Niet meer actief

Volgens mij geld t inderdaad voor deze 3 weken. Ik ben benieuwd wat onze kerk gaat doen. Ik denk dat ze zich aan de adviezen gaan houden.

9. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.818
    31.387
    113
    Vrouw
    Je zegt het zelf en je citeerde je zelf hierop nog eens: bepaalde grondrechten staan ter discussie.

Maar er staan dus geen grondrechten ter discussie.

En ik vind het inderdaad irritant dat jij dan reageert met dat ik woorden zou verdraaien. En dat mijn reactie flauw is. Dat is gewoon mij zwart maken en op de man spelen. En daar nies ik op.

Wat mij betreft is het hiermee klaar.
    Ik ben er klaar mee.

10. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.267
    12.640
    113
    Vrouw
    Alleen in je elleboog niezen he :eek::rolleyes::p

11. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.888
    7.955
    113
    Misschien later alles nog even rustig teruglezen. Vind je echt onredelijk reageren op alles.

Mississippi vindt dit leuk.
  12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Dagelijkse cijferupdate RIVM verlaat door storing
    Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) heeft vanwege een storing nog niet gemeld hoeveel mensen positief zijn getest op het nieuwe coronavirus en hoeveel mensen eraan zijn overleden. Dat bevestigt een woordvoerder aan ANP. Normaal gesproken publiceert het instituut rond 14.15 uur nieuwe cijfers.

Het RIVM zegt bezig te zijn de storing te verhelpen, maar kan niet meer details geven.

13. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Precies dit was ook.mijn gedachte! Als het nu andersom was geweest, kerken een beperking en bijv theaters niet, vraag me af hoeveel ophef er dan was geweest.

Gewooniemand vindt dit leuk.
  14. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.764
    8.860
    113
    Vrouw
    Wat mij verbaasd is dat ik nog niets gelezen heb over de acteurs/filmmakers? Daar was namelijk een uitzondering in gemaakt voor de 1,5m afstand regel, omdat ze vallen onder contact beroep. Maar hoe gaan zij nu te werk? Zien we ze voortaan in gtst nu met mondkapje op? Want uitzonderingen mogen niet meer begrijp ik.

15. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.548
    8.510
    113
    En zo ontstaan er dus bijzondere situaties ...

Screenshot_20201005-160306_NOS.jpg
    Handig dat multifunctionele gebruik van een gebouw o_O

Maar dat theater en museum meer bezoekers mogen ontvangen ligt dan toch aan de veiligheidsregio die daar een uitzondering voor bepaald heeft?
    Of was het de burgemeester zelf? :|

Lekker geregeld allemaal weer :thumup:

16. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.764
    8.860
    113
    Vrouw
    Nou zeg, hoe idioot wil je het hebben. Maar er werd hier toch zo hard geroepen dat de kerken geen uitzondering mochten zijn op theaters?:rolleyes: ehm? ik weet niet hoor, maar denk je echt dat ze zichzelf nog snappen?

Gewooniemand en nelta vinden dit leuk.
  17. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.039
    3.864
    113
    Vrouw
    Thuis
    Dan waren het misschien andere partijen geweest die de vragen hadden gesteld, maar ik mag aannemen dat ze nog steeds gesteld zouden zijn.

Er zijn toch heel wat kamerleden die in de kamer zitten voor een partij met een christelijke grondslag.

18. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.224
    15.021
    113
    Vrouw
    Tja, dan heb je wel wat uit te leggen....

19. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.272
    6.735
    113
    Het recht op vrijheid van geloof en van demonstratie, enz blijft toch gewoon? Het gaat meer op de invulling daarvan. Daarover staat niets specifieks in de grondwet.

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113

Ja dat is dus ook belachelijk.

Er is ook een corona uitbraak geweest bij een theater. Onder het personeel.

https://www.ad.nl/show/corona-bij-soldaat-van-oranje-theaters-in-onzekerheid-vragen-en-antwoorden~ab691466/

1. Wat is er misgegaan bij Soldaat van Oranje?
    De musical Soldaat van Oranje is twee weken stilgelegd omdat bij vijftien acteurs corona is vastgesteld. Producent Fred Boot: ,,Het klinkt misschien gek, maar we krijgen van de GGD complimenten over hoe goed we het hebben geregeld.

Deel Deze Pagina